Toon posts:

MBP gevallen, deuk in behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Daarnet bij het uit m'n rugzak halen is m'n nieuwe MacBook Pro op de grond gevallen omdat mijn zak blijkbaar kapot was... Balen... Een deuk in de hoek van de unibody. Hij start gelukkig nog op zonder problemen. Nu was mijn vraag: valt dit onder garantie? Ik heb hem in december gekocht, dus minder dan 90 dagen. Ik heb 'm via de website van Apple gekocht, zonder Applecare (300 euro... :/)
Kan ik deze binnen doen in eender welke Apple store of moet ik ergens telefoneren?
Dit is m'n eerste Mac dus ben nog niet vertrouwd met Apple en de ondersteuning of zo.

Wss zullen dit wel weer kosten zijn? Hoeveel zou dit kosten, zo'n Unibody laten vervangen? Ik woon trouwensi n België, moest dit wat uitmaken. Ik heb op de site van Apple gekregen maar 't was niet helemaal duidelijk wat en hoe...

Dank bij voorbaat.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 16:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Geen garantie, misschien op één van je verzekeringen verhaalbaar.

This footer is intentionally left blank

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 19:20

amahusu

taking over the world!

ik weet niet of dit onder AppleCare valt, maar je kan alsnog applecare afsluiten voor minder dan 100,- euro (zoek maar eens op ebay naar applecare)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit soort zaken vallen niet onder AppleCare (of welk garantie dan ook). Voor dit soort zaken kun je het proberen op je verzekering te verhalen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:22
Heb ik ook gehad, kan inderdaad onder je inboedelverzekering. AppleCare is alleen maar een onrechtsgeldige verleningen van je garantie.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
Kijk idd eens naar een verzekering. Ik heb voor mijn iMac en Macbook een verzekering bij de ABN. Verzekerd tegen schade, diefstal en verlies.

http://www.abnamro.nl/nl/...zekering/introductie.html

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verzekering afsluiten na schade? Lijkt me niet echt kunnen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 14:27
Tja je maakt zelf schade en wilt het vervolgens op een andere verhalen.
Als je nog geen lopende verzekering hebt en je gaat er nu een afsluiten en daarna claimen... fraude...

Lullig en goed kl*te, maar helaas...

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik een verzekering had op m'n vorige laptop, maar weet niet of dat gespecifieerd is welke laptop. Want die vorige is weg, dus ik hoop dat ik dat kan laten overzetten. En anders zal het betalen worden...
Hoeveel zou 'n nieuwe unibody case kosten? (inclusief werkuren)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 20:29 ]

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:33
carpebios schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:29:
AppleCare is alleen maar een onrechtsgeldige verleningen van je garantie.
|:(

ontopic:
Ik heb precies hetzelfde gehad, resultaat was dat ik mijn garantie helemaal kwijt was (later zijn HDD, DVD en Scherm kapot gegaan en die wilde men niet vervangen onder garantie) Ik heb uiteindelijk via een bedrijf uit de US een nieuwe onderkant besteld en die erop gezet...

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03-2025
zelfs had je Applecare valt dit er niet onder, want als je het laat vallen is het je eigen probleem maar aangezien het door je tas komt kan je dit natuurlijk even proberen bij je inboedelverzekering

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Bekijk het van de zonnige kant: na de eerste kras / deuk kun je daarna gewoon je spullen gebruiken zonder in de stress te schieten over verdere cosmetische "schade". Gewoon vergeten dat het gebeurd is en blij zijn dat je iets degelijks gekocht hebt.

Oh, en garantie is natuurlijk uitgesloten.

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Eh... mja, nee, ik ga het sowieso laten vervangen. De afdekplaat die onderaan aan de HD & Batterij zit sluit niet lekker af.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens mij wordt dat een vrij duur grapje, aangezien iig de IR sensor in de unibody vastzit volgens de Apple store, ik hoop voor je dat niet ook nog dingen als de cardreader etc vastzitten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Deze vraag is vergelijkbaar met:
Ik heb mijn MacBook Pro in een metaalversnipperaar gestopt, en nu doet 'ie het niet meer. Valt dit onder garantie?
Je ziet denk ik wel wat 't antwoord is :P

