Toon posts:

Problemen met Sapphire HD4670.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds 9 dagen een Sapphire HD 4670 512MB GDDR3. Maar sinds 4 dagen heb ik een verschillende problemen.

Ten eerste : Toen ik de drivers (ATi Catalyst 8.12) installeerde kreeg ik een foutmelding. De setup gaf zo'n melding:
Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/1795/error4wi.jpg
(plaatje niet van mij maar ik kreeg wel zoiets dergelijks)
Nadat ik op OK klikte ging de setup gewoon door en moest de computer opnieuw opgestart worden.
Toen de computer eenmaal was opgestart kreeg ik een melding dat de drivers niet goed geinstalleerd waren. Toen heb ik nog een keer de drivers geïnstalleerd en dit keer zonder foutmelding en daarna werkte het zoals het hoorde. Ik weet niet of dat mijn problemen aan de drivers liggen of niet.

Oke nu op naar de echte problemen.

Als ik Windows vista opstart dan blijft vista hangen bij de bootscreen. Met mijn oude videokaart (ATi Radeon X550) had ik dit niet. Het lijkt alsof vista wel laadt maar dan ermee ophoud. Dan begint de fan van de videokaart gaat dan hard draaien terwijl er geen load is. En pas nadat ik de computer een paar keer reset start de computer normaal op. Eerst dacht ik dat dit kwam omdat ik op beide DVI aansluiten een monitor had aangesloten dus had ik op de 2e DVI de monitor afgehaald. Maar dit maakt geen verschil.

Tweede probleem :
Als ik op mijn LCD TV ''HDMI 1'' inschakel voordat ''Extended desktop'' in ati catalyst is ingeschakeld dan beginnen mijn LCD monitor en LCD TV met flikkeren alsof het steeds aan en uit wordt gezet.

Derde probleem :
Als ik ATi overdrive inschakel en de clocks verander dan blijven de standaard clocks ongewijzigd. Ongeacht of ik ze hoger of lager zet. Het werkte eerst wel.
Opgelost, de clocks veranderen onder load.

Vierde probleem :
Als ik iets doe op mijn computer dan flikkert het beeld soms. Bijvoorbeeld als ik op ''Bureaublad weergeven'' klik. Dan lijkt het net alsof mijn scherm voor 1 miliseconde aan en uit wordt gezet. Met mijn oude videokaart had ik dit ook niet.

Mijn systeem:

P4 516 3Ghz
1GB PC3200
Gigabyte 8I915PM Moederbord (Met volle PCI-16x lanes)
AOpen AO400-12ARMF (400 Watt)
Sapphire HD4670 512MB GDDR3
NEC 19'' LCD scherm
Philips 40'LCD TV

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/mmqtll.png
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2rppw87.png

Wat ik al heb geprobeerd:

-Opnieuw installeren van drivers (alvorens driversweeper gebruikt)
-Alleen een monitor aansluiten
-Kijken of alle kabels goed zaten (stroom kabels)
-Refreshrate wijzigen.
-Kijken of er iets mis was met windows (instellingen enz.)
-Kijken of de videokaart overhit is , dit is niet het geval.
-Andere Catalyst versie (8.11)
-Kijken of device id in het .inf bestand zat.

Is de kaart kapot of is dit een driverprobleem?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 22:06 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
De melding die je krijgt wijst er op dat er toch echt iets mis is met de drivers die je installeert. Download ze eens opnieuw, controleer ook even welke drivers je precies download (bij voorkeur met vermelding van link) en vermeld dat in je topic.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:21:
De melding die je krijgt wijst er op dat er toch echt iets mis is met de drivers die je installeert. Download ze eens opnieuw, controleer ook even welke drivers je precies download (bij voorkeur met vermelding van link) en vermeld dat in je topic.
Ik had de drivers al opnieuw gedownload vanaf http://game.amd.com/us-en...?p=vista32/common-vista32 (Catalyst Software Suite (32 bit) English Only) en toen opnieuw de drivers geinstalleerd ,nadat ik de drivers had verwijderd en daarna driversweeper even liet scannen en verwijderen. Kreeg dezelfde foutmelding.

