Ik woon in een Ziggo gebied en kan met de Alphacryptkaart RTL4 en RTL7 niet ontvangen. Heb al een aantal malen de televisie gereset en de televisie van de stroom af gehaald en weer naar de digitale zenders laten zoeken maar zonder succes.De zenders RTL4 en RTL7 worden wel gescanned maar het beeld blijft zwart. Alphacryptkaart is de 3.18 versie Wie heeft hier een oplossing voor?
Wat zijn de instellingen van de AlphaCrypt Classic CAM? Op te vragen via het digitale TV menu onder Conditional Access Module of iets dergelijks. En in welk deel van het Ziggo gebied zit je: Ziggo/@Home, Ziggo/Casema of Ziggo/Multikabel?
[ Voor 24% gewijzigd door ArChie op 23-01-2009 19:20 ]
Dit hebben wij in de winkel in Oegstgeest dus ook. RTL4, RTL7 en Nederland 3.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:11:
Ik woon in een Ziggo gebied en kan met de Alphacryptkaart RTL4 en RTL7 niet ontvangen. Heb al een aantal malen de televisie gereset en de televisie van de stroom af gehaald en weer naar de digitale zenders laten zoeken maar zonder succes.De zenders RTL4 en RTL7 worden wel gescanned maar het beeld blijft zwart. Alphacryptkaart is de 3.18 versie Wie heeft hier een oplossing voor?
Met een oudere versie van de Alphacrypt krijgen wij wel beeld. ) Althans, bij Loewe.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Voor jou dan dezelfde vragen: Wat zijn de instellingen van de gebruikte AlphaCrypt Classic CAM's en in welk deel van het Ziggo gebied zit je?OMD schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:45:
Dit hebben wij in de winkel in Oegstgeest dus ook. RTL4, RTL7 en Nederland 3.
Met een oudere versie van de Alphacrypt krijgen wij wel beeld. ) Althans, bij Loewe.
instellingen:ArChie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:19:
Wat zijn de instellingen van de AlphaCrypt Classic CAM? Op te vragen via het digitale TV menu onder Conditional Access Module of iets dergelijks. En in welk deel van het Ziggo gebied zit je: Ziggo/@Home, Ziggo/Casema of Ziggo/Multikabel?
Alphacrypt 3.18 Mascom
Module information (CPU: 66%)
Loader version: Euroboot V2.00C
Support satellite update: yes
Compiled at: Nov 14 2008
Mijn gebied is at home (heb een oranje smartcard)
Dit zijn niet de instellingen, maar meer de algemene gegevens van de AlphaCrypt Classic CAM. De CAM heeft zelf ook weer een menu en via die menu items kan je bij de instellingen van de CAM komen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:20:
instellingen:
Alphacrypt 3.18 Mascom
Module information (CPU: 66%)
Loader version: Euroboot V2.00C
Support satellite update: yes
Compiled at: Nov 14 2008
Mijn gebied is at home (heb een oranje smartcard)
CA systems: multi (more)
CA registration: Dynamic (refresh always)
force reading original PMT: on
CA-PMT delete time: 0 S
CI-watchdog: 1500 ms
dbox compatibility: ON
ArChie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:24:
[...]
Dit zijn niet de instellingen, maar meer de algemene gegevens van de AlphaCrypt Classic CAM. De CAM heeft zelf ook weer een menu en via die menu items kan je bij de instellingen van de CAM komen.
Er zitten in 3.18 toch een aantal instellingen die ik kennelijk niet ken zoals die CI-watchdog en dbox compatibility. Voor 3.11 waren dit de juiste instellingen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:43:
CA systems: multi (more)

Ik denk dat CA mode voor 3.18 gesplitst is naar CA systems en CA registration. Die staan dus goed bij jouw CAM. De "Force reading original PMT" moet echter op OFF staan. Waarschijnlijk lost dat je probleem wel op. Als dat niet zo is, dan toch die "Force reading original PMT" op OFF laten staan en even wat experimenteren met de "dbox compatibility" instelling en/of de CI-watchdog instelling.
wat experimenteren met de "dbox compatibility" instelling en/of de CI-watchdog instelling? Ik heb geen idee op wat voor manier.ArChie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:50:
[...]
Er zitten in 3.18 toch een aantal instellingen die ik kennelijk niet ken zoals die CI-watchdog en dbox compatibility. Voor 3.11 waren dit de juiste instellingen.
[afbeelding]
Ik denk dat CA mode voor 3.18 gesplitst is naar CA systems en CA registration. Die staan dus goed bij jouw CAM. De "Force reading original PMT" moet echter op OFF staan. Waarschijnlijk lost dat je probleem wel op. Als dat niet zo is, dan toch die "Force reading original PMT" op OFF laten staan en even wat experimenteren met de "dbox compatibility" instelling en/of de CI-watchdog instelling.
Helemaal top, de De "Force reading original PMT" op OFF gezet en hij werkt perfect, harstikke bedankt.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:01:
[...]
wat experimenteren met de "dbox compatibility" instelling en/of de CI-watchdog instelling? Ik heb geen idee op wat voor manier.
Goed dat je nog even laat weten dat het gelukt is. Voor de anderen die dit topic lezen: de instellingen voor versie 3.18 van de AlphaCrypt Classic CAM firmware moeten volgens mij dus als volgt zijn:Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:15:
Helemaal top, de De "Force reading original PMT" op OFF gezet en hij werkt perfect, harstikke bedankt.
code:
1
2
3
4
5
6
| CA systems: Multi (more) CA registration: Dynamic (refresh always) Force reading original PMT: OFF CA-PMT delete time: 0 S CI-watchdog: 1500 ms dbox compatibility: ON |
Pagina: 1