Garantie is een belofte van de fabrikant of winkel dat een product een bepaalde tijd lang zonder problemen functioneert. Als jij product echter zelf kapot maakt, bijvoorbeeld door het te laten vallen, valt dat natuurlijk niet onder garantie, tenzij het product verkocht is als zijnde iets dat die handeling kan doorstaan. Een stuiterbal die uit elkaar valt als je 'm op de grond laat vallen zou een voorbeeld zijn van iets dat wel onder garantie valt. (Afgezien dan, van dat op stuiterballen geen garantie zit :P)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Nja, ik heb er wel wat voor over om 'm weer in goeie staat te hebben. Achja, ik zie wel. Veel duurder dan 250 kan het toch niet worden? Of is dat een utopie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 07:45:
Nja, ik heb er wel wat voor over om 'm weer in goeie staat te hebben. Achja, ik zie wel. Veel duurder dan 250 kan het toch niet worden? Of is dat een utopie?
Ik denk 't laatste. ;)

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Als je bedoelt dat je de unibody vervangt, ik denk dat dat een behoorlijk prijzig onderdeel van de nieuwe MacBook is, als je bekijkt hoe het gefabriceerd wordt. Als je het ook nog wilt laten doen komt daar dan nog uurloon bij. Als je de unibody vervangt moet alles, maar dan ook alles eruit. Dus als je dit bij een AASP laat doen ben je denk ik een hoop geld kwijt :o

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Topicstarter
wat zouden jullie doen in dat geval? Ik heb 'm besteld op de website van Apple, met studentenkorting...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt allicht even vragen wat 't gaat kosten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-02 09:33
Ik ben benieuwd in ieder geval. Ik heb mn unibody mbp ook laten vallen (dom dom dom, ik was in slaap gevallen toen ik een filmpje keek (niet zo'n goede film indd) met mn mbp op schoot)... Resultaat is dat in gesloten stand het rechterdeel van het schermvlak 1 mm naar mij toe uitsteekt. Hierdoor loopt die dus ook iets aan als ik hem sluit. Vind het op zich niet zo erg, maar toch zonde ;)
Zit bij mij denk echter in het scharnier(deel van de unibody?).

Ben benieuwd wat het zou moeten kosten.

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:24

Blonde Tux

<advertisement>

Zelf heb ik ook mijn MBP laten vallen, niet veel schade een kleine vervorming. Het enige wat nu wat lastiger is een PC card erin stoppen, die klemt nu. Voor de rest doet ie het helemaal goed

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:28:
Ik dacht dat ik een verzekering had op m'n vorige laptop, maar weet niet of dat gespecifieerd is welke laptop. Want die vorige is weg, dus ik hoop dat ik dat kan laten overzetten. En anders zal het betalen worden...
Hoeveel zou 'n nieuwe unibody case kosten? (inclusief werkuren)
Als je een laptopverzekering hebt waarin de laptop niet verder gespecificeerd wordt kun je het daar waarschijnlijk op verhalen ja. Maar ik vermoed dat die laptop wel gespecificeerd is, en dat overzetten had je dan toch echt moeten doen voordat je hem op de grond liet vallen. Helaas... Misschien dat een inboedelverzekering / doorlopende reisverzekering (als het niet thuis gebeurde?) uitkomst kan bieden, anders zal het zelf betalen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 26-01-2009 17:38 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 07:45:
Laat ik je maar uit de droom helpen. De vorige body was al duur, denk dat deze zeker niet veel goedkoper zal zijn.
Ik ben vorig jaar zelf gevallen met mijn MBP in de handen. Ik was toen aan het "werk" in Zweden en het was glad buiten, ik had gelukkig een reisverzekering afgesloten met kostbaarheden verzekering. Dit viel er dus gelukkig onder.
Factuur was ongeveer 740€ om de body te vervangen. onderkant/topcase en scherm-case....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 17:52 ]

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ze vervangen heel wat als ze alleen body al doen, ze gaan niet apart het keyboard, trackpad etc etc eruit halen dus je krijgt een halve nieuwe laptop

Verwijderd

Topicstarter
Dan laat ik het maar zo... pff... verdorie :(

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
ach zie 't zo, als je een plastic laptop had zat er een dikke scheur in... je hebt er eentje van alu dus die krijgt een deukje :)

heb ook een hele tijd een deuk gehad in mn MBP (vorige werkgever) nadat er een tv op omgevallen was tijdens 't autorijden, is maar cosmetisch, maarja wel jammer ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Tijn89
Hoe erg is het eigenlijk? Kan je een foto maken? Ik ben wel benieuwd wat ik te zien zou krijgen als ik hem op z'n hoekie laat donderen ;) Maar goed, vroeg of laat gebeurt er wel iets met je laptop... Bij mij was het dus ook vroeg, helaas..

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Mijn niet-unibody is eens door de kat van de vensterbank geduwd :X Terwijl die aanstond. Zit een klein deukje in, viel me reuze mee :) Balen voor de verkoopwaarde, maar eigenlijk zie je het haast niet eens.

Verwijderd

Topicstarter
foto's: http://www.djthefluff.be/uploads/mbp

3 foto's van de deuk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:47:
Sorry, maar is dit niet gewoon je eigen domme schuld? Je baalt blijkbaar van je eigen actie.

Je kan het niet verhalen op Apple omdat deze val schade niks met Apple te maken heeft. Het enige wat je kan doen is je eigen verzekering benaderen, maar of die je helpen.

Heb het ooit eens gehad met een product welke ik stuk had gegooid, kon met dat verhaal wuiven naar m'n geld. Heb het toen iets anders gebracht en toen kon het opeens wel, maar daar was een 2e persoon bij in het spel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:47:
Sukkel ga eerst eens langs de apple store, misschien maken ze het wel voor 250 euro?! Blind af gaan op wat tweakers hier neer kalken is natuurlijk niet slim. Tweakers.net is een goed en handig forum, maar niet het woord van god ofzo 8)7

Zegt een atheïst

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:48
Als het toch aluminium is, kun je niet eens proberen om het voorzichtig uit te deuken. Eventueel eens vragen aan iemand die carrosserie doet of hij het eens kan bekijken. Ik denk dat dit wel mogelijk moet zijn om het rechter te krijgen zodat de onderste klep toch weer goed sluit.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Verwijderd

teh_twisted schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:52:
ach zie 't zo, als je een plastic laptop had zat er een dikke scheur in... je hebt er eentje van alu dus die krijgt een deukje :)
De meeste laptops zijn niet van plastic maar van magnesium of liever een combo van magnesium en kunststof met vaak ook nog wat koolstof en glasdeeltjes er doorheen, ook wel een composiet genoemd.

Het voordeel van zo'n composiet is dat het enorm slijtvast is en ook enorm stevig, daarnaast kan het behoorlijk vervormen zonder te scheuren waarna het weer terug naar de oorspronkelijke staat terug keert. Eventuele schade en slijtage is vaak beperkt tot de bovenste laklaag.

Je kunt dus de marketing praat van Apple geloven, maar buiten dat het er prachtig uit ziet is aluminium wel ongeveer het slechtste materiaal waarvan je een laptop kunt maken. Het is niet slijtvast, krast snel, vervormt snel en is erg lastig weer terug te te vormen. Ook is het erg gevoelig voor metaalmoeheid waardoor de verbinding tussen scherm en laptop erg solide moet zijn.
Daarnaast is het een hele goede warmtegeleider waardoor het niet erg comfortabel is om mee te werken (koud bij aanraking of juist erg warm als de laptop zelf warm wordt) waardoor het ontwerp van de laptop daar heel erg veel rekening mee moet houden.
Komt nog eens bij dat de verwerking van het spul enorm duur is en er enorme verliezen zijn bij het verwerken van het materiaal waarbij een composiet vaak gespoten of geperst kan worden.

Niet om Apple af te kraken hoor, het ziet er perfect uit, de Macbooks zijn over het algemeen prima ontworpen om ermee om te gaan waardoor het gewoon goed bruikbaar is allemaal. Het succes van de recentere Apple producten spreekt voor zich (al is dat ook voor een enorm deel dankzij een geweldige marketing afdeling).
Het punt is meer dat Apple fans vaak een aparte mening verkondigen als het gaat om keuzes die Apple heeft gemaakt bij het ontwerpen van hun producten. Ze doen vaak alsof het het geweldigste ter wereld is en alle andere fabrikanten gek zijn om het anders te doen.
Of zoals in dit geval dat er bepaalde positieve eigenschappen haast verzonnen worden om Apple te rechtvaardigen.

Bij iedere andere notebook was er waarschijnlijk gewoon geen schade geweest aangezien de krachten netjes door de hele notebook zouden worden opgevangen. Eventueel wat oppervlakkige schade aan de lak, maar echt geen scheuren. Als je je laptop zo hard gooit dat er scheuren in de behuizing komen kun je met enige zekerheid zeggen dat er ook schade is aan de hardware binnenin de laptop.
Mocht je een Macbook met unibody zo hard gooien dan buigt het metaal zo ver in dat het tegen het moederbord komt en waarschijnlijk het hele moederbord in stukken breekt.

