Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond mensen,

Ik heb een kleine vraag... Bestaat er zoiets als een "cross-process" filter? Ofja, een filter die het nabootst?
Ik weet hoe ik het in Photoshop kan maken, maar ik zat me gewoon af te vragen of ik niet gewoon een filter kan gebruiken daarvoor..

Trouwens, het is voor een Canon EOS 350D.

Alvast bedankt!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:39

sapphire

Die-hard pruts0r

In photoshop kan het inderdaad vrij gemakkelijk.

Maar cross-processing is toch een techniek die word toegepast tijdens het ontwikkelen van film? Lijkt me wat lastig omdat tijdens het schieten te kunnen doen met een filter voor op een lens :?

Gabriël AM5

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zoals Sapphire al aangeeft word cross processing uitgevoerd tijdens het ontwikkelen. Hierdoor kun je dit niet digitaal uitvoeren, je zult hooguit een filter tegen komen waarbij het effect benaderd word.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:57

Zoefff

❤ 

Schopje naar FGW.

Wellicht is het handig om eens te googlen naar wat cross-processing nou precies is, en hoe het vroeger (analoog) werd gedaan. Dan zal waarschijnlijk ook duidelijk worden waarom je zoiets niet met een filter kan bereiken :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me niet om het proces om cross-processing toe te passen, maar het kleurresultaat. ;)
Even als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.postimage.org/Pq8uDei-42abb2847c034f4022edc79c205d23f1.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 19:34 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik denk toch dat alleen Photoshop (of een vergelijkbaar programma) overblijft wil je dit bereiken.

Als je dit geen probleem vind is Tiffen DFX digital filter suite misschien iets voor jou, hiermee kun je het effect ook goed ' nabootsen' .

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:20:
Zoals Sapphire al aangeeft word cross processing uitgevoerd tijdens het ontwikkelen. Hierdoor kun je dit niet digitaal uitvoeren, je zult hooguit een filter tegen komen waarbij het effect benaderd word.
Ik ben er bewust van dat ik het cross-processing niet kan uitvoeren, maar ik ben dus op zoek naar een filter die het effect benaderd... ;)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:34

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:23:
Het gaat me niet om het proces om cross-processing toe te passen, maar het kleurresultaat. ;)
Even als voorbeeld:
[afbeelding]
;) Als je het ontwikkel proces van cross-processing begrijpt, begrijp je ook direct dat dit niet kan met een filter voor je lens :)
Op de site van Cokin kun je allerlei filters en hun effecten zien :)

[ Voor 7% gewijzigd door ThunderNet op 22-01-2009 19:29 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:29:
[...]

;) Als je het ontwikkel proces van cross-processing begrijpt, begrijp je ook direct dat dit niet kan met een filter voor je lens :)
Op de site van Cokin kun je allerlei filters en hun effecten zien :)
Deze site komt al een heel eind in de buurt van mijn wensen, dankjewel! :)

EDIT:

Precies wat ik zocht _/-\o_ :
http://www.cokin.com/coki...s2/images-filtres/125.jpg
http://www.cokin.com/coki...s2/images-filtres/132.jpg

EDIT2:

Ik kom erachter dat hetgeen dat ik zoek, niet meer is dan een simpele gradient filter.
Maar gelukkig heb ik het gevonden, bedankt voor de reacties allemaal!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 19:45 ]

Pagina: 1