Toon posts:

automatische periodieke acties zonder cron

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, de titel zegt het al. Stel je wilt een geautomatiseerde actie (geen button klik) laten uitvoeren zonder de beschikking te hebben over cronjobs. Er is wel PHP en javascript. Hoe zou je het aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Bestandje opslaan, lock.txt. Elke pageview kijken of de last-modified date van dat bestand lang genoeg geleden is voor een update. Als dat zo is, dan proberen een lock op het bestand te krijgen. Als je het lock hebt weer checken of de last-modified nog lang genoeg geleden is. Zo ja, dan ben je nu de enige die aan het updaten is en kan je je updates doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe, zoiets had ik idd ook bedacht, alleen dan met een db entry. Simpele tabel met de datum erin. Als de datum gister is, datum vandaag maken en dingen doen. En dat dan iedere page-view checken. Vind het alleen wat viezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Is wel vies als het een dure actie is die je uit wilt voeren, je laat dan de gebruiker wachten op iets waar hij niet om gevraagd heeft. Als het iets eenvoudigs is zou ik daar niet te lang over nadenken. Houd wel rekening met hoe vaak je het scriptje uitgevoerd wilt hebben en hoeveel bezoekers je gemiddeld hebt.

Andere oplossing is extern een cronjob of een scheduled task draaien die eens in de zoveel tijd je scriptje opvraagt. De nadelen daarvan liggen voor de hand.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit is wel héél erg karig voor een topicstart in PRG. Neem eens een kijkje in onze Quickstart om te zien hoe we hier graag een topic zien.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.