Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Hangt, bevriest, mogelijk drivers

Pagina: 1
Acties:

• Kaytjuh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-02-2024

Kaytjuh

The one and only

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in december een Asus laptop gekocht, erg mooi dingetje.
Heb er alleen een probleem mee. Een tijd geleden liep hij een aantal keren vast, een zogenaamde freeze. Je kunt dan helemaal niks meer, geen muis bewegen geen ctrl+alt+delete meer gebruiken alleen nog de laptop uitzetten en weer aan...

Ik ben toen een beetje gaan kijken op google en las dat het probleem wel eens kon liggen aan de drives van de video kaart, die heb ik dus opnieuw geïnstalleerd en toen nergens meer last van gehad.

Nu een paar weken verder heb ik het weer, laptop loopt totaal vast. Nu zelfs 2 keer achter elkaar en gister ook al een keer.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Tweaker gallery / Kaytjuh

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Geeft eventvwr bij jou ook nog enige foutmeldingen? Dan moet je vooral bij "Toepassingen" en "Systeem" kijken. Zodra je daar wat vind, zou je meer informatie hebben.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Kaytjuh

Kaytjuh

The one and only

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:24:
Geeft eventvwr bij jou ook nog enige foutmeldingen? Dan moet je vooral bij "Toepassingen" en "Systeem" kijken. Zodra je daar wat vind, zou je meer informatie hebben.
Nee geen fout melding. Ik zie er niks bijzonders staan bij Systeem.
Wat zou je willen weten?

[ Voor 9% gewijzigd door Kaytjuh op 23-01-2009 18:33 ]

• Outerspace

Outerspace

Foutmeldingen natuurlijk ;) De soorten foutmeldingen, errors over software etc. etc.
Scan je systeem eens op virussen, misschien dat je wat ziet.

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 23-01-2009 18:46 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Kaytjuh

Kaytjuh

The one and only

Topicstarter
Ik zal hitman pro er eens overheen gooien, maar denk niet dat er iets gevonden zal worden.
Heb het namelijk al van af het eerste moment last van gehad, maar ik ga het proberen.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

mmm ik heb een Hp laptop op windows XP maar het rare is als ik op m'n mute knop duw frezed hij ook totaal, geen muis, geen ctrl+alt+delete en geen entry in het logboek raar.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
pm1 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:49:
mmm ik heb een Hp laptop op windows XP maar het rare is als ik op m'n mute knop duw frezed hij ook totaal, geen muis, geen ctrl+alt+delete en geen entry in het logboek raar.
driver voor je mute-button lijkt me, of iig de hele rits buttons die 'special activities' doen op je computer... zou daar ff naar kijken

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Kaytjuh

Kaytjuh

The one and only

Topicstarter
teh_twisted schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:51:
[...]

driver voor je mute-button lijkt me, of iig de hele rits buttons die 'special activities' doen op je computer... zou daar ff naar kijken
Bedankt voor de tip, heb ze even allemaal na gelopen werkt allemaal gewoon. Het vreemde is ook dat het heel onverwachts gebeurd, heb er nog niet echt een patroon in kunnen ontdekken.

Ben nu wel bezig met een scan en hij heeft een Trojan horse BackDoor "Hupigon4.RCG" gevonden in C:\...Toxic Biohazard. Misschien dat dat de boosdoener was?

• Outerspace

Outerspace

Een trojanhorse in je systeem is nooit goed echter zou dit een false positve moeten zijn: http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=222412

Heb je deze problemen trouwens ook als je in veilig modus werkt?

• Kaytjuh

Kaytjuh

The one and only

Topicstarter
Outerspace schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:45:
Een trojanhorse in je systeem is nooit goed echter zou dit een false positve moeten zijn: http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=222412

Heb je deze problemen trouwens ook als je in veilig modus werkt?
Hmmm oke,

Ik heb er soms maar 1 keer in de week last van en dan is het meestal een paar keer achter elkaar. Ik zit niet zo vaak in veilig modus, maar daar heb ik er nog geen last van gehad.

• Outerspace

Outerspace

Kaytjuh schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:04:
[...]

Hmmm oke,

Ik heb er soms maar 1 keer in de week last van en dan is het meestal een paar keer achter elkaar. Ik zit niet zo vaak in veilig modus, maar daar heb ik er geen last van gehad.
Dan is het waarschijnlijk een geladen programma / driver die je dus wel in je normale modus gebruikt. Zoek eens wat op en schakel wat uit in msconfig

• Kaytjuh

Kaytjuh

The one and only

Topicstarter
Outerspace schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:16:
[...]

Dan is het waarschijnlijk een geladen programma / driver die je dus wel in je normale modus gebruikt. Zoek eens wat op en schakel wat uit in msconfig
Ik heb het nu net weer gehad. Wilde op skype iemand bellen en toen liep hij weer fataal vast.

Ik weet niet of hij het in de veilig modus niet doet. Ik zou niet weten wat ik uit moet zetten in de msconfig staan zo veel dingen...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:20

Thandor

SilverStreak

Ik ga dit topic even richting Windows Clients schuiven. Eerst eens zien of Windows / drivers of één of ander programma de boosdoener is :).

Bij msconfig staat de locatie, van het bestand dat ingeladen wordt, aangegeven. Op basis daarvan kun je al een heleboel wegstrepen. Kijk goed naar de naamgevingen van mappen en bestanden, kijk naar de icoontjes van de bestanden die opgestart worden en Google op de namen die ertussen staan. Begin gewoon bovenaan de lijst en streep af wat wel of niet belangrijk is. Eventueel kun je het opschrijven en erbij vermelden waar het voor dient. Dan heb je zelf een beter overzicht :).

Ik lees overigens dat je de drivers opnieuw hebt geïnstalleerd. Mag ik er vanuit gaan dat dit dezelfde drivers waren? Probeer in ieder geval even oudere of nieuwere drivers.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Kaytjuh

Kaytjuh

The one and only

Topicstarter
Ik heb gister mijn drivers van mijn geluidskaart opnieuw geïnstalleerd, eerder heb ik mijn videokaart driver opnieuw geïnstalleerd. (Dit zijn allemaal de nieuwste drivers.)

Even bij msconfig gekeken en niks bijzonders gevonden. Voor mij is het een raadsel hoe dit steeds gebeurd.
Iemand nog een tip of nog beter een oplossing?

• Kaytjuh

Kaytjuh

The one and only

Topicstarter
Ik heb nu z'n beetje alle updates gedownload van de ASUS website en geïnstalleerd. 10min geleden liep hij weer fataal vast (was een youtube video aan het kijken) en na de reboot nog een keer. Zou het mogelijk zijn dat er iets mis is mijn met moederbord?

Iemand nog tips? Denk dat er anders niks op zit om ASUS morgen op te bellen en ze dan te vertellen dat ze hem mogen komen halen..

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

mmm ik heb nu ook een probleem met een MSI bord, live update zorg voor de spontane reboots terwijl hij de BIOS versie nakijkt, kijk eens of de asus update tool dat ook doet ?.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Kaytjuh

Kaytjuh

The one and only

Topicstarter
pm1 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:13:
mmm ik heb nu ook een probleem met een MSI bord, live update zorg voor de spontane reboots terwijl hij de BIOS versie nakijkt, kijk eens of de asus update tool dat ook doet ?.
Ik heb nu ASUS live update uitgezet en nog geen problemen gehad.
Zou dit het kunnen zijn?

Pagina: 1