[NAS] op elke router?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo,

Ik heb een aantal vragen betreft een netwerk harde schijf (NAS). Ik ben op het forum wat meer weten te komen maar niet precies wat ik wil weten.

Ik heb thuis 2 laptop's die verbonden zijn met een wireless router. Nu wil ik een netwerk harde schijf kopen zodat ik mijn foto's ed via het netwerk draadloos erop kan zetten vanaf beide laptops.

Mijn vraag:
Kan elke router (als er normale UTP ingangen opzitten) zo'n NAS aan? Hoe sluit je die aan? dmv utp kabel?
En hoe ziet het er vanaf de laptop uit als ik die harde schijf heb aangesloten op de router?
Het moet niet moeilijk zijn om foto's op deze harde schijf te zetten want het zijn normale gebruikers die niet veel van windows afweten ;)

Alvast bedankt voor reacties!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:36
xenor schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:51:
Kan elke router (als er normale UTP ingangen opzitten) zo'n NAS aan?
Je hebt er niet eens een router voor nodig, alleen een switch, wat in de meeste multi-port routers zit ingebouwd.
Hoe sluit je die aan? dmv utp kabel?
Komop, dat staat op de verpakking van elke NAS.
En hoe ziet het er vanaf de laptop uit als ik die harde schijf heb aangesloten op de router?
Dat ligt eraan wat voor software er op de NAS staat. Normaal gesproken gaat dit via smb, zodat je het apparaat terugvindt in je netwerkapparaten in Windows.
Duurdere NAS'en hebben vaak ook hippere dingen als iSCSI e.d.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja dat kan met UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je router een aansluiting heeft voor een UTP kabel kan je je NAS er gewoon met een UTP kabel op aansluiten. Maakt niet uit wat voor router omdat je router er helemaal niks mee te maken heeft, je pc maakt verbinding naar de NAS en het enige wat de router doet is het verkeer doorsturen.
En volgens mij komt een NAS op dezeflde manier te voorschijn als wanneer je mappen deelt op je laptop.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 21:27

JorisPenders

Designer & Coder

(De reactie van gertvdijk in normale taal:)

Ja hoor, geen probleem!

Je kunt gewoon in deze computer een "netwerkstation" aanmaken, komt er gewoon een lettertje bij te staan zeg maar :-). Dan heb je gewoon een extra "harddisk" op elke computer.Waarschijnlijk staat dat allemaal netjes uitgelegd in de handleiding.

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Harstikke bedankt voor jullie snelle reacties.

Dan zou een NAS prefect zijn. Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe je het in windows te zien krijgt dan.
Nogmaals bedankt!

-

Pagina: 1