Toon posts:

Samsung T220 Series

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ga een nieuwe monitor kopen en de keuze is de Samsung T220 Series:
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/08-04-24/t220l.jpg
Daar zijn drie series van:Nou heb ik een moeite een keuze te maken. In prijs verschillen ze nogal. De T220 is ¤200,- en de T220HD is ¤253,-. Maar wat is nou precies het verschil? Ik zie dat het verschil tussen de T220 en de T220P is dat de P een hogere resolutie/contrast ratio heeft. Ik neem dat deze dus scherper is dan de T220? Beide zijn ze niet HD, zoals de T220HD. Nou heb ik als videokaart een ATI Radeon HD 4850. Ik kan dus dmv. van HDMI adapter een HDMI kabel gebruiken tussen de monitor en de T220HD, maar is dat veel scherper dan gewoon een DVI? Als een DVI net zo scherp is kan ik dus gewoon voor ¤50,- minder de T220 kopen (of de T220P als die scherper is?) en een DVI kabel gebruiken. Wat is dus de beste keuze? Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven!:)

Met vriendelijke groet.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
T220HD: http://www.samsung.com/us...=LS22TDNSUV/ZA&fullspec=F

Video Signal: analog RGB, DVI, HDMI, component, TV (digital TV / analog TV)

Mogelijkheid om als TV te gebruiken dus.

March of the Eagles

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 11:39

pes

• T220: "basismodel" van de reeks
  • T220HD: heeft een ingebouwde TV-tuner
  • T220P: lijkt een opgesoepte model te zijn; hij blijkt oa 1920×1200 beeldresolutie te hebben--"full HD" dus
In jouw situatie kan je de monitor net zo goed aansluiten via DVI in plaats van via HDMI. Maakt qua kwaliteit niets uit. 'k Neem wel aan dat deze modellen ook HDCP via DVI ondersteunen.

[ Voor 34% gewijzigd door pes op 23-01-2009 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga hem nl. niet voor TV gebruiken en aangezien qua kwaliteit HDMI en DVI hetzelfde zijn wordt het niet de T220HD maar de T220 of T220P. Maar door die hogere resolutie en contrast ratio in de T220P, geeft dat ook betere kwaliteit (neem aan wel, stomme vraag dus..) ? En wat bedoelt u precies met HDCP?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 16:34 ]

• pes

pes

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik geloof dat HDCP vereist is als je Blu-ray-films wilt afspelen op je monitor. Ik zie het hoe dan ook staan in de specificaties, dus dat zit wel snor.

Wat betreft kwaliteit; geen idee, ze zullen wel vergelijkbaar zijn. Naar mijn idee is de hogere resolutie van de -P het grootste verschil tussen de twee monitoren.

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Heb mij vorig weekend een T220 gekocht (gewone versie met enkel DVI en VGA). Echter ongeveer een cm boven de onderkant bevind zich een witte lijn van pixels. Valt dit binnen de garantie voorwaarden van Samsung? In de winkel was gezegd 3 dode pixels of 5 dode subpixels. Echter ik weet niet goed of een witte pixel een dode subpixel is... Maar ik neem aan dat een hele lijn (van links naar rechts) geen standaard behaviour is.

Voor de rest wel geweldige monitor, gewoon veel betere kwaliteit dan men 3 jaar oude Syncmaster 920N. De afwerking is ook best wel mooi.

Verschil met de T220HD zijn de aansluitingen. T220HD is bijna een TV met HDMI en kabel aansluitingen extra. Spijtig genoeg viel dit net buiten mijn budget en ik heb momenteel toch geen HDMI apparaten :-)

[ Voor 28% gewijzigd door qanar op 23-01-2009 19:38 ]

• pes

pes

Een witte pixel bestaat uit drie subpixels: een rode, groene en blauwe. Maar een hele lijn van "hot pixels" zal in het geval van de T220 bestaan uit 1680 pixels, toch? :)

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 19:35
Ik heb nu sinds donderdag een T220 in bezit.
Als vergelijkingsmateriaal heb ik een samsung 931c en een dell 1908FP.

