Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Folders verdwenen in rechterkant explorer vensters

Pagina: 1
Acties:

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Topicstarter
Misschien hier iemand die het probleem herkent en de oplossing weet, op de een of andere manier zijn (voor mijn idee plotseling, maar er is vast een logische verklaring voor) mijn folders aan de rechterkant in explorer verdwenen. Het maffe is dat bij save-as dialogs de folders wel getoond worden. Zie screenies:

Afbeeldingslocatie: http://www.melp.nl/got/screen-1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.melp.nl/got/screen-2.gif
[ul]• Ik heb allerlei instellingen in tools > options geprobeerd, ik heb de Aero theme uitgeschakeld en teruggegaan naar windows classic, geprobeerd in safe mode op te starten, mocht allemaal niet baten (in safe mode was het probleem ook aanwezig)
• Ik kan me niet herinneren dat ik iets geïnstalleerd heb toen het gebeurde.
• Ik heb ook gezocht op google en GoT, maar er lijkt niemand te zijn die hetzelfde heeft (wel gezeik met rechten en desktop.ini's enzo, maar dat is het volgens mij niet)
• Ik heb 1 topic op internet gevonden waar iemand het zelfde leek te hebben, maar helaas staat daar geen oplossing bij.
• Regcleaners heb ik niet gedraaid (alleen om te diagnosen, maar die gaven voor zover ik kan beoordelen alleen maar keys die hier niet direct iets mee te maken konden hebben).

Ik hoopte stiekem dat het weer vanzelf over zou gaan, maar helaas ;(!

Iemand? :)

Oh ja, het betreft Vista Home premium x64

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zo te zien gaat het hier om folders op je Desktop, en dat is over het algemeen een 'special' folder waar je mogelijk door het aan/uitzetten van UAC met Folder virtualisatie te maken kan krijgen?

Gebeurt het ook op 'normale' file folder lokaties op je HDD?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
Het gebeurt overal. Desktopfolder is alleen voor de screenshotjes :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
*bump*

~ Gottfried Leibniz

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
nou, laatste kick dan maar :| Anders wordt 't toch een reinstall, want 't begint wel vervelend te worden.....

~ Gottfried Leibniz

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21

beany

Meeheheheheh

In plaats van een reinstall zou je ook nog een herstel kunnen proberen.

Net even op google zitten kijken, maar je komt dit probleem niet echt tegen.

Heb je een alternatieve explorer al geprobeerd? Windows Commander of iets dergelijks?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
mijn ervaringen op xp met recoveries zijn niet om heel blij van te worden; ik vermoed dat dit met vista niet erg veel verbeterd zal zijn (en opzich is een reinstall zo gebeurd).

Alternatieve explorer is een beetje een lapmiddel, vind je niet? Maar bedankt voor het meedenken :)

~ Gottfried Leibniz

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kan het hiermee te maken hebben? Windows Explorer filters

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
Helaas, ik heb geen filters aanstaan. Ook staat bij mij de optie "remember each folder's view settings" uit, dus als ik terug ga naar een folder waar ik eerder wel filters heb gekozen zijn ze weer verdwenen.

~ Gottfried Leibniz

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
Gelukkig was een reinstall niet nodig, aangezien ik er achter kwam dat bij een nieuwe user dit probleem niet optreedt. Het heeft dus iets met de user-gebonden instellingen te maken. Ik heb nu mijn user verwijderd en opnieuw aangemaakt en nu ben ik er vanaf.

Toch irritant dat ik niet weet waar het vandaan is gekomen, maar het zij zo :)

~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1