Verwijderd

Al lagere versies van drivers geprobeerd? 8.10? Bijvoorbeeld?

meuk: ATI Catalyst 8.10

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:49:
Al lagere versies van drivers geprobeerd? 8.10? Bijvoorbeeld?

meuk: ATI Catalyst 8.10
Zodra ik thuis ben zal ik het proberen. Toch vind ik het raar. Tot voor kort werkte alles wel normaal en nu ineens niet meer. Dan verwacht je toch dat het aan de videokaart ligt? Ik denk dat jullie teveel kijken naar het driver installeer probleem. Maar ik zal het zeker proberen. Update volgt vanavond nog.
:)

Verwijderd

Als het eerst werkte en daarna niet meer, wat heb je veranderd in die tijd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:03:
Als het eerst werkte en daarna niet meer, wat heb je veranderd in die tijd?
Hardwarematig helemaal niets, daar ben ik zeker van. Heb alleen een paar programma's verwijderd o.a. ATI Tool maar daar heb ik niet aan gezeten alleen verwijderd

Verwijderd

Nee ik bedoel het ook softwarematig. Blijkbaar heb je daar dus toch wat mee genomen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:25:
Nee ik bedoel het ook softwarematig. Blijkbaar heb je daar dus toch wat mee genomen.
Maar het lijkt me niet dat de problemen daardoor komen.. vooral niet bijv met het opstartprobleem.

Verwijderd

En waarom lijkt jouw dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat als het verwijderen van een programma invloed zou hebben op de driver dan zou het niets uitmaken, want ik heb de drivers al een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd.

Verwijderd

En er kunnen geen resten blijven zitten? Driverclean is niet perfect. Ik zou zeggen, installeer je windows eens opnieuw.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 20:48 ]

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-05 14:33
Ik heb net een pc met dezelfde videokaart samengesteld en heb alleen de displaydriver geinstalleerd, dus niet het hele control panel (dit geeft soms wat problemen).
Enige wat ik merk is dat tijdens het booten, het laadbalkje van vista even blijft hangen.

Gameprestaties zijn verder uitstekend voor zon kaartje. Check anders je bios nog even voor leuke overclockcapriooltjes op de pcie.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

• kalizec
  1. De betekenis van deze foutmelding is:
  2. Windows start op
  3. Windows leest het register
  4. Windows ziet een verwijzing naar [naamvandriver].inf voor grafische kaart
  5. Windows leest [naamvandriver].inf en vindt een verwijzing naar [deelvandriver].sys
  6. Windows zoekt naar [deelvandriver].sys maar kan deze niet vinden.
Eventueel zijn stap 4 en 5 te vervangen door:
  • Windows leest [naamvandriver].inf en vindt geen verwijzing voor HD4670.
  • Windows weet nu niet wat hij verder moet
PS. Ik zou die Catalyst driver eens downloaden, uitpakken en met het handje installeren ipv via executable. Ook zou ik de betreffende .inf eens doornemen op device-id's of mijn grafische kaart daarin stond.

[ Voor 16% gewijzigd door kalizec op 22-01-2009 20:50 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:18
Ik had een keer last van een verkeerde instelling in ATT op mijn HD4870X2, ik had hem zo ingesteld dat ie bij het opstarten van Windows meestartte, en zo ook de idle instellingen die ik in had gesteld op liet draaien. Eerstvolgende restart betekende 750/900 op 1 Volt, wat artifacts opleverde een een crash en kort daarna een BSOD. Ik heb toen de ATI GPU meuk er af gedonderd en startte daarna Vista opnieuw op, wat gewoon werkte zoals ie geen drivers had, en het werkte zo omdat ATT geen driver herkende. Dus gauw ATT ook weer gedeïnstalleerd en laatste drivers er weer op gedaan.

Probeer zoiezo eerst CCC en de hele ATI GPU meuk eraf te gooien, een herstart te doen, en eventuele overclock tools ook allemaal te verwijderen met hun profielen, het is dan jammer als je profielen hebt gemaakt, maat het zou maar de enige oplossing zijn.
Daarna gewoon lekker CCC installeren met alle functies, en dan zou die in principe normaal behoren te werken.

Verwijderd

Topicstarter
epTa schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:49:
Ik heb net een pc met dezelfde videokaart samengesteld en heb alleen de displaydriver geinstalleerd, dus niet het hele control panel (dit geeft soms wat problemen).
Enige wat ik merk is dat tijdens het booten, het laadbalkje van vista even blijft hangen.

