Toon posts:

[Java] Arraylist

Pagina: 1
Acties:
  • 652 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ben tot een probleem opgelopen met ArrayList in Java

Ik heb een arraylist waar allemaal objecten in zitten van mijn eigen gemaakt class.

Maar nu wou ik het laatste object dat in arraylist inzit ophalen.

Normaal gesproken als er cijfers int type in zaten kon ik met als cijfers een arraylist is:

cijfers.length bepalen hoeveel erin zit en daaruit de laatste object eruit halen.

Maar bij deze arraylist waar ik uit mijn eigen gemaakte classe objecten erin zitten kan ik niet .length gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 09:01

Apache

amateur software devver

dit is echt wel een enorme beginnersvraag ... waarbij je DUIDELIJK niet gezocht hebt en zelfs nog niet in de documentatie hebt gekeken waardoor hopelijk mijn antwoord nog gepost word voordat een mod deze dicht gooit.

Ten eerste, jij hebt een array gebruikt waardoor .length beschikbaar was
Ten tweede, je kan ook gewoon een simpele array declareren voor je eigen class en length gebruiken
Ten derde, mocht je het met List willen doen kijk naar .size() & .get() en combineer ze op een creatieve manier ...

En lees/probeer/doe meer voor je zoiets post ...

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

No offence maar misschien verstandig dat je de documentatie er eens bijpakt? ArrrayList heeft een size() method om de grootte te bepalen. .lenght is iets van een array, niet an een ArrayList. Een ArrayList is niet hetzelfde als een array.

We verwachten eigenlijk van je dat je iets als dit toch echt zelf kan oplossen ;) Voor dit soort vragen is GoT eigenlijk niet bedoeld.

[ Voor 39% gewijzigd door Creepy op 23-01-2009 11:27 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:33

bomberboy

BOEM!

arraylist.get(arraylist.size()-1) ?

Een array heeft een .length public field. Een ArrayList heeft dat niet maar wel een methode om het aantal elementen in de lijst te bepalen en een element op een bepaalde index op te halen.

En dat heeft helemaal niets met het type van de elementen in die list te maken. Dus je verhaal komt wel een beetje vreemd over. Bovendien kan je ook geen ints in een ArrayList stoppen, daar kunnen enkel objecten in zitten en geen primitives. Maar sinds java 1.5 wordt dat door middel van autoboxing wel mogelijk gemaakt omdat je int dan automatisch omgezet wordt naar een Integer.
Maar dat leidt dan wel tot onduidelijkheden bij de .remove(int) en .remove(object) methodes (wel of geen autoboxing als je een int meegeeft? -> oefening voor de lezer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet gezegd dat ik geen beginner bent inderdaad ben ik een beginner. En heb een boek "En dan is er... Java" 3e druk.

Heb redelijk wat ge googled maar er zijn weinig nederlandstalige artikelen ervoor.

En bedankt Bomberboy je hebt mij geholpen. En duidelijk uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 20:27

MBV

Tja, pagina's over programmeren zijn meestal in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet echt een held in engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:08:
Ik ben niet echt een held in engels
Moet je daar beginnen misschien. Developers moeten gewoon engels kunnen :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:25
Engels is inderdaad echt wel een must voor developers, bijna alle documentatie is in het engels

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

21 en geen engels kunnen lezen? :X
offtopic:
Er mogen best meerdere zinnen op 1 regel staan, je hoeft er echt niet altijd een witregel tussen te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55
Dat zou ook gewoon in het boek moeten staan (misschien wat verderop).
Anders moet je je docent aanspreken en vragen of dat in het boek bijgeschreven kan worden ;)

In de javadoc kun je alle (standaard) klasses en hun methodes vinden.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 09:01

Apache

amateur software devver

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:03:
Ik heb niet gezegd dat ik geen beginner bent inderdaad ben ik een beginner. En heb een boek "En dan is er... Java" 3e druk.

Heb redelijk wat ge googled maar er zijn weinig nederlandstalige artikelen ervoor.

Hij heeft je niet geholpen, hij heeft het voor je voorgekauwd ... ga nu maar snel een boek met Engels voor beginners zoeken.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:03:

Ik weet niet welke IDE je gebruikt maar volgens mij hebben alle Java IDE's uitstekende uitleg bij de code completion staan, zoveel werk was het nou ook weer niet om dat rijtje even door te lopen toch?

Als je zelf niet goed gaat zoeken kom je nooit een draad verder, als je goed wilt programmeren zal je toch echt tijd erin moeten steken, ook door veel te Googlen naar oplossingen en te kijken naar de documentatie (Bijna alle documentaties voor programmeertalen zijn zeer goed).

[ Voor 19% gewijzigd door Phyxion op 23-01-2009 13:43 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Phyxion schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:42:
[...]

Ik weet niet welke IDE je gebruikt maar volgens mij hebben alle Java IDE's uitstekende uitleg bij de code completion staan, zoveel werk was het nou ook weer niet om dat rijtje even door te lopen toch?
Dat staat allemaal ook in het engels :X
edit:

@hieronder: vandaar die :X smiley

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 23-01-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:23
MBV schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:50:
[...]

Dat staat allemaal ook in het engels :X
Dat mag geen reden zijn om maar niet te gaan zoeken...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

K.. zo is het wel leuk geweest. Kunnen we voortaan de offtopic en "afzeikerige" replies voortgaan gewoon achterwege laten? Thanks...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.