Toon posts:

Prime...? Wie, wat, waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, ik zal wel stekeblind zijn, maar ik ben m'n nieuwe systeem aan het testen en nu wilde ik de temps van m'n CPU checken en testen en dat kan met Prime (zo heb ik begrepen), maar het enige wat ik kan vinden is dit en ik dat lijkt een of ander online samenwerkingstest iets...? :? Ik heb CPU-Z al maar die geeft niet aan hoe heet alles wordt... Ik meen me te herinneren dat ik kortgeleden op dit forum een compleet lijstje zag met alle bekende testprogs op een rijtje (lijkt me een goede tip voor de FAQ...?) maar ik kan het echt niet vinden. Nogmaals, zal wel aan mij liggen, maar ik kom er nu even niet uit...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 17:01 ]

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

De temps kan je het beste checken met RealTemp. Stressen van je CPU gaat naar mijn mening het best met Orthos. Als je ook nog Prime wilt downloaden, moet je hier even klikken.

[ Voor 21% gewijzigd door DM.Aram op 23-01-2009 17:00 ]

See you in another life, brother.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:09
[OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/info Topic Deel 2
Een van de twee laatste programmatjes ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Malantur op 23-01-2009 17:01 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Prime doet eigenlijk niets meer dan priemgetallen uitrekenen. Je kan je cpu hier 100% mee belasten. (en uiteraard kijken hoesnel je cpu dit uitrekent.
Om de temperatuur te meten maak je weer gebruik van een andere software.
speedfan is een klein simpel programma om temperaturen uit te lezen.

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-01 23:12

DMN

Met Prime95 kan je wel je CPU 100% belasten, maar het programma zelf is niet in staat de temperatuur weer te geven. Hiervoor zou je bijv. coretemp kunnen gebruiken.
Prime wordt vooral gebruikt om te kijken of een OC stabiel onder maximale belasting. (spuit 11 :z )

[ Voor 3% gewijzigd door DMN op 23-01-2009 17:02 ]

Freude am Fahren

Verwijderd

Topicstarter
Ha, super! Snel zeg...! :) Ik heb Orthos gedownload en CoreTemp en RealTemp: ik heb wel eens gelezen dat je nooit op 1 programma moet vertrouwen. ;) Bedankt allemaal!!!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Voor het belasten van CPU heb je geen extra programma's nodig. Dat kan de Windows Calculator ook prima. Gewoon een x aantal keren (x = aantal CPU cores) de Calculator opstarten (Scientific mode), 9999999999 en dan de "n!" knop.

This footer is intentionally left blank

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is toch iets wat je redelijk gemakkelijk zelf had kunnen uitzoeken... Als ik zo eens de search erbij pak en prime intik komen er toch een kleine 300 resultaten uit waarin de juiste naam staat en bij een aantal zelfs de download link :)

Daarom doe ik dit topic dan ook op slot, je had dit echt gemakkelijk zelf uit kunnen zoeken...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.