Sinds 2 dagen kom ik bij klanten die een Siemens se565 speedstream modem hebben. Het gaat hier om het modem wat tegenwoordig standaard bij KPN zakelijke verbindingen geleverd wordt.
Mijn doel is om 2 linux gebaseerde video servers (Beide moeten verplicht op poort 51410 draaien) achter dit modem te benaderen vanaf het WAN.
Host (LAN IP en settings) zijn 192.168.1.254 / 255.255.255.0 / WAN IP als Gateway (is normaal bij dit modem). In het modem heb ik NAPT aangezet om forwarding te kunnen doen.
Mijn probleem:
Één van de 2 servers kan ik normaal forwarden Extern 51410 naar intern 51410 en intern IP.
Helaas heb ik helemaal geen functie gevonden om poorten te buigen.
Server 2 wil ik graag Extern poort 51415 mappen naar intern 51410 en intern IP.
Is er iemand die ervaring heeft met buigen van poorten met dit modem. Ik heb veel NA(P)T modems geconfigureerd, maar mijnindruk geeft aan dat het niet mogelijk is bij dit modem.
Graag hoor ik van je indien je de oplossing weet.
Mijn doel is om 2 linux gebaseerde video servers (Beide moeten verplicht op poort 51410 draaien) achter dit modem te benaderen vanaf het WAN.
Host (LAN IP en settings) zijn 192.168.1.254 / 255.255.255.0 / WAN IP als Gateway (is normaal bij dit modem). In het modem heb ik NAPT aangezet om forwarding te kunnen doen.
Mijn probleem:
Één van de 2 servers kan ik normaal forwarden Extern 51410 naar intern 51410 en intern IP.
Helaas heb ik helemaal geen functie gevonden om poorten te buigen.
Server 2 wil ik graag Extern poort 51415 mappen naar intern 51410 en intern IP.
Is er iemand die ervaring heeft met buigen van poorten met dit modem. Ik heb veel NA(P)T modems geconfigureerd, maar mijnindruk geeft aan dat het niet mogelijk is bij dit modem.
Graag hoor ik van je indien je de oplossing weet.