Toon posts:

Tiscali (telfort) usb modem vervangen door ethernet mo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn schoonvader heeft internet via telfort (voorheen tiscali) en maakt al jaren gebruik van een sagem f@st usb modem. Nu wil hij een draadloze router plaatsen voor zijn laptop.

Wie heeft ervaringen met het vervangen van dit usb modem met een ethernet modem zodat hij daar een router op kan aansluiten. Is dit ubrhaupt mogelijk met een willekeurige modem. Ik heb zelf nog een speedtouch (thomson) modem over van een xs4all abonnement die ik heb opgezegd.

Wie kan mij helpen met tips?

Alvast bedankt!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12
Dat is geen probleem. Zorg wel dat je een modem voor het juiste lijntype hebt (analoog of ISDN). En om op de toekomst voorbereid te zijn kun je het beste een ADSL2 modem kopen. Dit is backwards compatible.

Verwijderd

Topicstarter
okay dat is goed te horen maar hoe weet ik dan wat ik voor verbinding moet instellen in het modem, aangezien ik geen instellingen kan bekijken van het usb modem weet ik niet hoe deze verbinding maakt.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog