Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

7.1 geluid met laptop

Pagina: 1
Acties:

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb een mooi Creative Inspire T7900 setje op m'n kamer staan. Daar had ik bij mijn vorige laptop (Acer Aspire 1644 WLMi) een geluidskaartje bij (Creative Audigy 2 Notebook ZS) die ik in m'n 54mm PCMCIA slot kon prikken. Na het overlijden van mijn laptop heb ik een nieuwe gekocht (Sony VAIO FZ21E) maar bij thuiskomst kwam ik er pas achter dat er geen 54mm maar een 34mm expresscard slot in zat. Op zich niet heel erg, ik gebruik nu een simpel 3.5mm jack kabeltje om toch 2.1 eruit te trekken maar ik mis de overige 5 speakers nu steeds meer.

Ik heb wel eens gedacht aan een usb geluidskaart maar hoe zit het met de delay hiervan? Ik zit namelijk niet te wachten op een film die door mijn geluidskaart niet klopt met het geluid, maar dat lijkt me logisch. Ook over de kosten weet ik niet helemaal wat ik wil. Je hebt ze voor een tientje (zo'n usb stick ding) maar ook van 50euro. Nou is mijn vraag; is er een expresscard (34mm) geluidskaart en zo niet wat kun je mij aanraden qua usb geluidskaarten en wat zijn de kosten hiervan?

Alvast bedankt! :)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Audio Notebook

maar:
There's a minijack connection that combines optical in, microphone and line, and also a headphone/optical out. The optional small break-out box offers up to 7.1 via the standard mini-jack connectors. This breakout unit is an essential requirement if you intend to use the card for any home theatre purposes so is a cost that will have to be factored in to the overall purchase, unlike the Audigy notebook, which came with a multi-connector cable. Currently the box only seems available from Creative's website and runs to a total of £30.

[ Voor 67% gewijzigd door wagenveld op 22-01-2009 17:47 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 23:24
djpdjpnl schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:30:
Ik heb wel eens gedacht aan een usb geluidskaart maar hoe zit het met de delay hiervan? Ik zit namelijk niet te wachten op een film die door mijn geluidskaart niet klopt met het geluid, maar dat lijkt me logisch.
Zo erg is het nou ook weer niet met USB, hoor. :+ Ik heb jarenlang een Audigy 2NX USB gehad en dat werkte prima, ook voor films.
djpdjpnl schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:30:
Ook over de kosten weet ik niet helemaal wat ik wil. Je hebt ze voor een tientje (zo'n usb stick ding) maar ook van 50euro. Nou is mijn vraag; is er een expresscard (34mm) geluidskaart en zo niet wat kun je mij aanraden qua usb geluidskaarten en wat zijn de kosten hiervan?
Op de pricewatch vindt je dit soort dingen heel eenvoudig zelf. Je ziet bijvoorbeeld dat er al van drie producten die binnen jouw zoekopdracht vallen een review beschikbaar is op T.net.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik kan je alleen wat vertellen over vertraging. Toen ik nog Windowx x64 draaide op mijn FZ38M (ook VAIO) heb ik een USB geluidskaart moeten gebruiken omdat er geen drivers waren voor de on-board geluidskaart. Dit werkte goed, geen vertraging in films of games. Het was een goedkoop C-Media chipje in een kleine behuizing, geen optical/coaxial out helaas. Steelpad Siberia soundcard heette het apparaatje.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Wat stom dat ik die over het hoofd heb gezien! Ik heb Creative zelfs nog een gemailed of ze een 34mm kaart hadden en daar kreeg ik, tot mijn spijt, een negatief antwoord op. Heel erg bedankt! Ik ben wat aan het zoeken naar winkeltjes buiten Nederland in de hoop dat ze het voor minder dan 65 kunnen leveren, zou toch weer leuk zijn hehe.

Gertvdijk en PD2JK, thnx voor de reacties! Als het niet de Creative wordt kan ik dus zonder problemen naar een usb apparaatje, mijn zorgen waren dus onterecht. Thnx!