Toon posts:

Vervelend CSS probleempje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ben momenteel druk bezig met een site, zie **url niet meer geldig**
Het probleem is: de menu-items van de webshop klappen wel netjes uit naar rechts, maar blijven binnen de linker kolom. De uitgelapte elementen moeten als het ware naar voren komen, maar ik kom er niet uit.

Iemand misschien enig idee? Ik ben er al 2 dagen mee bezig, dus een oplossing zou errrrug gewaardeerd worden ;)

Alvast hartelijk dank!

Groeten!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zet eens een z-index van bijv 100 op die submenu's.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien komt het omdat je tabellen gebruikt? Verder misschien kun je iets doen met de z-index?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben zelf ook niet geweldig met dit soort dingen maar wellicht een oplossing is de linkerkolom een width van 100% te geven, daardoor kunnen je menu items zo ver uitklappen als je wilt.

Voor de background maar je een .png plaatje met een paar blauwe pixels en de rest transparant. Zou dit wat zijn?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo wat een snelle antwoorden, dank!
Ik heb een z-index van 6000 geplaatst, maar dat helpt niet.
Snap er niets van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je kan even hier kijken bijvoorbeeld. Dit is ongeveer wat je wil, al zul je wel van die tabellen af moeten inderdaad. Die heb je helemaal niet nodig.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tabellen even verwijderd, maar dat mag helaas niet baten.

Die gebruik ik overigens om de TD's te kunnen opmaken, dat vind ik altijd het makkelijkst werken.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Je moet eerst even het probleem isoleren. Het lijkt alsof de menu's achter het content element verdwijnen, maar dat is niet zo. Ze worden niet buiten de breedte van het menuelement gerenderd. Als je het content element weghaalt zul je dat ook zien.

Je moet dan zorgen dat de elementen absoluut gepositioneerd worden buiten het menu element, en dat gaat niet omdat je de het menu-element al absoluut gepositioneerd hebt. Daar moet je dus vanaf.

Andere oplossing is het menu geen vaste breedte te geven en de achtergrondkleur van het menu anders op te lossen.

edit:
of een overflow visible natuurlijk :z

[ Voor 4% gewijzigd door drm op 23-01-2009 16:15 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik het menu-element niet absoluut positioneer, dan krijg ik het nooit zo voor elkaar als nu. (dat hij altijd links blijft staan en volledige hoogte heeft, en daarnaast het content-element dat een scrollbar krijgt als de inhoud te groot wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En respect voor de snelheid van reageren hier zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 21:52
Wanneer ik in FireBug jouw "overflow:hidden" uitzet van je <div id="menu"> dan vallen ze netjes over je pagina heen. Die "overflow:hidden" verbergt je menu-items.

Check FireBug voor FF eens. Erg handig tooltje om te kijken wat voor attributen en waarden bepaalde elementen hebben in je code. En je kan het direct aanpassen om te kijken wat voor effect het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaaaaa perfect kwakkie! Dat werkt inderdaad helemaal goed.

Bedankt allemaal!
Pagina: 1