Vandaag heb ik de Touch 3G besteld.
De reden dat ik niet de HD of Diamond besteld heb, bestaat uit een paar onderdelen.
Ten eerste is daar de prijs. De 3G is duidelijk goedkoper.
Ten tweede is de 3G lekker compact; als ik een dikkere had willen hebben, dan was ik wel voor een telefoon met uitschuif qwerty tb gegaan.
Ten derde de performance; er wordt geen gebruik gemaakt van de fancy touch flo 3d
Er zijn een paar dingen die "minder" zijn dan bij concurrerende toestellen.
- fotocamera is erg rudimentair, dit lees je in ALLE reviews
- de resolutie van het lcd display is de standaard QVGA, da's wel minder dan sommige andere modellen. Maar ik was al gewend aan de lage resolutie met mijn (kapotte) HTC P3300 en echt storend vond ik het niet (behalve bij sommige spellen waarbij de tekst wel erg klein was, zoals Patience).
- geen ingebouwde radio module; de P3300 had er wel één en als ik kijk hoe vaak ik die gebruikt heb, dan kan ik dat wel op één hand tellen. Missen zal ik 'm daarom ook niet. Ennuh.... met die snelle 3G internetverbinding kun je net zo goed (heel goed) radio streamen vanaf het internet, toch?
En hier nog even een linkje.
Deze review geeft duidelijk weer wat de krachten en zwakten van de 3G zijn. Hier een kleine quote:
Für den Touch 3G hat HTC seine TouchFLO-Schnittstelle vollständig überarbeitet. Anstelle des bekannten Würfels erinnert sie nun stark an TouchFLO 3D, das auf Touch Diamond, Pro und HD zum Einsatz kommt. Der Homescreen zeigt eine große Analoguhr, darunter eine Symbolleiste für den schnellen Zugriff auf wichtige Informationen wie Kontakte, Nachrichten, Einstellungen und so weiter.
Ein Kritikpunkt an TouchFLO 3D auf dem Touch Diamond ist, dass die Oberfläche lahmt, weil sie sehr rechenintensiv ist. Bei der Oberfläche des Touch 3G können wir solche Probleme hingegen nicht festzustellen. Ohne all die überflüssige Animation zeigt sich TouchFLO erstaunlich flott. Während der Tests sind absolut keine Verzögerungen festzustellen. Als noch besser erweist sich aber, dass das Gerät nicht ein einziges Mal abstürzt. Nur wenn mehrere speicherhungrige Anwendungen im Hintergrund laufen (Youtube, Browser, Messaging, Kontakte und Fotoalbum), sind leichte Performance-Einbußen zu spüren. So hätte die Oberfläche von Anfang an funktionieren sollen.
Even voor de niet-Duits sprekenden onder ons. Het gaat in dit stukje om de touch flo versies.
De Touch Diamond heeft de TouchFLO 3d, welke voor enige vertraging zorgt en erg reken intensief is.
De Touch 3G gebruikt een opgeleukte (niet 3d) TouchFLO versie die NIET de fancy (maar overvloedige) animaties heeft, maar nu blijkt dat hierdoor de Touch 3G zeer soepel werkt, zonder vertragingen en zelfs zonder crashes. Alleen wanneer je meerdere geheugenvretende applicaties in de achtergrond draait (Youtube, Browser, email, contacten, fotoalbum) dan is enige performance vermindering te bespeuren.
En hier nog
een review in het Nederlands. Ook deze geeft goed weer wat de sterke EN zwakke punten zijn van de Touch 3G.
Ik hoop dat 'ie zo snel mogelijk bezorgd wordt, zodat 'ie mijn kapotte HTC P3300 kan gaan vervangen.
[
Voor 2% gewijzigd door
musiman op 08-03-2009 00:45
. Reden: review linkje toegevoegd :) ]