Windows 7 Realtek 5.1 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

Ik heb een probleem! ik heb Windows 7 Beta gedownload en geinstalleerd en het werkt perfect:D! Maar 1 ding niet ik heb een Onboard REALTEK geluidskaart! en ik heb 5.1 speakers dus 5 speakers en een subwoofer maar er doen maar 2 speakers het! Wie kan me helpen!!!

Gr jaouad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Welkom op GoT,

Windows 7 is een Beta. Kortom, het is normaal dat sommige dingen niet werken en als ze niet werken komt dat vaak vanwege een bug in de software of een driver-probleem. Geen van beide zijn direct op te lossen omdat de verantwoordelijke partijen (die de software of drivers maken) hier (nog) niet aan toe gekomen zijn. Wat verwacht je nu van ons? Dat wij plots drivers gaan schrijven of zo?

Verder wijs ik graag even naar Het algemeen beleid . Wellicht kun je de volgende keer dat je een topicstart maakt dit van te voren even doornemen.
Modbreak:Laat het modereren aub aan ons over...

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 24-01-2009 22:28 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee kalizec nee tuurlijk verwacht ik niks van jullie!
Ik wou gewoon weten wat het probleem is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Probleem is inderdaad gewoon dat je een nog niet uitgebracht OS hebt, waarvan Microsoft niet belooft dat het foutloos werkt en niemand garandeert dat er drivers zijn, laat staan dat ze goed werken. Mogelijk hebben MS danwel Realtek 5.1 surround sound nog niet geimplementeerd...

Mede nav deze topic heb ik een beleidstopic in dit subforum geupdate:
* Windows 7 (of ander nieuw OS) drivers mini-FAQ + beleid *

Het komt er vooral op neer dat het niet zoveel zin heeft een topic als deze te openen zonder een stuk meer info erbij. Misschien dat we je kunnen helpen als je dat alsnog doet :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En hoe doen maar twee speakers het? Speel je wel 5.1 geluid af? Staan je speakers wel op 5.1 ingesteld in Windows 7? Welke drivers heb je?

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 24-01-2009 22:38 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik krijg geluid uit 2 speakers, Ik speel 5,1 geluid af en ze staan op 5,1 ingesteld. Als ik in dat realtek programma een test doe dan hoor je het geluid uit alle Boxen maar als ik wat ga afspelen dan alleen uit 2. Ik heb de nieuwste RealTek HD Drivers 2,14!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 11:13
Op wat voor manier heb je de speakers aangesloten, analoog of digitaal?
Doen alle speakers het in de realtek geluidstest?

[ Voor 12% gewijzigd door Tonne op 27-01-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46
Tonne schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:55:
Op wat voor manier heb je de speakers aangesloten?
Doen alle speakers het in de realtek geluidstest?
Hij zegt toch dat het werkt in de test ;)

Waarschijnlijk geeft de player die 'ie gebruikt geen upmix naar 5.1 of werkt de upmix 5.1 in de driver zelf niet (of staat daar uit). Échte 5.1 audio uit een DVD of een game ofzo zal het waarschijnlijk wel doen.

Edit: Je geeft ook aan 5.1 geluid af te spelen, wat precies als ik vragen mag?

[ Voor 8% gewijzigd door Noxious op 27-01-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
het realtek mix menu werkt niet onder windows 7.
de windows configuratie werkt wel, maar daar zit geen upmix optie bij (wel een LFE redirect overigens dus je subwoofer zou het wel moeten doen als je het goed hebt ingesteld)

je moet een speler vinden met upmix of gewoon even tevreden zijn met 2.1 geluid.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Welke geluidskaart/chip van Realtek heb je?
Ik heb hier zelf een ALC888, en die produceert met de drivers versie R2.14 prima 5.1 geluid.
Misschien toch nog even instellingen goed nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik een tijdje offline was maar hoe zie ik welke geluiidskaart ik hem ps het is een mainbord geluidskaart van realtek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 12:11
Ik had exact t zelfde probleem. Maar ik heb deze plug in voor winamp geïnstalleerd. 5.1 werkt weer al van ouds, maar 24bit moet wel uit staan bij je winamp voorkeuren.
Pagina: 1