Wat me in eerste instantie meteen opviel waren de heldere kleuren van het scherm.
Nu ik er twee dagen mee heb mogen spelen vallen mij een paar dingen tegen.
-Backlight bleeding, blijkbaar zijn er net zoals bij de 226BW verschillende panelen die niet van samsung zijn. de bleeding beslaat vooral boven in een groot deel van mij scherm.
Als ik left 4 dead speel, dan is de timer boven in licht grijs door alle backlight bleeding(dit heb ik echt nog nooit zo erg gezien in geen een van mij tft schermen, zelfs niet van 4 jaar oud...)
-De kleuren aan de ene kant erg mooi, maar als je wat beter kijkt lijkt hij moeite te hebben met wat oranje tinten. Ik vind het persoonlijk vrij moeilijk in te stellen en heb all verschillende kleur profielen geprobeerd.
-De stand is erg wiebelig(niet direct een probleem).

Ik heb zeer gemengde gevoelens over dit scherm en persoonlijk vind ik het geen vooruit gang op mijn dell 19 inch monitor. De Samsung is helderde(1000:1 tegen 800:1 van de Dell), maar de kleuren zijn rustiger en beter op de Dell.
De reactie tijd van 2ms is mooi maar ik zie geen verschil met de Dell die 5ms is.

Misschien maakt dit het niet makkelijker, maar ik vind voor een monitor die als een van de beste voor all round wordt aangeprezen hij nogal tekort doet. Helemaal als ik zie dat monitors van 3-4 jaar oud op sommige punten gewoon beter presteren dan deze monitor.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:33:
Oke, ik ga hem nl. niet voor TV gebruiken en aangezien qua kwaliteit HDMI en DVI hetzelfde zijn wordt het niet de T220HD maar de T220 of T220P. Maar door die hogere resolutie en contrast ratio in de T220P, geeft dat ook betere kwaliteit (neem aan wel, stomme vraag dus..) ? En wat bedoelt u precies met HDCP?
Het verhaal over de contrastratio kan je direct vergeten. Het enige belangrijke verschil is de resolutie. De T220P is 1900x1200. Dat is dus inderdaad iets scherper dan de gewone T220. Als je echter spelletjes wil gaan spelen, moet je er rekening mee houden dat een hogere resolutie ook een dikkere videokaart vereist. Je moet dus extra geld neerleggen om dezelfde framerate te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Wat ThunderEd zegt zit wel wat in, FPS zullen daaronder leiden terwijl de resolutie van de T220 ook al behoorlijk scherp is.. Maar ik loop er nu ook over te denken om een PS3 erbij te doen, maar dan kan ik toch beter de T220HD doen? Dan kan ik de PS3 met HD verbinden aan de T220HD en mijn PC er gewoon met DVI verbinden. De T220P is bij alle online winkels die ik gechecked heb tevens niet leverbaar op het moment..

Verwijderd

ik wou ook eerst de T220p maar na 3 weken wachten vond ik t wel genoeg en heb ik toch de T240 gekocht.
ik zou geen T220HD kopen als je de tuner toch niet gaat gebruiken, zonde geld lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik een PS3 er ook op gebruik, kan ik gebruik maken van HD poorts toch?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lees nou eens eerst rustig de specs en alle posts door... de T220HD heeft een ingebouwde TV-tuner. Als je van de full HD resolutie gebruik wilt maken, koop dan een T220P. Daarbij komt dat ik werkelijk nog nooit van een HD-poort heb gehoord. DVI en HDMI dan weer wel.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Neem desnoods een kijkje in [TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 8 ;) Daar staan de T-series keurig onder elkaar met specs etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

als je graag hdmi wilt hebben moet je de T220HD doen ja. of bij de T220 doe je je pc op vga en je ps3 op dvi.
Pagina: 1