Ik gebruik XP met IE7. Nu wil het feit dat deze explorer niet van iedere site (zo ook die van mezelf) de favicon weergeeft. Ook een andere pc met dezelfde software heeft dit probleem. Wat kan of moet ik doen om het favicon symbooltje wel te zien???
Wat heb je al opgezocht? Welke site doet het bijv. wel en welk niet? Tweakers.net?
Cache leeggegooid? Juiste formaat (.ico, andere format werken volgens mij niet) gebruikt? <link rel="shortcut icon" href="[link naar je favicon.ico]"> opgenomen in je HTML?
Cache leeggegooid? Juiste formaat (.ico, andere format werken volgens mij niet) gebruikt? <link rel="shortcut icon" href="[link naar je favicon.ico]"> opgenomen in je HTML?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ik wil dit topic toch graag weer even wakker schudden als jullie het niet erg vinden.
Is er inmiddels al wat meer duidelijkheid waarom de favicon in IE 6&7 niet zichtbaar is?
Heb al even gegoogled maar dat zijn ook allemaal oude vage berichten dat je het bij je favorieten moet zetten etc.. wat ik dus absoluut niet geloof omdat grote sites zoals google en tweakers.net ze wel zichtbaar zijn ondanks dat ze niet in m'n favorieten staan.
In firefox werkt het overigens wel ook al duurt het een dag.
Is er inmiddels al wat meer duidelijkheid waarom de favicon in IE 6&7 niet zichtbaar is?
Heb al even gegoogled maar dat zijn ook allemaal oude vage berichten dat je het bij je favorieten moet zetten etc.. wat ik dus absoluut niet geloof omdat grote sites zoals google en tweakers.net ze wel zichtbaar zijn ondanks dat ze niet in m'n favorieten staan.
In firefox werkt het overigens wel ook al duurt het een dag.
Verwijderd
Als we nu eens zouden weten over welke website het gaat hé
Daarnaast; Ik ontwikkel zelf websites en mijn ervaring als de favicon er niet onmiddellijk doorkomt na een update / aanpassing is dat je even je de cache van de browser moet leeggooien of harde refresh moet doen (CTRL+F5). Desnoods even naar de locatie van favicon surfen http://domain.ltd/(path.to.favicon/)favicon.ico kan ook soms helpen
Daarnaast; Ik ontwikkel zelf websites en mijn ervaring als de favicon er niet onmiddellijk doorkomt na een update / aanpassing is dat je even je de cache van de browser moet leeggooien of harde refresh moet doen (CTRL+F5). Desnoods even naar de locatie van favicon surfen http://domain.ltd/(path.to.favicon/)favicon.ico kan ook soms helpen
Eigenlijk komt het er bij mij op neer dat hij het van geen enkele website automatisch laat zien behalve Google, dus Tweakers.net niet, GoT niet, NOS.nl niet, KNMI niet. Als ik een pagina vervolgens toevoeg aan m'n bookmarks dan wordt favicon wel weergegeven!Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 00:16:
Als we nu eens zouden weten over welke website het gaat hé![]()
Even surfen naar de favicon of CTRL-F5 helpt niet. Heel vaag, alleen IE heeft er last van, de ander browser pakt de favicon wel netjes.
[ Voor 3% gewijzigd door Cadezo op 06-04-2009 00:28 ]
Nja de cache enzo legen kan ik inkomen, maar als mensen nog nooit op die site zijn geweest staat er ook niks van in de cache lijkt me, dus zou die gewoon moeten werken lijkt me. Naar de locatie van m'n favicon ben ik ook al geweest maar ja is ook wat stom om tegen mensen te zeggen: "ja eerst even daar naartoe".
IE is inderdaad de boosdoener, maar ik vraag me wel af hoe google dat dan voormekaar heeft gekregen, er zal toch een trucje zijn waardoor het wel werkt op elke browser
.
IE is inderdaad de boosdoener, maar ik vraag me wel af hoe google dat dan voormekaar heeft gekregen, er zal toch een trucje zijn waardoor het wel werkt op elke browser
Verwijderd
Blijft vreemd, misschien dan eens tijd om meuk: Microsoft Internet Explorer 8 final te installeren?
Verwijderd
Misschien heb je hier wat aanTheChris schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:51:
Ik gebruik XP met IE7. Nu wil het feit dat deze explorer niet van iedere site (zo ook die van mezelf) de favicon weergeeft. Ook een andere pc met dezelfde software heeft dit probleem. Wat kan of moet ik doen om het favicon symbooltje wel te zien???
http://blogs.msdn.com/jef...y-site-appear-in-ie7.aspx
of dit:
Pagina: 1