Gameprestaties zijn verder uitstekend voor zon kaartje. Check anders je bios nog even voor leuke overclockcapriooltjes op de pcie.
Mijn BIOS heeft geen instellingen voor PCI-E overclock etc.
kalizec schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:49:
  2. Windows start op
  5. Windows leest [naamvandriver].inf en vindt een verwijzing naar [deelvandriver].sys
PS. Ik zou die Catalyst driver eens downloaden, uitpakken en met het handje installeren ipv via executable. Ook zou ik de betreffende .inf eens doornemen op device-id's of mijn grafische kaart daarin stond.
Dankje! Ik zal de drivers uitpakken en kijken of in het .inf de device-id van mijn kaart staat. Hoe voeg ik mijn device ID erbij? En hoe installeer ik het handmatig? Of bedoel je hiermee dat ik mijn device-id in het .inf bestand moet zetten en daarna de setup uit moet voeren?
Dijkertje schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:52:
Ik had een keer last van een verkeerde instelling in ATT op mijn HD4870X2, ik had hem zo ingesteld dat ie bij het opstarten van Windows meestartte, en zo ook de idle instellingen die ik in had gesteld op liet draaien. Eerstvolgende restart betekende 750/900 op 1 Volt, wat artifacts opleverde een een crash en kort daarna een BSOD. Ik heb toen de ATI GPU meuk er af gedonderd en startte daarna Vista opnieuw op, wat gewoon werkte zoals ie geen drivers had, en het werkte zo omdat ATT geen driver herkende. Dus gauw ATT ook weer gedeïnstalleerd en laatste drivers er weer op gedaan.

Probeer zoiezo eerst CCC en de hele ATI GPU meuk eraf te gooien, een herstart te doen, en eventuele overclock tools ook allemaal te verwijderen met hun profielen, het is dan jammer als je profielen hebt gemaakt, maat het zou maar de enige oplossing zijn.
Daarna gewoon lekker CCC installeren met alle functies, en dan zou die in principe normaal behoren te werken.
Oke maar ik heb de videokaart niet overclocked! Ik probeerde ermee te zeggen dat als ik de clocks verander het geen invloed heeft. En ik ga nog een keer de drivers eraf gooien, daarna met driversweeper alles cleanen , handmatig in het register kijken, en alle mappen van ati eraf gooien. Om daarna de driver opnieuw te installeren. Ik zal ook 8.11 uitproberen.

Bedankt luitjes!

:'(

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:49:
  2. Windows start op
Heb de drivers uitgepakt. Naar het .inf bestandje gezocht en gekeken of mijn Device ID erin stond. wat blijkt: hij staat er gewoon in!

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2u90qcj_th.png

(Klik voor groter)

Ben nu bezig om 8.11 uit te proberen.

Wat te doen?

• kalizec
Die .inf verwijst voor jouw GPU vervolgens naar "ati2mtag_R7X". Dat betekent dat er in dezelfde .inf ook een set install-regels met het kopje "ati2mtag_R7X" moet staan. Hier staat dan weer vermeldt welke referenties 'uitgevoerd' moeten worden. En die referenties hebben weer hun eigen kopjes met bestandsnamen en reg-keys die geinstalleerd moeten worden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[ati2mtag_R7X]
FeatureScore=F6
CopyFiles=R300.Miniport, R300.Display, R300.DXX, R300.DispWow, R300.OGL, R300.OD
AddReg = ati2mtag_SoftwareDeviceSettings
AddReg = ati2mtag_R7x_SoftwareDeviceSettings
AddReg = ati2mtag_Desktop_SoftwareDeviceSettings
DelReg = ati2mtag_RemoveDeviceSettings
DelFiles = R300.DelFiles
RegisterDlls = TMM.RegisterDlls

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[r300.Miniport]
atikmdag.sys
ativcaxx.cpa
ativcaxx.vp
ativvpxx.vp
ativpkxx.vp
ativokxx.vp
ativdkxx.vp
ati2erec.dll

Je kunt vervolgens van ieder van die zaken na gaan of ze 'correct' aangekomen zijn op de plek van bestemming (vaak %/System32).

[ Voor 15% gewijzigd door kalizec op 23-01-2009 00:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:00:
Die .inf verwijst voor jouw GPU vervolgens naar "ati2mtag_R7X". Dat betekent dat er in dezelfde .inf ook een set install-regels met het kopje "ati2mtag_R7X" moet staan. Hier staat dan weer vermeldt welke referenties 'uitgevoerd' moeten worden. En die referenties hebben weer hun eigen kopjes met bestandsnamen en reg-keys die geinstalleerd moeten worden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[ati2mtag_R7X]
FeatureScore=F6
CopyFiles=R300.Miniport, R300.Display, R300.DXX, R300.DispWow, R300.OGL, R300.OD
AddReg = ati2mtag_SoftwareDeviceSettings
AddReg = ati2mtag_R7x_SoftwareDeviceSettings
AddReg = ati2mtag_Desktop_SoftwareDeviceSettings
DelReg = ati2mtag_RemoveDeviceSettings
DelFiles = R300.DelFiles
RegisterDlls = TMM.RegisterDlls

