Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Usb voorkant Cm590 werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:21

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik mijn cooler master cm590 binnen heb, heb ik al het probleem dat de 2 usb aansluitingen aan de voorkant het niet doen.
Ze zitten goed aangesloten op het moederbord (MSI K9vgm-v)

Op dit voorpaneel zitten ook de headset aansluitingen, die doen het goed, ook zit er een firewire poort, die heb ik niet kunnen testen omdat ik geen firewire heb.

Maar het rare is dat hij wel stroom afgeeft op die poorten, de led lampjes van de usb sticks gaan altijd branden, maar de computer herkent niks.

Het omdraaien van de kabels op het moederbord kan niet, simpelweg omdat hij 2 vakjes breed is, en 1 vakje dicht is gemaakt, zodat hij maar op 1 manier op het moederbord past.

Ik weet het niet meer, heb alles al geprobeerd wat ik kon bedenken, maar kom er niet uit.

Mijn SNES verzameling!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:39
Mogelijk dat de poorten niet genoeg stroom krijgen om volledig te functioneren.
Probeer eens iets waar een ac adapter aanhangt bijv. een externe schijf ofzo.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Ik heb iets dergelijks wel eens gehad met een Antec Lanboy (of zo :P). Grappig was dat USB sticks het niet deden op de front USB, maar een webcam ofzo dan weer wel :? Nooit op kunnen lossen en nadat ik een andere kast had is het probleem niet meer voorgekomen.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Ik heb het even geprobeerd met een philips fotolijstje, welke op het stroomnet zit, en met usb op de computer kan.

Maar helaas niks, het fotolijstje merkt wel dat hij op usb zit, maar de computer merkt niks.

Doe ik hem dan in de achterkant in een usb poort dan werkt alles goed.

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Mogelijk wordt er door de kastconstructie veroorzaakt dat de aansluiting niet helemaal jofel is. Probeer eens de frontaansluitingen los te schroeven en te testen met alleen de kabel en aansluitingen rechtsreeks op je moederboard.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:55:
Mogelijk wordt er door de kastconstructie veroorzaakt dat de aansluiting niet helemaal jofel is. Probeer eens de frontaansluitingen los te schroeven en te testen met alleen de kabel en aansluitingen rechtsreeks op je moederboard.
Dat is het andere probleem, dit kan niet, de ene kant gaat zo los, maar aan de andere kant zit er een stuk plastic met de startknop boven, en deze is helemaal vastgemaakt.

Ik had hem net wel los door hem gewoon uit zijn behuizing te halen, maar toen was ik zo dom om het niet te testen, mede omdat de computer toen uit stond.
Ik zal nu wel even snel alles weer losschroeven met de pc aan, en dan even testen of het werkt.

Mijn SNES verzameling!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
USB2.0 heeft fatsoenlijk afscherming nodig om te functioneren. Die frontpanelaansluitingen zitten meestal met een onafgeschermd draadje verbonden met het mobo. Dat pikt teveel storing op e.d. waardoor je geen stabiele USBaansluiting krijgt. USBaansluitingen aan de achterkant zitten direct aan het mobo vast dus daar heb je geen last van storing.

Misschien dat het wel gaat werken wanneer je er een USB2.0 kabel tussen soldeert ipv het aanwezige snoertje.

_██_
(ಠ_ృ)

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Deze zit met een draadje met omhulsing eromheen vast aan het moederbord, en deze is net zo dik als een normale usb kabel. Maar het kan nog steeds storing zijn.

Wat ik zelf meer denk is een kortsluiting ergens, mede omdat ik laatst een usb adapter had die ook kortsluiting had en zo ook alleen maar een led lampje de hele tijd aan had en de computer niks oppikte.

Ik heb maar besloten om alle kabels van het frontpaneeltje eruit te halen, in het geval het echt kortsluiting is.

Mijn SNES verzameling!

Pagina: 1