Klopt, server staat niet in eigen beheer, maar een een gehuurde remote server bij een hosting bedrijf. Kan dus alleen via plesk panel inloggen, kan ook niks installeren.
PhpMyadim heb ik inderdaad niks aan, kan ook geen andere installeren helaas, anders had ik via die weg misschien nog wat kunnen proberen maar dat is niet mogelijk.
Zat dus te denken aan een script, maar dat zal waarschijnlijk een fikse belasting opleveren ben ik bang voor.
KabouterSuper schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:32:
Wellicht kan je mysqldump gewoon gebruiken....ik gebruik het volgende stukje code (zowel werkend op windows als op linux, behalve de zip functionaliteit)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| //windows
$mysqldump_command="c:\\program files\\mysql\\bin\\mysqldump";
//linux
$mysqldump_command="/usr/bin/mysqldump";
$backup_file = $backupdir;
$backup_file .= $db_database;
$backup_file .= ".sql";
if ($mysqldump_use_zip){$backup_file.=".bz2";}
$cmd="\"$mysqldump_command\" -u$db_username -p$db_password -h$mysqldump_db_server $db_database";
if ($mysqldump_use_zip){$cmd.=" | bzip2 -c ";}
$cmd.=" > $backup_file";
//echo $cmd;
$backup = system($cmd); |
Dit script zal denk ik niet gaan, php kan niet zo een groot opdracht uitvoeren, maar ik heb zelf al een script die wle met grote database overweg kan, en php niet een time out geeft na bepaalde tijd, heb hem alleen nog niet getest, zal van avond eens testen als de site wat rustiger is met bezoekers.
Edit/
Zie dat dit script een dump maakt naar de machine, en die heb ik niet in het beheer, maar ik zoek ook geen script, maar wil graag wat mogelijkheden horen, zodat ik niks over het hoofd zie en misschien nieuwe en beter mogelijkheden kan vinden, waar ik nu het bestaan nog niet van weet.
[
Voor 62% gewijzigd door
mad_max234 op 22-01-2009 16:41
]