Maar bovenalles geldt natuurlijk: Gooien met laptops is er slecht voor en dan maakt het niets uit wat voor laptop je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is vooral nodig om direct te beginnen schelden!
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 01:16:
[...]

Sorry, maar is dit niet gewoon je eigen domme schuld? Je baalt blijkbaar van je eigen actie.
Tuurlijk kan ik dit niet verhalen op Apple, maar het komt door een kapotte rits van m'n laptop hoes, die kapot was, waardoor bij het uitpakken uit m'n rugzak, hij dus gewoon uit die hoes schoof, zonder dat ik er iets kon aan doen. Natuurlijk baal ik dan!

Ik heb de laptop besteld via de Apple website. Kan ik dan gewoon naar een Switch winkel of zo om dat te laten maken, ook al heb ik 'm daar niet gekocht? Echt rechtsreekse Apple Store's zijn er niet in België dacht ik? Of maakt dat niks uit, en zal zo'n Apple Premium Reseller ook gewoon repareren zonder moeilijk doen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 07:40 ]

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:36:
[...]

[...]

Tuurlijk kan ik dit niet verhalen op Apple, maar het komt door een kapotte rits van m'n laptop hoes, die kapot was, waardoor bij het uitpakken uit m'n rugzak, hij dus gewoon uit die hoes schoof, zonder dat ik er iets kon aan doen. Natuurlijk baal ik dan!

Ik heb de laptop besteld via de Apple website. Kan ik dan gewoon naar een Switch winkel of zo om dat te laten maken, ook al heb ik 'm daar niet gekocht? Echt rechtsreekse Apple Store's zijn er niet in België dacht ik? Of maakt dat niks uit, en zal zo'n Apple Premium Reseller ook gewoon repareren zonder moeilijk doen?
Yep :)

Verwijderd

@ TRRoads
Ehm, ik had vroeger een Toshiba Satellite (ok, niet het duurste model, maar toch) en die had na enkele jaren wel mooi een barst ter hoogte van de floppydrive (kun je nagaan hoe lang dat al geleden is 8) ). Ik was in die tijd erg zuinig op mijn laptop (altijd in speciale tas), maar 'k moet blijkbaar toch eens te hard op de case geduwd hebben met mijn pols... Een ding staat wel vast: heel erg krasbestendig, voelde ook heel solide (en veel te zwaar) aan.
Daarna een Acer Aspire gehad. Die toestel was het andere uiterste qua krasgevoeligheid. Verschrikkelijk gewoon, na verloop van tijd ging op sommige plekken (de hoeken van het scherm) de bovenste kleurlaag af. Nu al 4 jaar blij aan het spelen met een PB. Krasgevoeligheid valt net heel goed mee vind ik. Groot minpunt zit hem in het feit dat de rand van het scherm na verloop van tijd zichtbaar werd rond het toetsenbord (gevolg van laptop vaak mee te nemen in rugzak zonder iets van folie tussen scherm en toetsenbord). Behalve dat, ziet het materiaal er nog uit als nieuw. In tegenstelling tot de kunststofbehuizing van mijn Acer, die ook nog eens begint te glimmen.

• Tijn89
Wow, dat is erger dan ik dacht... Ik zou ff langs gaan bij apple en horen wat ze voor je kunnen voor wat voor bedrag. Eventueel anders proberen uit te deuken. Alluminium is een relatief slap metaal (zoals je al gemerkt hebt), dus miss kan je nog iets voor elkaar krijgen. Misschien kan je zoals hierboven al aangeven langs een carroserieuitdeuker en vragen of hij er iets mee kan.
Nu ligt je hardeschijf bijna open, da's ook niet echt best...

Ik voel me in ene best wel lucky dat ik er met slechts een wat vertekend scharnier mee ben weggekomen...

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 13:45

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik zou proberen eens met een rubberen hamer het e.e.a. weer recht te buigen? met veel voorzichtigheid.

(eerst ffe hardeschijf eruit halen)

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:36:
[...]

