Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288033

Topicstarter
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een HDMI-kabel om zo een verbinding te maken tussen mijn laptop en mijn TV. Dit lukt, maar ik mis de buitenste rand. Bij de standaard resolutie van mijn laptop, mis ik op de TV aan elke kant ongeveer de afmetingen van de taakbalk.

Wat gegevens:
De laptop is een Acer Aspire 7730G met een 17 inch scherm.
De grafische kaart is een NVIDEA GeForce 9600M GS TurboCache.
De TV is een JVC met een 26 inch scherm.

Ik heb al geprobeerd om de resolutie van de laptop aan te passen. Bij twee resoluties wordt het wel beter, maar nog niet perfect. Ook heb ik geprobeerd om de schermen los van elkaar te laten functioneren middels Dualview. Dan krijg ik echter de volgende foutmelding:
Uw wijzingen kunnen op dit moment niet toegepast worden. Dit kan vanwege een van de volgende redenen zijn:

- Er wordt een video afgespeeld
- Een game of 3D-toepassing wordt in volledige schermmodus uitgevoerd.
- Een opdrachtvenster wordt in volledige schermmodus uitgevoerd.
- U hebt uw bureaublad gedraaid met de Beeldscherm draaien-pagina.
- De Beeldschermoptimalisering-wizard wordt uitgevoerd.

U kunt proberen uw wijzigingen toe te passen nadat het conflict opgelost is
Er is echter geen video bezig en ook geen game of 3D-toepassing. Beeldscherm draaien heb ik ook nooit gedaan, en de beeldschermoptimaliserings-wizard wordt niet uitgevoerd (zover ik weet).

Iemand enig edee hoe dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Uhm resolutie van je laptop?
Uhm resolutie van je televisie?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapidgorgon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 11:42

rapidgorgon

Ambitious, but rubbish

Lijkt me dat je last hebt van overscan. Misschien staat er in de handleiding van je tv of en hoe je dit kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:22
rapidgorgon schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:18:
Lijkt me dat je last hebt van overscan. Misschien staat er in de handleiding van je tv of en hoe je dit kan aanpassen.
Overscan kan je in de driver van je videokaart fixen.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:47

qless

...vraag maar...

FatalError schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:20:
[...]

Overscan kan je in de driver van je videokaart fixen.
En anders op de TV

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vaak hebben tv's een "just scan" optie

dit is echt een tv issue. een normaal tv singaal is niet zo lief als een computersingaal
deze bevat teletekst, en dergelijke, daarom worden standaard de randen afgeknipt van een tv singaal, is niet nodig in jou geval

[ Voor 73% gewijzigd door Fish op 22-01-2009 20:44 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

fish schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:42:
daarom worden standaard de randen afgeknipt van een tv singaal, is niet nodig in jou geval
Precies andersom, de randen vallen buiten het zichtbare gedeelte van het beeld, waardoor ze er wel zijn maar je ze niet ziet. Dit is zoals de mensen hierboven al hebben gezegd overscan. In het signaal van de laptop zit geen teletekst-informatie en dus is het hele beeld "bruikbaar". Een gedeelte buiten het beeld laten vallen hoeft dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Resolutie van de laptop is 1440*900 en de resolutie van de TV is 1366*768 pixels.

Blijkbaar is het probleem dus overscan, maar zowel bij de TV als bij het configuratiescherm van de grafische kaart, kan ik er niets over vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 275797 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:15:
[...]

Precies andersom, de randen vallen buiten het zichtbare gedeelte van het beeld, waardoor ze er wel zijn maar je ze niet ziet. Dit is zoals de mensen hierboven al hebben gezegd overscan. In het signaal van de laptop zit geen teletekst-informatie en dus is het hele beeld "bruikbaar". Een gedeelte buiten het beeld laten vallen hoeft dan ook niet.
lezen is ook een kunst ... dat zeg ik toch.
edit:@hieronder, ik vind het duidelijk. onnodig om verder te discusieren, komen we toch niet uit

@ts
een 26" jvc is niet genoeg om op te gaan, geef een partnummer etc.

als je geluk hebt is er iemand die dezelfde tv/monitor heeft die het wel heeft gevonden of iemand die ook de manual wil lezen. het zou natuurlijk mooi zijn als je zelf even gelijk een link naar de manual plaatst

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 24-01-2009 13:54 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

fish schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:25:
[...]
lezen is ook een kunst ... dat zeg ik toch.
Schrijven is een kunst bedoel je? Lees je eigen tekst nog eens door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat om een JVC LT-26DA9BU. De manual is gewoon een boek, waarvan ik geen online versie kan vinden (in ieder geval niet in het Nederlands of Engels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Om even een duidelijk beeld te krijgen eerst even een vraag.

Je geeft aan dat je aan elke kant beeld mist. Bedoel je hiermee dat je rond om, dus zowel links / rechts als boven / onder een deel van je bureaublad niet ziet?
Zo ja dan is het inderdaad het "overscan" probleem.

Hoe op te lossen?

Er zijn enkele oplossingen, het beste is het om je laptop in te stellen op 1366x768 (soms is dit 1360x768). Vervolgens dien je in het menu van je tv te kijken of je een optie vindt waarmee je 1:1 pixel mapping kunt activeren. Soms gebeurd dit automatisch bij gebruik van deze resolutie maar soms ook niet. Helaas beschikt ook niet elke tv over deze optie. (Helaas kan ik geen handleiding van je tv vinden waardoor ik het niet specifiek voor deze tv kan nakijken).

Er zijn een paar tooltjes die het mogelijk maken om de resolutie nog fijner af te stemmen, tot op de pixel. Deze zorgen echter er wel voor dat evt. HDCP niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die resolutie kan ik wel veranderen, maar vervolgens kan ik geen optie voor 1:1 pixel mapping vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb net een DVD gestart (die ik gedownload had) en daarbij kan ik geen missende delen ontdekken. Lijkt dus alsof het alleen bij gewone dingen is, maar niet bij video's die afgespeeld worden. Gelukkig was de HDMI-kabel vooral voor video's, dus dat is mooi. Toch hoop ik nog steeds dat ik de oplossing voor de rest vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

Welke resolutie gebruik je?
Heeft je laptop/tv vga? dat werkt vaak beter voor pc gebruik

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 288033 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 12:15:
Het gaat om een JVC LT-26DA9BU. De manual is gewoon een boek, waarvan ik geen online versie kan vinden (in ieder geval niet in het Nederlands of Engels).
hier kun je de manual vindeb die je niet kan vinden, gewoon bij jvc. }:|
http://nl.jvc-service.net...trBook.cfm&Model=LT-26DA9

maar ik zie in de gauwigheid niet gelijk iets

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 29-01-2009 20:41 ]

Iperf

Pagina: 1