Toon posts:

Bootable Floppy met een afbeelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende week is het in mijn school chrysostemos oftewel 100-dagen, voor wie niet weet dat betekent dat we de school mogen 'versieren' en de leerlingen van andere jaren mogen beetnemen door de honing op de trapleuning te smeren ofzo, maar nu even to the point, ik zou dit jaar iets met de computers willen doen :P
Mijn idee was in elke computer een floppy disk te steken die als hij opstart een afbeelding toont van een gephotoshopte directrice :P
Nu heb ik gehoord dat er Linux versies bestaan die passen op een floppy en nu vroeg ik me af of je die zo kan instellen dat hij een afbeelding toont bij het opstarten, ook al is het maar als wallpaper ofzo.
Een beetje vreemde vraag ik weet het ik hoop dat ik een antwoord krijg :P

Verwijderd

Met good old MS-DOS moet het zeker kunnen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 12:39

Sebazzz

3dp

Je kan misschien de bootloader GRUB op een floppy installeren zonder bootopties en met een (welliswaar 256 kleuren) afbeelding op de achtergrond.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens proberen met GRUB :)

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

is een PXE server niet handiger dan? Ik weet niet hoeveel pc's er zijn maar om nou alles af te gaan is ook zoveel werk :p Opzich een mini linux met daarop Xorg (of iets kleiners) om een afbeelding te laten zien is wel te doen met RC files enzo

Verwijderd

Topicstarter
Nooit van gehoord en mijn kennis van linux reikt niet verder dan wat spulletjes installeren en configureren met Ubuntu 8)7
Tenzij ik exact de codes krijg die ik moet ingeven enzo maar daar heeft niemand zin in waarschijnlijk :P
En houdt dat niet in dat ik een pc nodig heb die zich als server moet gedragen? Want dat heb ik dus niet :P
Een floppy image schrijven op een stuk of 30 floppy's is nu toch niet zoo veel werk :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 20:01 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit moet je gewoon met dos doen joh ;) Zijn genoeg van die programmaatjes die een gif/jpeg/bmp kunnen tonen. Je kunt hem dan automatisch laten opstarten door hem in autoexec.bat te zetten.

Bijv:
http://hplx.pgdn.de/
http://short.stop.home.att.net/freesoft/graphics.htm#viewers

Kan het helaas niet voro je testen omdat ik hier geen dos-pc heb en dos progs ook niet meer draaien onder 64bit windows ;)

[edit] Toch stiekem even geprobeerd in een virtual pc met windows xp. Het 1e progje (lxpic) uit de eerste link die ik gaf werkt prima. programmaatje en een gif-afbeelding in dezelfde map zetten en het progje starten (lxpic).

[ Voor 59% gewijzigd door Palomar op 22-01-2009 20:27 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:51
Bootable cd lijkt me stuk handiger dan floppy.

dos erop, jpg viewertje en gaan

In principe kun je dan volgens mij ook nog een simpel filmpje afspelen of een slideshow, ruimte genoeg.

Kost je iets van 11 eur / 100cds, floppys zijn trager, kleiner en duurder

• Palomar
  • Niet online
wel eerst even checken of de pc's wel default vanaf diskette of cd willen booten. Anders zul je dat eerst 30 keer in de bios in moeten stellen (als je daar al bij kan).

Verwijderd

Topicstarter
Ja daarom dat ik liever diskettes gebruik aangezien die meestal eerst staan in de boot order, zal morgen eens kijken of CD voor HD staat dan neem ik cd's :)
En hoe zet ik DOS op een CD/Floppy? (waarom lijkt die vraag me zo dom :P )
Gewoon een iso downloaden en branden?

• Palomar
  • Niet online
www.bootdisk.com heb je een aantal kant en klare images voor diskettes.

Ook kun je in XP geloof ik een diskette formatteren en dan een vinkje zetten bij 'make system disk' (oid). Dan wordt het ook een dos diskette.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!
Het werkt perfect xD
Pagina: 1