Ik heb hier nog wat oudere hardware liggen, waaronder een Pentium II 400MHz, en een Pentium III 450MHz. Ik heb ook een passieve koeler gevonden, en een Asus P3B-F.
De full specs:
Pentium II 400MHz
FSB: 100MHz
MP: 4x
TPD: 24.3W
Voltage: 2.0V
Core: Deschutes
Pentium III 450MHz
MP: 4.5x
TPD: 25.3W
Core: Katmai
Ik wilde hiermee een passief gekoeld systeempje van maken, maar had graag nog wat info gekregen van kenners
...
Als ik de passieve koeler op de Pentium III 450MHz zet, draait deze stabiel voor ongeveer een uur, maar op 70°C hangt hij.
De Pentium III wordt dus behoorlijk heet na een uur, en draait met de passieve koeler niet stabiel.
Dus wilde ik het volgende weten:
Kan de Pentium II wel passief worden gekoeld op 400MHz ?
Of kan ik beter dan Pentium III processor underclocken ?
Het laatste leek me het beste, maar ik ken niets van underclocken.
Ik had trouwens ook iets gehoord over een multiplier die niet kan worden veranderd op Intel proc's.
Klopt dat, of hebben Pentium III's dat niet ?
Wat zouden jullie doen ?
De full specs:
Pentium II 400MHz
MP: 4x
TPD: 24.3W
Core: Deschutes
Pentium III 450MHz
MP: 4.5x
TPD: 25.3W
Core: Katmai
Ik wilde hiermee een passief gekoeld systeempje van maken, maar had graag nog wat info gekregen van kenners
Als ik de passieve koeler op de Pentium III 450MHz zet, draait deze stabiel voor ongeveer een uur, maar op 70°C hangt hij.
De Pentium III wordt dus behoorlijk heet na een uur, en draait met de passieve koeler niet stabiel.
Dus wilde ik het volgende weten:
Kan de Pentium II wel passief worden gekoeld op 400MHz ?
Of kan ik beter dan Pentium III processor underclocken ?
Het laatste leek me het beste, maar ik ken niets van underclocken.
Ik had trouwens ook iets gehoord over een multiplier die niet kan worden veranderd op Intel proc's.
Klopt dat, of hebben Pentium III's dat niet ?
Wat zouden jullie doen ?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.