Om eens een andere manier van aanpak te testen, misschien dringt dit wel tot je door. Ik probeer immers alleen te helpen!

haha, even serieus. Gewoon even langs een apple store, of premium seller, deze kunnen de kosten waarschijnlijk wel inschatten. Vervolgens bel je je verzekering, misschien dat zij het willen vergoeden ivm de kapotte rits. Zo niet weeg je voor jezelf af of je het des betreffende bedrag wilt betalen ja of nee..

Zo moeilijk is het toch niet?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-02 17:52

silverstorm

tearing me apart

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 01:16:
Heb het ooit eens gehad met een product welke ik stuk had gegooid, kon met dat verhaal wuiven naar m'n geld. Heb het toen iets anders gebracht en toen kon het opeens wel, maar daar was een 2e persoon bij in het spel.
Het afleggen van een niet juiste verklaring is gewoon fraude. Dus kijk uit met het "aanpassen" of "iets anders brengen" van verhalen.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je lokale Apple shop niet wilt helpen, probeer dan de online winkel te bellen. Wie weet kunnen ze zich inleven in je probleem en matsen ze je, you never know...

Iig, wel vreselijk balen zeg! Zo'n duur apparaat al zo snel flink stuk :S. Ik heb mijn vorige Macbook ook laten valen, hij was 2 jaar oud. Dat voelde al best klote :S. Dit lijkt me helemaal vreselijk :S

[ Voor 38% gewijzigd door kamerplant op 29-01-2009 12:29 ]

🌞🍃

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 06:56:
De meeste laptops zijn niet van plastic maar van magnesium of liever een combo van magnesium en kunststof met vaak ook nog wat koolstof en glasdeeltjes er doorheen, ook wel een composiet genoemd.
weenie merk jij 't over hebt, maar ik ken ze niet :p en ik heb een jaar lang 10 soorten merken verkocht (HP, Sony, ASUS, Acer, Toshiba, noem maar op)
geen van alle was ook maar iets in de buurt van wat harder dan polycarbornaat... maar als jij ze wel kent, zou 't graag wel willen weten :)

de Panasonic Toughbook, da's een nice laptopje als je ermee wilt gooien tho :p

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:12
http://www.macbookschermr...tiegebrokenglasplaat.html

Een ander bedrijf dan Apple kan het dus ook maken eventueel, in hoeverre dit strookt met je garantie is de vraag maar de optie is er dus. Srry va het oprakelen van een oud topic maar was er zelf naar op zoek sinds ik een deukje in de schermplaat alu heb. Vrees dat ik het toch gewoon op inboedelverzekering ga gooien.

M3P - M3LR - 6320Wp

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 15:10

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 06:56:
[...]

Ook is het erg gevoelig voor metaalmoeheid waardoor de verbinding tussen scherm en laptop erg solide moet zijn.
Dat is juist het enigste ongeveer in je Macbook Pro wat van plastic is. Verder ga je mij niet wijsmaken dat de plastic omhulsel van mn zusje dr Acer laptop (no offence) met allerlei haarscheurtjes beter is.

• bokkow
Nou nee idd dat niet maar het vervormt niet, het scheurt dan, een MBP Uni vervormt wel zodat ik er nu een lelijke deuk in heb zitten (een lelijke scheur zou ik overigens eveneens niet veel blijer mee geweest zijn maar dat terzijde). Vervangen van het scherm bij een Apple Repair Centre, iemand een kostenindicatie?
Kijk mijn MacBook is nu prima te gebruiken niets mis mee maar het stoort me nu enorm dat er een deukje in zit, kan ik dit aan de verzekering opgeven en zijn ze het er dan mee eens dat het vervangen moet worden (ook al doet het misschien niet af aan de werking?). Stom voorbeeld: als met een kras op de lak van een auto, dat kan ook onder bepaalde verzekeringen vallen?

M3P - M3LR - 6320Wp

• Tijn89
Wat TRRoad zegt klopt sowieso niet. Meeste laptops zijn waarschijnlijk (ik weet het niet, dus ik zeg waarschijnlijk) inderdaad van een soort composieten gemaakt. Maar composieten zijn geen magnesium met kunststoffen erin. Ik heb sowieso nog nooit van zo'n combinatie gehoord. Metalen met kunststoffen als vulmiddel ofzo? Geen goede combo lijkt mij....
Composieten zijn versterkte kunstoffen, denk dan aan aradine of glasvezels. En de eigenschappen van zo'n composiet hangt sterk af van de vulmiddel en de matrix. Het geen waar hij op doelt met flexibel enz lijkt meer op blends van verschillende kunstoffen met elkaar; thermoplastische elastomeren, maar die zul je niet vaak zien als behuizing van een laptop. Dat zal eerder ABS met een coating zijn.

