Windows 7 en streamen naar xbox360

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 20:09
Ik heb op het internet al even gezocht en kwam daar een hoop mensen welke ook problemen hebben met streamen. Maar zei hebben problemen met het afspelen van bepaalde .avi bestanden, mijn probleem ligt niet hier.

Ik heb altijd wm11 gebruikt en kon hier als extern apparaat altijd de xbxo 360 opgegeven, nu met windows 7 en wm12 ziet deze mijn xbox niet.

Beide zijn aangesloten op het zelfde netwerk en wanneer ik vanuit wm12 naar opties ga en dan naar devices zie ik hier een 4 tal devices (usb, display, speaker, dvd speler) nu zou hier volgens mij ook de xbox tussen moeten staan. Het uitzetten van de firewall heeft ook geen oplossing geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-08 11:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom de 'Play To'-functie niet gebruiken? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 20:09
anandus schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:11:
Waarom de 'Play To'-functie niet gebruiken? :)
Daar heb ik inderdaad van gehoord en ben het zelf ook tegen gekomen (vergeten waar) na het installeren weet ik alleen niet hoe het op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02
Play to werkt (nog) niet naar XBOX360 (wel naar de XBOX media extender, maar dat is me te traag). Besides, in de meeste gevallen is het handiger om vanaf de XBOX films e.d. te kunnen starten, dan dat je dat vanaf je PC moet doen (met Play To)

Overigens, hier werkt het streamen vanaf Laptop en PC (beide met Win7/WMP12) perfect. Ik heb hier ook niets speciaals voor hoeven doen om dit aan te praat te krijgen.
(ik gebruik het echter al niet meer omdat ik nu rechtstreeks vanaf m'n Sonology NAS naar Xbox stream)

[ Voor 49% gewijzigd door sverzijl op 23-01-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sverzijl schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:14:
Play to werkt (nog) niet naar XBOX360. Besides, in de meeste gevallen is het handiger om vanaf de XBOX films e.d. te kunnen starten, dan dat je dat vanaf je PC moet doen (met Play To)
Volgens mij werkt Play To prima met de Xbox360, hoor :)
Afbeeldingslocatie: http://blogs.microsoft.nl/blogs/itprocommunity/PlayTo_XBOX360_Extender_2_5FD0646B.png

Edit:
(wel naar de XBOX media extender, maar dat is me te traag).
Oh, okee :)

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 23-01-2009 16:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayDay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05-2021
Ben je er ondertussen al uit?

Ik heb nu Win7 RTM (build 7600 van Technet Plus). In het begin had ik ook het probleem dat mijn xbox 360 de pc niet vond. Mijn xbox 360 zit direct aan de router, maar er zit nog een goedkope sweex switch tussen mijn router en pc. Ik dacht eerst dat het misschien daar aan zou kunnen liggen, dat de sweex crap switch misschien geen discovery broadcast packets door liet van de xbox naar het netwerk achter de switch (de pc).
Kortom: ik heb de switch er tussen uitgehaald en direct mijn pc aan de router gehangen. En voilá, het werkte. Nou weet ik nog steeds niet zeker of dat echt het probleem was. Want ik heb nog veel meer instellingen aangepast...

Bij mij werkte het zo:

Controleer in Windows Mediaplayer 12 of streaming naar de xbox 360 aan staat. Dat doe je zo:
- Start WM12;
- Klik op 'Stream';
- Er moet een vinkje staan bij 'Automatically allow devices to play my media';
- Ga in het zelfde menu naar 'Media streaming options' (kan ook via het Control Panel);
- Selecteer 'Allow' achter de Xbox 360;
- Kies in de regel van Xbox 360 op 'Customize...'
- Controleer dat het type content (films? muziek?) wat jij wil streamen hier staat aangevinkt.
Met deze instellingen werkt het bij mij.

Hang daarna je laptop via een UTP kabel direct aan je router. En schakel je firewalls permanent (nou ja, voor deze test dan) uit. Herstart je laptop, als Win7 helemaal is gestart, herstart je daarna je xbox 360. Doe dan nog niks met Mediacenter, maar ga op de xbox eerst naar de video library of music library, in het menu 'Select Source'. In dat menu zie je 'Downloaden Videos', 'Current Disc', 'Portable Device', etc. Daar moet ook bij komen: <hostname>:<librarynaam>. Dus bijvoorbeeld LAPTOP1:mijnFilms.

Als je laptop zichtbaar is, kan je je firewalls weer inschakelen.
Pagina: 1