Toon posts:

acer Recovery probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe hdd gekocht voor laptop omdat mijn vorige hdd met windows xp corrupt is geworden..
om deze oude hdd te backuppen dacht ik dus een nieuwe hdd te kopen om zo daar windows op te installeren..
echter krijg ik met de nieuwe hdd hetzelfde effect als mijn laptop zonder hdd.. hij ziet m niet en computer boot ook niet vanaf dvdstation daar waar de recovery cd in zit..
als ik mijn oude hdd gebruik en ik druk op "alt f10" kom ik gewoon ik desbetreffende recovery menu, maar dus niet met mijn nieuwe hdd..
Ik heb nu op via een andere laptop mijn nieuwe hdd ntfs geformateerd, maar nog steeds wordt deze niet herkend/gevonden op mijn laptop...
Moet ik een programma op mijn nieuwe hdd installeren zodat ik hier gewoon windows op kan zetten?
hier zie je mijn laptop en de drivers en utilities.. kan ik daar wat mee???

bij voorbaat dank

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Beetje weinig informatie
Welke hdd had je ervoor in zitten en welke wil je nu gebruiken en om welk type laptop gaat het precies?
Eventueel al een bios update geprobeerd dat zou eventueel het euvel kunnen verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:50:
Beetje weinig informatie
Welke hdd had je ervoor in zitten en welke wil je nu gebruiken en om welk type laptop gaat het precies?
Eventueel al een bios update geprobeerd dat zou eventueel het euvel kunnen verhelpen.
Toen windows niet meer wilde opstarten, bleek dat deze corrupt is geworden.
ik besloot toen een nieuwe schijf te kopen om hier windows op te installeren.
beide een 80 gb ide 2,5 inch schijf..
Als je boven op de link klikt zie je wat voor een notebook ik heb..

Momenteel zit mijn nieuwe hdd in een behuizing aangesloten op een werkende laptop

duidelijk genoeg?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Sorry ik had de link niet gezien.

Maar ik zou wel graag willen weten welke harde schijf ervoor in heeft gezeten en welke je erin wil zetten. dus merk en type nummer

Heb je de bios upgedate? Zet eventueel ook de versie van je bios hier neer dan is het zoeken naar een oplossing makkelijker.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:41
Recovery zit op een verborgen partitie op je originele HDD. Deze partitie bereik je via ALT+F10. Als je dus je HDD vervagen hebt kan je windows niet meer installeren via ALT+F10, aagezien de recovery partitie er niet meer is. Je hebt dus fysieke herstelschijven nodig. Deze kan je maken met je originele windows installatie. Gezien je formats denk ik dat je het beste een windows OEM dvd kan downloaden en die installeren met de serial die onder op je laptop staat gestickerd.

Heb je verder al in het bios gekeken of je daar de HDD kan vinden?

[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 23-01-2009 00:13 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:55:
Sorry ik had de link niet gezien.

Maar ik zou wel graag willen weten welke harde schijf ervoor in heeft gezeten en welke je erin wil zetten. dus merk en type nummer

Heb je de bios upgedate? Zet eventueel ook de versie van je bios hier neer dan is het zoeken naar een oplossing makkelijker.
oude hdd = toshiba hdd2188 mk8025gas
nieuwe hdd = western digital WD800BEVE
Bios (die trouwens helemaal naar de kolere is volgens mij) versie 3A09
hoe moet ik de bios updaten zonder werkende schijven?

Verwijderd

Topicstarter
Terror schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:06:
Recovery zit op een verborgen partitie op je originele HDD. Deze partitie bereik je via ALT+F10. Als je dus je HDD vervagen hebt kan je windows niet meer installeren via ALT+F10. Je hebt dus fysieke herstelschijven nodig. Deze kan je maken met je originele windows installatie. Gezien je formats denk ik dat je het beste een windows OEM dvd kan downloaden en die installeren met de serial die onder op je laptop staat gestickerd.

Heb je verder al in het bios gekeken of je daar de HDD kan vinden?
als jij me kan vertellen waar die partitie zit.. kan ik dat kopieren op deze laptop en vervolgens overzetten op mijn nieuwe schijf ;) maar goed.. moet ik wel weten hoe en wat

• Terror
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:12:
[...]
als jij me kan vertellen waar die partitie zit.. kan ik dat kopieren op deze laptop en vervolgens overzetten op mijn nieuwe schijf ;) maar goed.. moet ik wel weten hoe en wat
Om kort te gaan heb je een aantal opties:
1: Mocht je oude windows installatie nog booten en het 20 min volhouden. Acer recovery management starten en herstelschijven branden

2: Windows OEM dvd downloaden en met legale serial installeren

3: Prusten met kloonsoftware om de herstel partitie van de oude schijf over te zetten. Persoonlijk zou ik me hier niet aan wagen omdat je niet weet hoe de link bios - recovery partitie in elkaar zit.

Met een goeie partitie editor kan je de recover partitie gewoon unhiden. Ik zou echter niet weten hoe je dat moet overzetten. Drag en drop zal denk ik niet werken. Je zal met kloonsoftware moeten gaan werken gok ik. Waarschijnlijk kan je die partitie zelfs unhiden via: configscherm>systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer

Het probleem van niet kunnen booten van cd: Bij het opstarten kiezen voor F2 dan kan je de cdrom primair boot device maken.

Handleiding ftp://ftp.work.acer-euro....k/travelmate_c200/manual/ geeft aan hoe je je systeem kan herstellen op de normale manier.

[ Voor 46% gewijzigd door Terror op 23-01-2009 00:47 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:12:
[...]

Met behulp van partition magic kun je hem zichtbaar maken.
Maar goed, zolang die nieuwe harde schijf niet gedetecteerd wordt, zal je onmogelijk xp kunnen installeren

• Terror
Geen schijf of schijf zonder OS geeft beiden een bootdisk failure. En acer heeft een mooi bootscreen waardoor je niet ziet of de schijf herkent wordt, vandaar mijn vraag of er al in het bios gekeken is.

Verwijderd

Topicstarter
heb niet zon goede ervaring met partition magic.. vooral niet nu ik op de laptop van een buurmeid zit..
dus ik denk dat ik het simpel houd...
oude hdd op laptop en bestanden op dvd zetten...

Verwijderd

Topicstarter
haha.. is geen dvdbrander :(

• Terror
Meestal kan recovery management ook naar cd's schrijven. Dan heb je er wel veel (10 á 15) nodig helaas. Externe dvd brander is eventueel een optie.

Je kan ook herstelschijven bestellen bij acer, maar dat kost pieken (van horen zegge €70) en duurt lang (2 weken als het niet meer is).

Gewoon een Windows OEM cd downloaden, installeren middels key die bij je laptop hoort en drivers van de website gebruiken is volgensmij de snelste en tevens beste manier in dit geval. Moet je alleen je dvd device bootable kunnen maken of van USB kunnen booten.

Pagina: 1