Bij de meeste laptops is de buitenkant, slechts datgene; de buitenkant. Daarbinnen zit vaak (vrijwel altijd) een metalen constructie die alles bij elkaar draagt. De unibody is zo 'bijzonder' omdat het die 2 functies; buitenkant en constructie verenigt in een product. Door het van een metaal te maken, maak j het dus extra 'sterk'. Maar het blijft natuurlijk wel een gevoelig onderdeel.

• bokkow
Niemand enig ervaring met melden van cosmetische schade van zn mac bij een verzekeringsmaatschappij?

M3P - M3LR - 6320Wp

• Sn0wblind
Tijn89 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:30:
Wat TRRoad zegt klopt sowieso niet. Meeste laptops zijn waarschijnlijk (ik weet het niet, dus ik zeg waarschijnlijk) inderdaad van een soort composieten gemaakt. Maar composieten zijn geen magnesium met kunststoffen erin. Ik heb sowieso nog nooit van zo'n combinatie gehoord. Metalen met kunststoffen als vulmiddel ofzo? Geen goede combo lijkt mij....
Composieten zijn versterkte kunstoffen, denk dan aan aradine of glasvezels. En de eigenschappen van zo'n composiet hangt sterk af van de vulmiddel en de matrix. Het geen waar hij op doelt met flexibel enz lijkt meer op blends van verschillende kunstoffen met elkaar; thermoplastische elastomeren, maar die zul je niet vaak zien als behuizing van een laptop. Dat zal eerder ABS met een coating zijn.

Bij de meeste laptops is de buitenkant, slechts datgene; de buitenkant. Daarbinnen zit vaak (vrijwel altijd) een metalen constructie die alles bij elkaar draagt. De unibody is zo 'bijzonder' omdat het die 2 functies; buitenkant en constructie verenigt in een product. Door het van een metaal te maken, maak j het dus extra 'sterk'. Maar het blijft natuurlijk wel een gevoelig onderdeel.
zo stevig is de unibody iig niet, het heeft een paar zwaktes op plekken waar het aluminium heel dun is, bijvoorbeeld boven de ethernet port. Waar het scherm bevestigd zit en zo zijn er meer zwaktes, het is idd een hoop marketing gepraat van Apple bij hun producten maar qua bouwkwaliteit zijn ze juist vaak minder, Heb ook een unibody, doet het prima maar moest al een x een scherm vervangen worden omdat het apple logo begon los te laten in de behuizing (behandel het overigens heel netjes), en het is zeer zacht aluminium wat ze gebruikt hebben. Vond de Vaio's dan toch wel een stuk steviger en betrouwbaarder wat dat betreft.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Aluminium is altijd heel zacht, dat maakt het juist een gewild materiaal om een unibody uit te frezen.

Als je voor roestvast staal gaat breek je je frezen erop, en de freestijd wordt gigantisch hoog (aka, onbetaalbaar). Plus dat je laptop dan geen 3 kilogram meer weegt.

• bokkow
Ik heb een indicatie gehad van een Apple Store medewerker: 600-700,- en ongeveer 2 weken kwijt, tijd om te kijken wat de verzekering zegt.

M3P - M3LR - 6320Wp

• Sn0wblind
Dutch_Razor schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:59:
Aluminium is altijd heel zacht, dat maakt het juist een gewild materiaal om een unibody uit te frezen.

Als je voor roestvast staal gaat breek je je frezen erop, en de freestijd wordt gigantisch hoog (aka, onbetaalbaar). Plus dat je laptop dan geen 3 kilogram meer weegt.
ja maar dat betekent neit dat een unibody meteen betr is als een duurzaam composiet frame zoals bij Sony, en die laptops zijn echt niet groter of minder stevig.

Verwijderd

Man koop gewoon een cover van Speck voor er rond dan heeft hij een mooi kleurtje en zie je het niet meer.