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[r300.Miniport]
atikmdag.sys
ativcaxx.cpa
ativcaxx.vp
ativvpxx.vp
ativpkxx.vp
ativokxx.vp
ativdkxx.vp
ati2erec.dll

Je kunt vervolgens van ieder van die zaken na gaan of ze 'correct' aangekomen zijn op de plek van bestemming (vaak %/System32).
Heb Catalyst 8.11 geinstalleerd en alle bestanden staan in C:\Windows\System32\Drivers

(Thumbnail klik voor groter)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/15d9i7n_tn.png

Heb nog steeds het probleem dat bij ATI overdrive de clocks niet worden aangepast en dat het beeld flikkert als HDMI is aangesloten. En als de computer wordt opgestart met 2e scherm aangesloten (aangesloten , staat dus niet aan) blijft het hangen bij vista bootscreen!

Het is toch niet normaal dat ik steeds mijn 2e scherm uit de HDMI poort moet halen om een normaal opstartend systeem te krijgen? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is deze videokaart niet kapot?

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik denk het niet, het lijken mij meer softwarematige problemen.

Verwijderd

Heb zelf en Sapphire 4850 512mb versie die alweer terug is naar de fabrikant.

Ook bij mij na een 1e install een prima werkend systeem, bij het inpluggen van een 2e monitor ging het beeld knipperen en kreeg ik random BSOD's, na herstarten kwam ik enkel in een loop terecht.

Had al XP opnieuw geinstalleerd na een format, nieuwste drivers, oude drivers, geen verschil.
Nu zit er weer tijdelijk een GF 6600 GT in, in afwachting van het oordeel van de fabrikant.

Heb al veel topics gezien met problemen met dual monitor setups.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:54:
Heb zelf en Sapphire 4850 512mb versie die alweer terug is naar de fabrikant.

Ook bij mij na een 1e install een prima werkend systeem, bij het inpluggen van een 2e monitor ging het beeld knipperen en kreeg ik random BSOD's, na herstarten kwam ik enkel in een loop terecht.

Had al XP opnieuw geinstalleerd na een format, nieuwste drivers, oude drivers, geen verschil.
Nu zit er weer tijdelijk een GF 6600 GT in, in afwachting van het oordeel van de fabrikant.

Heb al veel topics gezien met problemen met dual monitor setups.
Dus zal ik mijn kaart RMA'en? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde proberen om de drivers vanaf de saphhire site te downloaden en te installeren.

Eerst probeerde ik Ati Catalyst install manager te verwijderen via ''Programma's en onderdelen verwijderen''. Dit lukte niet. Toen ben ik maar naar ''program files\ati'' gegaan om de uninstall uit te voeren. Dit is gelukt daarna heb ik de pc opnieuw opgestart , driver sweeper gedraaid , via windows zoeken alles met ati erin verwijderen en als laatst heb ik registry cleaner gedraaid.

Nu probeer ik Ati Catalyst installetiebeheer te installeren maar er staat : Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/vwu2b6.png

:/ Wat een gekloot zeg! Ik probeer nu gewoon om die Catalyst die ik vanaf saphhire heb gehaald. Ik word er echt ongelofelijk chagrijnig en agressief van :(

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:45
meuk: Driver Cleaner Professional 1.5 is misschien iets voor jou ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Shareware en driver sweeper doet exact hetzelfde :)

Maar ik probeerde dus net de setup te annuleren , ging die gewoon door met installeren en kreeg ik weer die vervelende INF melding.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/51wxmv.png

Verder installatie rapport:

