Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb hier een pc met daarop Windows XP. Op deze pc staan 2 gebruikers, gebruiker a met admin rechten en een password, en gebruiker b met normale rechten zonder password.
In het configuratiescherm staat ingesteld dat het welkomstscherm gebruikt moet worden om aan te melden.
Echter, als ik de pc opstart, logt hij vanzelf in, als gebruiker a. Zonder om een wachtwoord te vragen.

Dit heb ik nog nooit eerder gezien, iemand van jullie wel? Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Ook al een x het password gewijzigt ... maar dan blijft hij alsnog automatisch inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Wellicht kun je hier wat proberen:

Start -> Run -> control userpasswords2

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Als je in uitvoeren typt: "Control userpasswords2" staat er dan "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken" aangevinkt?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je "control userpasswords2" intypt in 'run', misschien kan je daar iets vinden? :)
(Automatisch inloggen, bijv.?)

edit:
Spuit 11 :z

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 23-01-2009 14:10 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij kun je daar alleen instellen dat het verplicht is om een wachtwoord te gebruiken. Je zou even naar TweakUI kunnen kijken. Deze heeft een optie om automatisch inloggen in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Noork schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:13:
Volgens mij kun je daar alleen instellen dat het verplicht is om een wachtwoord te gebruiken. Je zou even naar tweakui kunnen kijken. Deze heeft een optie om automatisch inloggen in te stellen.
Volgens mij wil de TS niet automatisch inloggen, maar idd, met TweakUI zou je kunnen controleren of die optie perongeluk is ingesteld.

Maar zelfs dan is het vreemd dat het systeem automatisch inlogt terwijl er een wachtwoord op de betreffende gebruiker staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TommyGun schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:17:
[...]
Volgens mij wil de TS niet automatisch inloggen, maar idd, met TweakUI zou je kunnen controleren of die optie perongeluk is ingesteld.
Ik schrijf dan ook over 'instellen', niet over alleen inschakelen, maar dus ook uitschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Noork schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:19:
[...]

Ik schrijf dan ook over 'instellen', niet over alleen inschakelen, maar dus ook uitschakelen :)
Just to be sure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Volgens is die control userpasswords2 wel de juiste plek waar je dat kan instellen en heb je een tweakprogramma niet nodig. Volgens mij doen tweakprogramma's hetzelfde als dat vinkje in dat panel.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is inmiddels opgelost, had problemen met mijn Account op T.net vandaar dat ik niet eerder kon reageren.
In TweakUI stond auto-login dus aan, uitgevinkt en t probleem was opgelost ... thnx allen :)
Pagina: 1