Radeon Overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:27
Hey mensen,

Nou voordat ik format deed, kon ik 680/1080 doen als clock, nou wilt hij dat niet meer pakken, dan krijg ik failed BIJ CCC test custom clocks, en 670/1070 wel.
Wat is het verschil kwa fps in 20MHZ? echt een verschil of amper wat? want het gaat me ook om FPS.
ATI tray tools heeft een OC voor Volt, is dat verstandig te doen of?

Ook heb ik een vraag, bij Dead space krijg ik geen stotters en dergelijk, maar bij FEAR 2 demo had ik toch 2x een soort van stotter.

Mvg,

Verwijderd

Wat is het verschil kwa fps in 20MHZ? echt een verschil of amper wat? want het gaat me ook om FPS.
Test het en dan weet je het zelf.
maar bij FEAR 2 demo had ik toch 2x een soort van stotter.
Zet je instellingen naar beneden een tikje, zorg dat je virus scanner etc uit is.

• sacaji
ok, heb alles op maxed out.
Ik zal daar even kijken thanks.

Voor de rest, mijn vraag, wie weet dat jullie dit kunnen antwoorden, is het nuttig de kaart over te clocken, in de zin van, zit er een groot verschil met niet-oc en wel-oc?

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 11:08

Format-C

Tracing Rays

Waarom test je het niet... :?

Dan weet je het.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Wacht even...Je gaat eerst OC-en en daarna vraag je je pas af of dit zinnig is.

Als ik mijn auto naar de garage breng om hem meer PK's te laten generen, dan ga ik daarna natuurlijjk niet uit proberen of dit ook werkelijk merkbaar is uiteraard. ;)
Of met andere woorden ik probeer ook eerst superpowerbenzine om dan pas te kijken of mijn motor daar wel tegen kan.
Over een luxe probleem gesproken, daar kan Rappie nog wel wat mee met die overdaad aan luxe, zolang het maar sneller is dan snel en dan nog sneller. :)

• sacaji
Heb het verkeerd uitgelegt.
Het ging me alleen om of het wel nuttig is in de zin van krijg je betere framerates ermee.
Maar ik ga wel verder met testen, boden de 660/1060 krijg ik opeens BSOD, kon eerst 680/1060 maar ok

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dus je klokt over, maar hebt eigenlijk geen enkel idee wat je er nou precies mee op schiet? :?

Een hogere snelheid is meestal net wat vlotter, maar je kunt ook over de sweetspot gaan waardoor de performance juist niet hoger wordt. Hoe kom je er achter of het nut heeft? Testen en opschrijven wat je behaalt!
Begin bij de defaults van je kaart, bench met verschillende apps/games en schrijf op. En dan klok je stap voor stap op en noteer je. Vervolgens vergelijken en je hebt je antwoord.

Ga eerst maar even rustig testen, dan zie je vanzelf of het overklokken zin heeft. ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.