Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde weten of ik met een gerust hart een dvd kan kijken, met zon portable dvd speler als ik deze via sigaretten aansteker aansluit in de auto. Met de motor uit bedoel ik dit dan.

Ik wil van t weekend graag een dvd kijken in mijn nachtrit als ik ergens een anderhalf uur moet wachten ofzo.

Kan ik dan zomaar anderhalf uur een dvdtje kijken of is mijn auto accu leeg?

En niet te vergeten, kan ik mijn kacheltje en dus het contact erbij aanhouden???

Ik rijd een fiat cinquecento, iemand vroeg me al naar ampere waardes maar die weet k niet?
De dvd speler is er 1 van lenco, zon goedkope

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:05

Onbekend

...

Op de dvd speler staat vast wel hoeveel watt hij verbruikt. ;)

De kachel aanhouden terwijl de motor uit staat raad ik je niet aan. Als je accu leeg is kan je je motor niet meer starten en moet je alsnog door de kou lopen. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Nouja ik heb geen doos of iets,

maar als er op staat hoeveel watt hij verbruikt weet ik nog niks, want ik begrijp dan niet hoe ik daar uit op moet maken hoe lang ik dan dvd kan kijken?

Ik bedoel, als met een gemiddelde auto accu, en een gemiddelde portabledvd speler bv makkelijk 4 uur gekeken kan worden en de auto start dan nog gewoon.

dat is voor mij zeg maar genoeg. Want langer dan Anderhalfuur zal hij niet aan blijven staan

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 20:58 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
Is het een elektrisch kacheltje dan? In dat geval zal die een stuk meer gebruiken dan zo'n dvd speler. Zoniet moet je de motor laten lopen, en kun je helemaal met gerust hart je dvd kijken. Maar als je accu in een beetje goede conditie is moet ie zo'n dvd speler makkelijk voor een paar uur kunnen trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja kachel is niet perse nodig joh, als die dvd spelert het maar blijft doen en mijn accu niet snel leegtrekt

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg deze berekening van iemand zojuist, kan dit beetje kloppen
Tot de accu leeg is Wink

Kijk even achter op je speler wat voor stroom hij verbruikt. Staat het er niet op kijk dan op de netadaptor. Die levert meestal ook ongeveer de maximale stroom.

Ze geven bij enkele op internet á 15 Watt op.
15/12 = 1.25A
Bv 1250mA = 1,25 Ampère

Accu 40A. 3/4 vol = 30A, 3/4 leeg wil je nog starten daarna = 22.5A om leeg te trekken zonder enige kans op start problemen (tenzij je nu al een slechte accu hebt)

22,5/1,25A = uurtje of 18.

Lijkt mij lang zat.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:09:
Ik kreeg deze berekening van iemand zojuist, kan dit beetje kloppen

[...]
Je zou er zelf ook wat moeite in kunnen steken. Tijdens het starten trek je makkelijk een paar honderd ampere, maar dat getal op zich zegt niks. De capaciteit van een autoaccu reken je in Ah. Verder kun je zelf even kijken wat er op de adapter staat van de dvd-speler, en vaak staat er bij de specs ook wel informatie over het maxiamle en nominale verbruik. Als je al die gegevens combineert kun je wel ongeveer inschatten hoe lang hij aan kan. En anders probeer je het gewoon een keer uit als je de auto thuis hebt staan. Wil ie niet starten hang je 'm alsnog aan de lader.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Je koplampen blijven ook wel een paar uur (geen idee hoelang, ligt ook aan de conditie van je accu) branden als je die vergeet uit te zetten.

En die zijn 50 Watt per stuk, dat komt neer op 4,58 Amperé per stuk.

Een DVD spelertje van misschien 2,5A kan echt wel blijven draaien dan.

Maar kachel aan zou ik niet doen, dan kan het wel eens vlot afgelopen zijn.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:41
Op GoT verwachten we ook wat eigen inzet. Het begint al met gebrekkige informatie in de topicstart. Daarnaast kun je dit eenvoudig zelf uitrekenen, als je het vermogen van de accu en de hoeveelheid stroom die de draagbare DVD speler verbruikt weet. Zonder die informatie is het ook alleen maar gokken en dat zie je ook in dit topic :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.