MySQL Administrator connectieproblemen in SBS 2003

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 20:38
Om databases van websites te backuppen gebruik ik MySQL Administrator. Eenvoudig programmaatje met als voordeel dat je backups kunt schedulen. Vanaf diverse PC's werkt dit goed (OSen Vista Home SP1 en XP Home SP2/SP3). Echter wil het niet lukken om een connectie te maken vanaf Windows Small Business Server 2003 (ook laatste SP/updates erop).

De server kan wel gewoon verbinding maken met het internet. Wanneer ik in MySQL Administrator Ping functie gebruik kom ik ook niet op problemen uit. Toch weigert MySQL Administrator in SBS03 om verbinding te maken met de databases. Heb eens geprobeerd de firewall uit te zetten, maar zonder resultaat.
Connectie gegevens zijn goed ingevoerd. De server staat in een klein netwerkje. Andere PC's hebben hetzelfde internet IP adres en krijgen wel een verbinding in MySQL Administrator. Iemand enig idee waarom het niet wil lukken in SBS03?

Hieronder een screenshot van de error:
Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/1930/mysqladminsbs03errorxp6.jpg

Het pingen:
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/3069/mysqladminsbs03error2ws0.jpg
Pingen kan zo eindeloos door blijven gaan.

Vanaf een andere PC kan ik op hetzelfde IP dus wel gewoon verbinding maken. De databases staan via DirectAdmin ook ingesteld om access vanaf dat IP adres toe te laten. Moet dus wel ergens in SBS03 iets zitten dan de connectie weigert. Ben zelf geen SBS03 guru om het probleem te vinden, maar er is vast wel iemand die hetzelfde probleem heeft gehad of weet wat het kan zijn.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
"Host is not allowed to connect". Lijkt me obvious. Ergens klopt de host(naam) ofzo dus niet. Weet je zeker dat je over hetzelfde IP verbinding maakt etc? Die melding komt nml. van de MySQL server dus je 'connect' wel degelijk maar wordt daarna geweigerd omdat MySQL vindt dat er iets niet klopt.

[edit]
Hmmmz, het IP waarmee je probeert te verbinden staat in de foutmelding :P Al gecontroleerd of dat IP ook daadwerkelijk toegestaan wordt in MySQL en de andere PC's ook daadwerkelijk over dat IP verbinden?

[edit2]
Misschien ergens in "Routing and remote access", maar die zou uit moeten staan als je de Windows firewall gebruikt AFAIK.

[ Voor 121% gewijzigd door RobIII op 23-01-2009 13:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Grrr. Server blijkt dus een tweede IP adres te gebruiken (2 ipv 1 aan het eind).
Deze heb ik nu bij de databases ingesteld en nu pakt ie hem wel weer.
Dat ik daar gewoon overheen heb gekeken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Volgende keer dus nét wat kritischer de foutmelding(en) lezen en check-check-double-check doen :P :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Dat kun je wel zeggen ja.
Thnx anyway!

Oh oh Mr. B, oh oh!