Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] Rijen dupliceren

Pagina: 1
Acties:

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 20:46
Ik heb een excel sheet van zo'n 1000 rijen en 4 kolommen. Ik wil dat elke rij, 1 voor 1, gekopieerd wordt op een nieuwe rij. Effectief wordt het sheet dan dus 2000 rijen maar komt elke rij er dubbel (direct onder elkaar) in te staan.

code:
1
2
3
001 Pietje Klaassen
002 Kees   Jansen
003 Jan    Pietersen

wordt dan dus

code:
1
2
3
4
5
6
001 Pietje Klaassen
001 Pietje Klaassen
002 Kees   Jansen
002 Kees   Jansen
003 Jan    Pietersen
003 Jan    Pietersen

Hoe krijg ik dat voor elkaar? Als ik in de help of op internet zoek op duplicates of duplicating of iets dergelijks krijg ik alleen maar hits op het verwijderen van duplicaten in plaats van het aanmaken van duplicaten :+

Rookworst zonder R is ook worst.

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
Als de nummers ervoor staan is het vrij makkelijk: selecteer alles, kopieer het eronder, en sorteer op nummer.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je moet direct naar VBa kijken, if I'm not mistaken.

Ik kan hier meteen de code neerplempen, maar als je zoekt naar Excel copy row vba, dan krijg je een hoop relevante hits. De flow zo ongeveer zo gaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Haal totaal aantal regels op (of check op iedere regel of het veld leeg is)
2. Selecteer de regel
3. Copy de geselecteerde regel
3. Insert een lege regel eronder
4. Paste de gekopieerde regel
5. Ga 1 regel naar beneden
6. Loop tot het totaal aantal regels of check of de regel leeg is
7. Ga naar stap 2

:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Als ik in de help of op internet zoek op duplicates of duplicating of iets dergelijks krijg ik alleen maar hits op het verwijderen van duplicaten in plaats van het aanmaken van duplicaten :+
Dat komt óf omdat je dit wilt omdat je zojuist een geniale en nooit eerder bedachte oplossing voor een probleem hebt bedacht, óf omdat er gewoon geen vraag naar is... ;)
Want ik ben eigenlijk wel eens benieuwd: waarom wil je deze regels dupliceren?

• BezurK
Big4SMK schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:41:
Als de nummers ervoor staan is het vrij makkelijk: selecteer alles, kopieer het eronder, en sorteer op nummer.
Like, DUH... Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :z

Het is al een lange dag... :o Top tip. Thx

• BezurK
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:48:
[...]

Dat komt óf omdat je dit wilt omdat je zojuist een geniale en nooit eerder bedachte oplossing voor een probleem hebt bedacht, óf omdat er gewoon geen vraag naar is... ;)
Want ik ben eigenlijk wel eens benieuwd: waarom wil je deze regels dupliceren?
Het is een lijst met personen die ik met een dymo printertje dubbel uitgeprint wil hebben. Die dymo software ondersteund alleen het printen van een x-aantal prints bij handmatig printen. Als je uit een database (csb bijv.) print dan kan dat niet. Ik wil elk persoon dubbel geprint hebben en dus zal ik bij de bron de boel moeten dupliceren ;) That's why.

Maar de oplossing is al gevonden. Erg dom van mezelf. Ook zonder nummers was dit gelukt want dan kon ik gewoon sorteren op tekst. Zoals ik al zei het is al laat :z

Pagina: 1