Catalyst® Installeer Manager
Installatierapport
01/27/09 22:09:03
Hardwaregegevens
Naam ATI Radeon Graphics Processor
Fabrikant ATI Technologies Inc
Apparaat-ID 0x9490
Leveranciers-ID 0x1002
Klassecode 0x030000
Revisie-ID 0x00
Subsysteem-ID 0xe880
ID leverancier subsysteem 0x174b
Overige hardware
Bestaande pakkettenATI Catalyst-installatiebeheer
Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable 32bit
Pakketten voor installatie
Catalyst Control CenterEindstatus:
Versie van item: 2008.1201.1504.27008
Grootte: 150 Mbytes
ATI Catalyst-installatiebeheerEindstatus: Geslaagd
Versie van item: 3.0.704.0
Grootte: 20 Mbytes
ATI-beeldschermstuurprogrammaEindstatus: Mislukt
Versie van item: 8.561.0.0000
Grootte: 90 Mbytes
Andere gedetecteerde apparaten
Fabrikant ATI Technologies Inc
Apparaat-ID 0xaa38
Leveranciers-ID 0x1002
Klassecode 0x040300
Revisie-ID 0x00
Subsysteem-ID 0xaa38
ID leverancier subsysteem 0x174b
Foutmeldingen
Installatie toepassing: kan het pakket niet installeren!
Installatie toepassing: kan het pakket niet installeren!
Installatie stuurprogramma: het INF-bestand werd niet gevonden

Edit: Nog een keer geprobeerd met installeren.

Catalyst® Install Manager
Installation Report
01/27/09 22:22:05
Hardware information
Name ATI Radeon Graphics Processor
Manufacturer ATI Technologies Inc
Device ID 0x9490
Vendor ID 0x1002
Class Code 0x030000
Revision ID 0x00
Subsystem ID 0xe880
Subsystem vendor ID 0x174b
Other hardware
Existing packagesATI Catalyst Install Manager
Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable
Packages for install
Catalyst Control CenterFinal Status: Success
Version of Item: 2008.1201.1504.27008
Size: 150 Mbytes
ATI Catalyst Install ManagerFinal Status: Success
Version of Item: 3.0.704.0
Size: 20 Mbytes
ATI Display DriverFinal Status: Fail
Version of Item: 8.561.0.0000
Size: 90 Mbytes
Other detected devices
Manufacturer ATI Technologies Inc
Device ID 0xaa38
Vendor ID 0x1002
Class Code 0x040300
Revision ID 0x00
Subsystem ID 0xaa38
Subsystem vendor ID 0x174b
Error messages
Driver Install: the INF file was not found

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 22:23 ]

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:34
Heb je je chipset drivers wel op orde? En misschien helpt een bios flash?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:45
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:13:
[...]
Shareware en driver sweeper doet exact hetzelfde :)
Een Opel en een Ferrari zijn beiden auto's, en kunnen beide rijden, maar toch is er een verschil tussen de twee ;)
Proberen kan toch geen kwaad?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Heb gisteren een nieuwe gekregen nadat de mijne (4850) RMA was gestuurd.

6600GT verwijderd, opnieuw opgestart met nieuwe kaart, oude drivers verwijderd, driver sweeper eroverheen, opnieuw opstarten en nieuwe drivers installeren......en ja hoor daar gaan we weer. Een flikkerend beeld met om de seconde een flikker.

Ik heb verschillende drivers geprobeerd en geen verschil. Zonder geinstalleerde drivers heb ik een prima beeld.

Mijn systeem:

Asus P5E VM SE
Intel 8400 dualcore
4GB geheugen
verder enkel een DVD combi writer en Samsung HD erin
Voeding en kast zijn van Antec, model Aria met 300watt Antec voeding

Kan iemand misschien zeggen of het probleem bij de voeding te zoeken is, ik lees hier en daar over flink extreme voedingen die benodigd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik heb mijn probleem opgelost! Ik ben erachter gekomen dat het lag omdat ik Realtek audi drivers had geinstalleerd voor audio over HDMI. Daardoor deed mijn computer zo raar. Na Realtek verwijderd te hebben zijn alle problemen opgehouden!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-05 15:56
Hier mijn post van een tijdje terug in het 48xx topic :

Toevallig bezig om het stroomverbruik van eea te meten met een digitale khw meter (die je dus in het stopcontact stopt, en daar de verbruiker weer in). Heb een een 20" eizo CRT die 125w verbruikt + een Q6600 met een Sapphire 4850 waarvan het verbruik 120w is in idle toestand. samen dus 245w.
Bij het draaien van de GTA IV benchmark loopt het (totale) verbruik op naar 390w (systeem dus 265w), wat mij dus best meevalt.

Overigens heb ik geen idee welke voeding ik heb, alles zit in een Acer kast, inclusief voeding.

In jouw geval kan de voeding idd aan de krappe kant zijn, hoewel ik geen idee heb wat een dual itt een quad core doet, en ook je 4670 zal wel ietz zuiniger zijn.

Ben overigens van mening dat het wel een driver probleem is, heb zelf ook al veel ellende met de catalyst drivers gehad. Er is overigens een nieuwe versie te downloaden.
Pagina: 1