Ik wil graag mijn router setup eens flink verbeteren, want de huidige router, een Sitecom MIMO XR, lijkt niet helemaal zijn werk te doen zoals ie hoort te doen. Leuk als er op de doos staat dat ie verbeterd bereik heeft tot zelfs buitenshuis door de 3 antennes die erop zitten, maar in de situatie hier thuis haalt nog geen eens 3 meter binnenshuis (zie plattegrond hoe de situatie nu is. (ster = laptop, blauw = router).). Enkel als ik het apparaat aan de netwerk aan alle (stroom- + netwerk-) kabels naar beneden laat hangen in de meterkast, dan lijkt ie wel verbinding te hebben, maar dan nog de draadloze verbinding niet optimaal en is tevens geen ideale situatie om je router mee op te bergen.
Nu zoek ik dus een een andere router voor zowel wired als wireless die de MIMO XR doet overtreffen. Nu ik ook graag willen zien dat ik in het vervangende apparaat de snelheid van internet per aansluiting kan instellen. Het zou helemaal mooi zijn als hier een tijdschema (bijv. uur 1 wel snel, uur 2 niet zo snel etc..) voor gebruikt kan worden.
Verder zou ik graag een eenvoudige setup voor de beveiliging willen zien. Er moeten minimaal 4 netwerkkabels in kunnen. 1 voor de modem om internet te geven aan 3 pc's die via kabel aangesloten zijn. De 3 laptops hier in huis worden draadloos aangesloten.
Iemand die me hierin kan helpen, want netwerken is niet bepaald mijn kennisgebied als je over computers praat, bij zoeken naar nieuwe wireless router voor mijn situatie.
Nu zoek ik dus een een andere router voor zowel wired als wireless die de MIMO XR doet overtreffen. Nu ik ook graag willen zien dat ik in het vervangende apparaat de snelheid van internet per aansluiting kan instellen. Het zou helemaal mooi zijn als hier een tijdschema (bijv. uur 1 wel snel, uur 2 niet zo snel etc..) voor gebruikt kan worden.
Verder zou ik graag een eenvoudige setup voor de beveiliging willen zien. Er moeten minimaal 4 netwerkkabels in kunnen. 1 voor de modem om internet te geven aan 3 pc's die via kabel aangesloten zijn. De 3 laptops hier in huis worden draadloos aangesloten.
Iemand die me hierin kan helpen, want netwerken is niet bepaald mijn kennisgebied als je over computers praat, bij zoeken naar nieuwe wireless router voor mijn situatie.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."