Toon posts:

een vaak gestelde vraag, xbox via pc verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik weet dat het al vaak gevraagd is, en toch vraag ik het nogmaals.
Ik kom er namelijk niet uit met de talloze topics die te vinden zijn.

Wat ik wil:

Mijn xbox, via mijn laptop, met internet verbinden. mijn netwerksetup:

internet connectie (adsl) naar moden, moden naar router, en dan een wireless netwerk waarmee ik verbinding maak met mijn laptop.

Wat ik heb geprobeerd:

Ik heb een handleidinkje ICS gevolgd. op deze link .
Daar staat ook op dat mijn wireless card een vast ip moet krijgen, dat klopt, hij krijgt automatisch 192.168.0.1. toegewezen. Dan krijg ik direct een foutmelding dat er dan 2 identieke ip adressen in het netwerk actief zijn. Dit klopt ook want mijn router heeft ook dat adres.

Als ik mijn wireless card op bijvoorbeeld 192.168.0.103 zet pakt die hem wel. gateway op adres router(192.168.0.1) en subnetmask op 255.255.255.0 en dns ook op 192.168.0.1(bij de wireless card)

Dan heb ik verbinding met internet op mijn pc, maar ik krijg geen internetverbinding op de LAN gedeelde verbinding, en dus ook niet op mijn xbox. Of ik nou wat invul bij de LAN kaart of niet, het maakt niet uit ik krijg geen internet Wat doe ik fout?

Dan lees ik ook dat mensen bij de draadloze netwerkkaart de optie internet delen aanzetten? Ik zie deze optie bij mij nergens staan.. ik heb ook maar 1 tabblad.

Zou iemand het mij stap voor stap kunnen uitleggen?

P.s. ik gebruik vista home premium.

Alvast heel erg bedankt!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:45

Geckoo

Good news, everyone!

zet in vista je internet delen aan bij je draadloze netwerkkaart...
en bij je xbox vul je een ip adres in bv 10.0.0.3
en op je vaste netwerk kaart op je pc zet je 10.0.0.1

en bij mij werkt het dan,...

ohja je gateway wordt dan natuurlijk 10.0.0.1

[ Voor 11% gewijzigd door Geckoo op 22-01-2009 20:27 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Probeer 192.168.1.xxx ipv van 192.168.0.xxx

Dan kom je als het goed is in een andere IP-Pool.

Droogkloot.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Stap voor stap uitleg is wat overdreven... maar je probleem: ICS wil persé dat de host-PC op 192.168.0.1 zit. Dus om het probleem op te lossen zal het wirelessnetwerk van ip-range moeten wisselen. Bijvoorbeeld verhuizen naar 192.168.1.x

Je krijgt dan:
- Wireless Router / Routermodem - WAN kant = IP van ISP
- Wireless Router / Routermodem - LAN kant = 192.168.1.1
- Laptop - WLAN adapter = DHCP of 192.168.1.x (bijvoorbeeld 192.168.1.2)
- Laptop - LAN adapter = 192.168.0.1 (vanwege ICS)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb geprobeerd wat je zegt Kalizec, alleen lukt het er niet mee. waarschijnlijk doordat ik mijn IP niet naar ISP zet in de router, omdat ik dat niet vinden kan:O

wel heb ik mijn range veranderd en ingesteld wat jij zegt, alleen is het niet gelukt!

Geckoo: ik kan dat niet aanvinken want die optie staat nergens bij mijn wireless netwerkkaart, alleen bij mijn lan kaart.

Ik heb echter wel een oplossing(misschien voor andere met een dergelijk probleem)

ik heb een verbindingsbrug gemaakt en dat werkt blijkbaar wel! xbox download nu zelfs een update haha:P!

Moet ik die brug verwijderen als ik(stel dat) verbinding met internet wil maken via een kabel en niet via draadloos?

nogmaals bedankt:)!