Advies sub en center

Pagina: 1
Acties:

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een excuus om een redelijk audio setupje aan te schaffen dat zowel stereo als 5.1 doet, en nu is het eindelijk zover.

Wat ik al heb:

- Versterker/Receiver: Een Yamaha RX-V10 (V&A aangeboden: Yamaha RX-V10).
- Speakers: 4 stuks Eltax Tangent Millenium Mini (http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=302551).

Wat ik nog moet:

- Een fatsoenlijke sub.
- Een fatsoenlijke center.

Eisen zijn: niet te duur (2e hands is zelfs prima), en het geluid moet goed aansluiten bij de setup so far. Ik verwacht geen top of the line kwaliteit, maar ik wil gewoon een helder warm geluid hebben voor een lage prijs.

Kan iemand mij een sub of center aanraden die aan deze eisen voldoet?

[ Voor 4% gewijzigd door happyguppy op 23-01-2009 18:53 . Reden: aanvullinkje/tiepfout ]

• cyrus26
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 22:22
V&A aangeboden: Linear Phase Studio Monitor 8820 + JBL SCS 75 Subwoofer

Hier is een goede sub van jbl te koop. Echt top spul.

Voor de center heb ik nt zo snel een idee. Maar het best is dat je in de merklijn blijft waar je nu zit. Dus een eltax center.

Voor het betere werk is er nog altijd warfdale of klipsch maar dat is geen medium stuff meer. Succes der mee

• happyguppy
cyrus26 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:06:
V&A aangeboden: Linear Phase Studio Monitor 8820 + JBL SCS 75 Subwoofer

Hier is een goede sub van jbl te koop. Echt top spul.

Voor de center heb ik nt zo snel een idee. Maar het best is dat je in de merklijn blijft waar je nu zit. Dus een eltax center.

Voor het betere werk is er nog altijd warfdale of klipsch maar dat is geen medium stuff meer. Succes der mee
Thanks voor de response. Ik hoop dat de sub er nog is en dat ik hem los mag kopen :P

• cyrus26
Ik weet nt of je hier veel mee bent. Maar deze persoon verkoopt een center speaker van eltax.

http://www.marktplaats.nl...eltax-200.html%3Fxref%3D1

• happyguppy
cyrus26 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:21:
Ik weet nt of je hier veel mee bent. Maar deze persoon verkoopt een center speaker van eltax.

http://www.marktplaats.nl...eltax-200.html%3Fxref%3D1
Laten we zeggen dat dit mn eerste stapjes zijn :) Ik zou graag beter willen, maar ik studeer nog en beter laat mijn budget dus niet toe. Bedankt voor de suggesties!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Die JBL-subwoofer is passief, dus ik denk dat dat 'm niet wordt voor je. Er zit dus nog geen versterker bij, en dat heb je met die receiver van jou wel nodig (bij elke receiver eigenlijk).

[ Voor 0% gewijzigd door Seers op 23-01-2009 17:43 . Reden: spelfoutje. ]

• cyrus26
Dat is het eerste wat ik hoor. Deze subwoover moet je aan de linker en rechter frontbox hangen. Snap het probleem nt. Elke passieve subwoover kan je aan een versterker hangen. Zou dit nt gaan zou je ook geen boxen kunnen aansluiten.Moet alleen kijken of de versterker wel genoeg power in huis heeft.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dat is wel een beetje zonde van je LFE kanaal, gezien het hier om een 5.1 versterker gaat.

Life is not about specs, it is about joy!

• happyguppy
Bedankt voor de reacties, ik ga op zoek naar een actieve sub. Ik wil inderdaad gewoon de daarvoor bedoelde aansluiting op de receiver/versterker gebruiken, en niet de sub op de 2 fronts moeten aansluiten.

//EDIT

Ik ga op zoek naar iets als dit, liefst 2e hands:

http://www.pixmania.nl/nl...-subwoofer-walnoot&xtcr=1

[ Voor 32% gewijzigd door happyguppy op 23-01-2009 19:01 ]

Pagina: 1