Ik probeer in een methode een query uit een mysql database te returnen.
Jammer genoeg lijkt het er nu op dat heel die methode niet wordt uitgevoerd.
Ik ben net begonnen met Java programmeren, en hoewel het steeds beter gaat, zullen er veel fouten
in zitten.Er zullen ook efficiëntere methoden zijn om bepaalde dingen te doen, wijs me er gerust op
.
Main methode
Return methode
Jammer genoeg lijkt het er nu op dat heel die methode niet wordt uitgevoerd.
Ik ben net begonnen met Java programmeren, en hoewel het steeds beter gaat, zullen er veel fouten
in zitten.Er zullen ook efficiëntere methoden zijn om bepaalde dingen te doen, wijs me er gerust op
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| import java.sql.*; public class app { //**********// // fields // //**********// Connection conn = null; //username mysql database String user = "*********"; //password mysql database String password = "********"; //mysql database String database = "bank"; //generate url String url = "jdbc:mysql://localhost:3306/" + database; //selecter a.d.h.v rekeningnr int nummer = 123457; static int saldo; |
Main methode
code:
1
2
3
4
| public static void main (String[] args) { System.out.println("saldo " +saldo); } |
Return methode
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| public static int saldo (int nummer, String url, String user, String password) { try { Connection con = DriverManager.getConnection(url,user,password); //status verbinding System.out.println("Verbinding gemaakt"); Statement st = con.createStatement(); ResultSet rs = st.executeQuery ("select * from klant where rekening_nummer = " +nummer); while (rs.next() ) { System.out.println ("Uw saldo op rekening nr " +nummer+ " is " + rs.getInt("saldo")); saldo = rs.getInt("saldo"); } } catch (Exception e ) { System.out.println("verbinding maken mislukt, error " + e); } return saldo; } } |
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl