Toon posts:

Aura Bass Shaker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje 2 Aura Bass Shaers (AST-IF-4) liggen en heb hem voor de aardigheid eens uitgepakt. Het betreft hier 2 x 25 w/k @ 8 ohm.

Heeft iemand tips in het plaatsen van deze dingen?

In het instructieboekje raden ze aan hem in de vloer te schroeven onder de stoel of bank waar je hem wilt voelen. Ik wil echter voorkomen dat ik gaten in mijn parket houten vloer moet boren, maar als ik zeker weet dat dat een goed resultaat oplevert wil ik dat wel gaan doen. Ik heb een Ikea-bank die al resoneert wanneer de subwoofer aan staat, dus daarop monteren lijkt me ook geen goed idee.

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie, echter leverde dit oude resultaten op, waar de links (filmpjes en foto's) niet meer werken(zie link)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/884311///aura%2Cbass

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 15:04 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je wilt toch júist dat je bank gaat trillen door deze dingen? Als je ze aan je vloer vast schroeft, heb je er niks aan imho...

Dus aan je Klippan schroeven die dingen! Hup!

Verwijderd

Topicstarter
woelders schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:05:
Je wilt toch júist dat je bank gaat trillen door deze dingen? Als je ze aan je vloer vast schroeft, heb je er niks aan imho...

Dus aan je Klippan schroeven die dingen! Hup!
Met resoneren bedoel ik dat je trillingen hoort, met de oren dus. De bedoeling van de bass shakers is dat je slechts voelt. Het aan de vloer schroeven van de shakers resulteert in een trillende vloer, dus dat voel je zeker wanneer ik mijn bank erop zet. Mijn artifort stoelen resoneren niet, echter zijn ze ongeschikt om films op te kijken (niet comfotabel genoeg). Ik wil best een andere bank aanschafen (2e hands of nieuw) die geschikt is voor deze shakers. Vandaar dat ik uit ben op reacties van ervaringsdeskundigen.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Die dingen zouden je vloer laten trillen? Een houten dekvloer misschien nog, maar een betonnen ondervloer gaat écht niet trillen door die dingen hoor!