Lilo geeft een foutmelding, wie weet de oplossing

Pagina: 1
Acties:

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Ik heb een foutmelding dat ik LILO niet kan starten vanwege een fout dat die boven een bepaalde sector zit. In de installatie heb ik gekozen voor dat die moet opstarten vanuit het MBR. Nou zou ik graag een oplossing voor willen weten. Oh ja ik heb Ret hat 7.0.

Weet iemand of ik ook windows 2000 vanuit lilo kan opstarten?

Another white boy in this movie? Damn!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Het 1024-cilinder probleem. Bekend. Je moet een redelijk recente LILO hebben. Dan zet je in /etc/lilo.conf het regeltje "lba32" en het werkt.

LILO kan (bijna) alles laden. Linux, BeOS, DOS, Windows9x, Windows 2000, QNX, gazomaardoor.

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Ik draai al vrij lang linux en dit is de eerste keer dat dit gebeurt en nog wel in een vrij nieuwe linux versie. Bij mandrake deed die dat nooit en bij redhat 6.1 ook niet. En de partitie zat zo rond dezelfde positie op de harde schijf als nu dus ik vind het wel raar.

Another white boy in this movie? Damn!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04
ff offtopic maar waar kan je in de installer van redhat 7 kiezen waar lilo moet worden geinstallt? dat heb ik namelijk nog nooit gezien :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

BARTJE: Waarschijnlijk heb je de standaard-installatie gekozen.

Misschien is het nu een waarschuwing geworden. Vroeger liep LILO gewoon vast bij het booten. Dat had ik met redHat ehh...5? 4? zoiets... Toen had ik een HD van 1049 cilinders en dat was net te veel.