Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit de goede rubriek is om te posten maar op hoop van zege.

Het OS van de computer van mn zusje start niet meer op. Ze had wat bestanden op het bureaublad staan die ik wilde redden dus ik heb een goede boot-cd. Hij is getest op een andere pc en daar werkte hij prima.

Nu wil ik de pc van mn zusje ermee booten maar dit lukt met geen mogelijkheid. (Ik heb trouwens net hetzelfde geprobeerd met de windows-cd dus het probleem lijkt niet de cd te zijn.)

De cd-rom staat als eerste in de boot-volgorde. Ik krijg de melding 'druk op een toets om van cd te starten.'. Ik druk op toetsen, maar hij start alsnog gewoon van de harde schijf op.

Mijn toetsenbord doet het wel gewoon want ik kan wel in de bios e.d. komen. Het gaat alleen mis bij het moment dat ik op een knop moet drukken om van cd te booten. Iemand een idee??

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 14:55
usb toetsenbordje? ik heb wel is gehad dat die in het bios het wel doen maar daarna even niet. moet je legacy support aanzetten in het bios geloof ik...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

usb toetsenbord wordt nog niet herkend? usb keyboard enable in bios?

alternatief is een linux live boot cd zoeken waar je niet "press a key to boot form cd" nodig hebt. die kan ook windows schijven lezen he...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Thx arvidbeheerder!
jezus hier was ik nooit zelf achter gekomen. Super man bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 18:03 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor de vorm: WOS is dan niet de goede hoek, eerder Processors, Moederborden & Geheugen

Dat je in dit geval Windows wil installeren heeft er niet zoveel mee te maken, ditzelfde was je ook met een willekeurig ander OS gebeurd ;)

>> naar PMG dus.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 23-01-2009 18:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Als ik het goed begrijp kan je niet booten vanaf de cd-rom, terwijl het schijfje nog OK is, en de bootvolgorde juist staat. Ik heb dan een groot vermoeden dat de cd/dvd lezer defect is en moet vervangen worden.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:52:
Als ik het goed begrijp kan je niet booten vanaf de cd-rom, terwijl het schijfje nog OK is, en de bootvolgorde juist staat. Ik heb dan een groot vermoeden dat de cd/dvd lezer defect is en moet vervangen worden.
Als ik het goed begrijp heeft hij de juiste optie in de bios inmiddels gevonden.

De windows CD vraagt om op een toets te drukken voor hij van CD boot. Dat was de stap die hier niet lukt omdat de windows versie die hij gebruikte geen USB toetesenbord tijdens het booten ondersteunen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

leuk_he schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:39:
[...]
De windows CD vraagt om op een toets te drukken voor hij van CD boot.

Dat was de stap die hier niet lukt omdat de windows versie die hij gebruikte geen USB toetsenbord tijdens het booten ondersteunen.
De bootloader moet 't hebben van BIOS supported calls van keyboard controllers.
Dat ding heeft geen drivers.

Hetzelfde was gebeurd als je een Ubuntu CD erin stopt en je wil F4 doen voor een advanced setup.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

De windows CD vraagt om op een toets te drukken voor hij van CD boot. Dat was de stap die hier niet lukt omdat de windows versie die hij gebruikte geen USB toetesenbord tijdens het booten ondersteunen.
1.Met andere woorden en lijkt misschien een grap, je boot de PC met een WINDOWS98 CD-ROM, want vanaf WIN98SE word USB ondersteund. Heel raar maar waar, maar na een tijdje ongeveer 30 seconden begint de installatie uit zichzelf, en hoef je geen toetsaanslagen te doen.Hier is dus iets anders aan de hand
2. Tweede mogelijkheid. Oud moederbord waar nog geen USB poorten zijn ingebouwd. Dus een USB card ingeplugd, moetje natuurlijk eerst hiervan de drivers installeren in windows om te kunnen gebruiken.
Kun je even specificaties moederbord geven.

3. Derde mogelijkheid
usb toetsenbord wordt nog niet herkend? usb keyboard enable in bios?
USB port defect , al eens geprobeerd toetsenbord in een ander USB poort te pluggen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 00:56 ]

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 00:43:
[...]

1.Met andere woorden en lijkt misschien een grap, je boot de PC met een WINDOWS98 CD-ROM, want vanaf WIN98SE word USB ondersteund. Heel raar maar waar, maar na een tijdje ongeveer 30 seconden begint de installatie uit zichzelf, en hoef je geen toetsaanslagen te doen.Hier is dus iets anders aan de hand
2. Tweede mogelijkheid. Oud moederbord waar nog geen USB poorten zijn ingebouwd. Dus een USB card ingeplugd, moetje natuurlijk eerst hiervan de drivers installeren in windows om te kunnen gebruiken.
Kun je even specificaties moederbord geven.

3. Derde mogelijkheid
[...]

USB port defect , al eens geprobeerd toetsenbord in een ander USB poort te pluggen.
Wtf man, lees je uberhaubt wel de andere posts hier in dit topic? Direct de eerste post na de topicstart was al het goede antwoord en de oplossing...
Geen idee waarom je hetgene post wat je zegt, maar het probleem is al 6 uur eerder opgelost...
Modbreak:Zo gaan we niet met elkaar om op GoT :o

Je kunt prima iemand ergens op wijzen op vriendelijke toon en zonder "Wtf man"...

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 24-01-2009 22:42 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Pagina: 1