• bokkow
Ik vind het aluminium juist een mooi kleurtje en zou het zonde vinden dat niet te laten zien. Een Apple koop je ook gedeeltelijk op de looks, zie het overpopulaire "Show je apple" topic

M3P - M3LR - 6320Wp

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Het feit dat het deukt helpt ook wel de klap op te vangen. Een RVS body zou misschien niet deuken, maar dan ook de klap onverminderd doorgeven aan de hardware binnenin.
Een polycarbonaat body, zoals de iBooks en Macbooks hebben kan iets meeveren, dat is nog beter... zolang het er niet van scheurt of barst ;)

• Tijn89
bokkow schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:05:
Ik heb een indicatie gehad van een Apple Store medewerker: 600-700,- en ongeveer 2 weken kwijt, tijd om te kijken wat de verzekering zegt.
Keep us updated... Btw, heb je een aparte laptopverzekering afgesloten?

@Rin:
Sony maakt met hun vaio's ook mooie body's indd! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tijn89 op 20-03-2010 15:38 ]

Verwijderd

bokkow schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 01:57:
Ik vind het aluminium juist een mooi kleurtje en zou het zonde vinden dat niet te laten zien. Een Apple koop je ook gedeeltelijk op de looks, zie het overpopulaire "Show je apple" topic
Heb je het al eens gezien?
Je ziet het alu er toch door?
Ik zie dan liever zo een case dan een gedeukte mac,ma ja tis de uwe dus jij je keuze

http://www.youtube.com/watch?v=3Y4OCtL6z9o

De eerste case is een satin maar als je verder kijkt laat hij een clear case zien...wel een schijtkleur maja...

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-12-2025
Inboedelverzekering? Aansprakelijkheidsverzekering...

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Volgens mij dekt een inboedelverzekering schade die je veroorzaakt aan je eigen spullen helemaal niet. En een aansprakelijkheidsverzekering is al helemaal niet van toepassing omdat er niemand is buiten bokkow zelf die aansprakelijk gesteld kan worden.

Ik ga er even vanuit dat de schade door hem zelf is veroorzaakt omdat nergens wordt gezegd dat er een derde bij betrokken is.

Dit is volgens mij helemaal geen verzekeringskwestie.

• bokkow
Hmmm volgens mij toch wel, het is door eigen toedoen (wekker op gevallen :D) maar evengoed als ik door eigen toedoen brand heb in huis kan ik de schade nog steeds verhalen op inboedelverzekering om maar iets te noemen, nu is dit niet zo ingrijpend maar goed wij vragen NOOIT iets aan de verzekering en ik vind dit behoorlijk klote, denk wel dat het aangenomen wordt.
Bij A-Mac gingen ze er ook al vanuit dat het een verzekeringskwestie zou worden terwijl ik dat woord geen een keer had laten vallen toen ik vroeg naar een kostenindicatie. Daar heb ik trouwens nu ook een tijd gehoord: ik zou m 2-3 weken kwijt zijn..

M3P - M3LR - 6320Wp

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02 00:17
zelfde probleem hier macbook laten stuiteren redelijke deuk erin maar verder werkt hij prima ook is het display klein beetje verschoven maar ook werkend.

waar ik nu meer mee zit (stomme eigen schuld ik weet het) maar ik heb 3 jaar applecare garantie bijgekocht maar nu door de ''buitenschade'' ben ik bang dat als mn mbp het binnen de 3 jaar begeeft apple gaat zeggen ''valschade repareren we niet''

de schade aan de buitenkant is puur cosmetisch de mbp werkt verder prima maar zou het zonde vinden als hij straks stukgaat door een intern defect en het niet word gefixt vanwege het uiterlijk..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
bokkow schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:34:
Hmmm volgens mij toch wel, het is door eigen toedoen (wekker op gevallen :D) maar evengoed als ik door eigen toedoen brand heb in huis kan ik de schade nog steeds verhalen op inboedelverzekering om maar iets te noemen, nu is dit niet zo ingrijpend maar goed wij vragen NOOIT iets aan de verzekering en ik vind dit behoorlijk klote, denk wel dat het aangenomen wordt.
Brandschade is expliciet gedekt in een inboedelverzekering maar je ziet wel uitzonderingen: "Uitgesloten is schade die voortvloeit uit het handelen en/of nalaten van een verzekerde en die het gevolg is van diens merkelijke schuld."

Hoe dan ook, het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je verzekering deze eigen schade vergoed. Als iedere prutser geld kan claimen voor alle schade die ie veroorzaakt aan z'n eigen spullen door onhandigheid, stijgt de verzekeringspremie gigantisch. Gewoon pech. Vergeet de verzekering en laat je laptop fixen of stop met zeuren :)
Pagina: 1