Windows 7 via USB, lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ook ik wilde windows 7 eens uit gaan proberen. Ik heb geprobeerd het via een USB stick te installeren, maar dat werkte niet. Ik heb deze guide, waarvan dit de video versie is gevolgd. Het probleem is dat ik bij het commando list disk alleen de harde schijven en niet usb sticks te zien krijg. Ik heb dus maar via schijfbeheer mijn usb stick geformatteerd. Ik heb via MagicISO de bestanden uit het .iso bestand overgezet naar de USB stick. In mijn BIOS heb ik ingesteld dat er eerst vanaf de USB stick geboot moet worden en vervolgens dat vervolgens geprobeerd. Ik krijg de melding: 'Missing operating system'. Wat doe ik fout?

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hij kan niet booten van USB stick, dus op 1 of andere manier heb je hier toch iets fout gedaan.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:41
Die guide gaat ook niet werken onder XP. De diskpart versie van XP ziet geen USB namelijk. Onder Vista had die guide wel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:40:
Ik heb via MagicISO de bestanden uit het .iso bestand overgezet naar de USB stick. In mijn BIOS heb ik ingesteld dat er eest vanaf de USB stick geboot moet worden en vervolgens dat vervolgens geprobeerd. Ik krijg de melding: 'Missing operating system'. Wat doe ik fout?

Joost
Als je de iso extract is ie niet meer bootable, dus je moet eerst de USB stick bootable maken en dan de bestanden uit de iso erop zetten.
USB stick bootable maken is snel te vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Vatt: vreemd, in de guide van The Lazy Admin staat namelijk: 'Insert your removable media into a Windows XP or Vista PC .....'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zag het al. Bij mij werkt het niet.... Krijg 'Missing operating system'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Voor win XP is het mogelijk, kijk hier:
http://edge.technet.com/M...using-a-USB-Stick/#Page=1 (kijk naar laatste reactie, pagina 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:41
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:47:
@Vatt: vreemd, in de guide van The Lazy Admin staat namelijk: 'Insert your removable media into a Windows XP or Vista PC .....'
Weet ik, en daarom wist ik al gelijk dat het niet gaat werken. Diskpart onder XP werkt gewoon niet om USB bootable te maken.
Volg deze guide maar, dan gaat het wel lukken.
Pagina: 1