Toon posts:

Bezoekers Per Dag Uitrekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens, ik ben met een site bezig waar informatie over betaalde domeinen zal te vinden zijn.

Heb hier al een mini voorbeeld van wat data die ik zo op kan halen. Gaat allemaal prima.

Preview van test page: http://i40.tinypic.com/nbxc3q.jpg

Nu is een van de dingen die ik ophaal de Alexa ranking, en Alexa is een site die globaal het aantal bezoekers per site bijhoud.

Nu mijn vraag: Ik wil graag per site kunnen uitrekenen hoeveel bezoekers er per dag ongeveer op komen.

Nu kan je dus op Alexa http://www.alexa.com/data...ffic_details/tweakers.net het percentage van totale internet gebruikers per dag zien per domein. Tweakers.net is bijvoorbeeld 0.0062%. Met die data kan je opzich het aantal bezoekers uitreken, mocht je het totale aantal internet bezoeken per dag weten. Iets wat ik dus geen idee van heb. Misschien 1 van jullie?

Dit is dus 1 manier om het aantal bezoekers per dag te berekenen, maar misschien is er wel een betere manier/formule? Iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:25
Wat wij op het werk geloof ik bij een van onze sites doen is in de global.asax een functie opnemen die een tellertje ophoogd bij een event als iemand binnenkomt. Weet niet of dit accuraat is, want heb het zelf nooit echt goed getest, maar het lijkt wel redelijk te werken.
Dit is op een IIS webserver en weet niet zeker of het ook op Apache werkt of iets dergelijks.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:09

Pogostokje

* twiet *

Volgens mij pak je het verkeerd aan.

Alexa basseert zich op een soort controle groep en kijkt naar hun surfgedrag. Het is absoluut geen feitelijke weergave van de totale werkelijkheid. Tel daar bij op dat het het aantal mensen wat op internet surft je nooit gaat weten. De algemene trend is dat het stijgt, maar absolute aantallen om daar een exact getal op te basseren ...? Je hecht te veel waarde aan juist de variabelen in je berekening.

De bezoekersaantallen van sites zijn geen openbare informatie. Zonder toegang tot de server, die je dus niet hebt als 3e partij, zal je nooit meer dan kunnen gokken. Het is een illusie te denken dat je ergens een 'vandaag zaten xxx mensen op internet' getal kunt vinden, en dat je dat dan met Alexa rating kunt vermenigvuldigen om het bezoekersaantal te kunnen benaderen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Daarnaast heeft dit ook nog eens niets met programmeren te maken. ;) Je kan zoveel tellertjes maken voor je eigen sites als je maar wil, maar voor andermans sites zit dat er niet echt in, zoals Pogostokje al terecht opmerkt. Hoe je zelf een tellertje maakt voor je eigen site is weer wel iets waarmee je in Programming terecht kunt, maar dat is meteen ook weer dermate eenvoudig dat je dat ook zelf moet kunnen. Dit topic doe ik in elk geval op slot. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.