Toon posts:

Nieuwe PC; geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Intel Core2Duo E8400, 3GHz
ASRock P45R2000-Wifi
2x2GB DDR3 RAM Kingston PC3-10666, 1333 MHz
Club3d ATI Radeon HD4670
Scythe Mugen CPU cooler
Corsair VX450W
LG L226WTQ-SF scherm.

Ter vervanging van mijn onlangs overleden laptop heb ik onlangs bovenstaand systeem besteld en in elkaar gezet. Na assemblage het spannende moment van aanzetten. Resultaat: geen beeld (en dus ook geen idee wat er gebeurd)
Ik heb de troubleshooter van tweakers al door zitten spitten maar kan niet vinden wat het probleem zou zijn (buiten de grafische kaart misschien)

1) als ik de pc start doen alle aanwezige ventilatoren het (cpu fan, chassis fan, gpu fan). Dus ik denk dat ik kan uitsluiten dat de voeding het probleem is. Heb tevens ook alle connectoren van de voeding gecheckt. Alles correct aangesloten en de betreffende grafische kaart heeft (voor zover ik dat kan zien en opzoeken) geen aparte voeding nodig.
2) als ik de grafische kaart uit het systeem haal dan gaat het moederbord piep geluiden produceren (= 2x snel, daarna 8 keer iets langzamer) Geen idee wat het betekend want helaas vermeldt de handleiding niks en de website van ASrock is ook niet echt verhelderend (oftewel, kon het daar ook niet vinden). Als het moederbord gaan piepen, wil dat dan zeggen dat ik het moederbord ook kan uitsluiten als de boosdoener? Puur en alleen omdat het moederbord dus problemen detecteerd?
3) ik heb van alles geprobeerd mbt het geheugen. Geen geheugen, 1 dimm in steeds een ander DDR3 slot, 2 dimms in slots. Geen resultaat daaruit.
4) om uit te sluiten dat het de monitor is: hij werkt wel op een andere (veel oudere) pc en vroeger ook via de dvi van mijn laptop. En na aansluiten van een CRT monitor op de Club3d grafische kaart bleek er ook geen beeld te komen.
5) ik heb zelfs van ergernis de scythe van de cpu afgehaald en gekeken of de pootjes van de cpu-`bedje' recht stonden. Zag er allemaal ok uit.
6) grafische kaart heb ik tevens in een ander beschikbaar slot gestoken. Geen resultaat.
7) Bios heb ik ook al gecleared via de jumper: geen resultaat.

Zou graag de grafische kaart op een ander systeem willen uitproberen maar ik heb geen ander compatibel moederbord dus die test kan ik niet doen.

Heeft iemand enig idee wat nu het probleem kan zijn? Of een advies wat te doen? Ben zelf aan het denken om erop te gokken dat het daadwerkelijk de gpu is.

Alvast bedankt voor reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Never mind.

Het probleem was het moederbord. Dat het moederbord begin te posten zonder de grafische kaart erin is dus geen garantie dat het moederbord functioneert.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:15
Mocht je nog problemen tegenkomen, kun je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even doornemen :)

Specs