Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Na het spelen van een een uurtje GTA IV blijkt dat de fan control van mijn cpu niet goed werkt deze blijft altijd draaien op 1000rpm. In de bios is fan control niet uit te schakelen. Ik denk dat dit aan mijn moederbord ligt? iemand ideeen? Cores worden belast bij 1000rpm na 1 uur GTA makkelijk 80 graden.

hw: Q6600, dg31pr, gfx 9800GTX+, 4GB kingston

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:31
Je mist denk ik een hoop informatie, dat je cpu 80 graden wordt betekent niet dat we direct weten waar het aan ligt.
Wat voor koeler zit erop en welke pasta? Hoe is de airflow in je kast (plaats eventueel een foto), vermeld eventueel ook welke kast je hebt.
En uiteraard wat heb je zelf tot nu toe geprobeerd.

Als je deze informatie in ieder geval geeft en mogelijk nog meer informatie die je zelf denkt relevant te zijn dan kunnen we je misschien helpen :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
De airflow in de kast is niet bijzonder, lanbox lite. het is een boxed q6600 ... dus standaard pasta en koeler.
Alles zit mede door de grote gfx behoorlijk op elkaar. Het vreemde is dat de cpu fan op 1000rpm blijft draaien als de cores volledig belast worden. En het mobo is zo karig dat ik daar niks aan kan veranderen.

[ Voor 31% gewijzigd door Kentsfield op 23-01-2009 12:15 ]

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Laatste bios erin zitten? Zijn nogal wat wijzigingen geweest, hoewel niet specifiek mbt fan control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
Is al gedaan en helaas :(

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Heb je toevallig ergens een losse koeler met 4 polige connector liggen? Als je de cpu-koerler dan even aanlsuit op de casefan-aansluiting en de losse koeler op de cpufan kun je makkelijk testen of 't aan de koeler of 't mb ligt zonder 'm meteen te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
Dat zal ik straks even doen bedankt voor de tip.

Was eigenlijk toch al klaar met micro atx .. en wil mijn q6600 is naar minimaal 3Ghz clocken (G0). Dus heb een nieuwe kast en mobo besteld. heb nog wat geheugen en een videokaartje liggen en maak daar wel een tweede systeem van mocht het bordje toch nog goed zijn.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens met speedfan defan harder te laten draaien
http://www.almico.com/sfdownload.php
Pagina: 1