Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Win 32SQL Slammer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ong. 15 maanden geleden mijn pc gekocht. Na 3 maanden de trial van Norton uitgeprobeert te hebben ben ik overgestapt op GData Totalcare 2008. Deze vond direkt bovenstaand virus wat er nu nog op staat.

"Bij de Openen van het bestand "C:\Program Files\G DATA TotalCare\Firewall\LiveStrm.dat" is het virus "Win32:SQLSlammer" van de engine "Engine B" ontdekt. Bestand opgeschoond: Nee. Bestand verwijderd: Nee. Geïsoleerd: Nee."

Bij de wekelijkse virusscan geeft de scanner geen virus aan, in het logboek staat het bovenstaande.
Wat ik niet snap is het volgende:

Affected systems are:
Microsoft SQL Server 2000, all Service Packs

This security breach was found in July, 2002 and was later fixed in "MS SQL Server 2000" patches.

Ik heb zelf windows Vista SP1. Ik laat het virus gewoon staan want het is niet zo schadelijk. Iemand een idee waar het vandaan komt?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik denk eerder dat je met een false positive te maken hebt gezien de locatie van het bestand. Ik neem ook aan dat je geen MS SQL Server 2000 draait?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reaktie. Nee ik draai alleen Windows Vista.
Nu u het zegt, het zal wel een false positive zijn.
Bedankt.

Verwijderd

hmmm, wat je ook kunt doen is even opstarten naar veilige modus en daar een scan draaien,
of ff mailen naar gdata of het bekend is :)