Toon posts:

MSI GX620 of Acer Aspire 7730G

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik loop al tijden rond te snuffelen op GoT en heb uit eindelijk maar een topic gemaakt omdat ik ergens niet uit kom...

Over 3 maandjes ga ik een laptop kopen (budget maximaal 1100 euro)
Ik heb gezien:

MSI GX620 voor 950 euro
15.4" Display Resolutie 1680x1050
Processor: Mobile Intel Core 2 Duo P8400 Dual-Core (2.26GHz)
Bussnelheid: 1066MHz
L2 Cache: 3MB
Chipset: Intel PM45
Geheugen: 4GB (2x2GB) PC5300 DDR2 SODIMM
Videokaart: NVIDIA Geforce 9600M GT 512MB VRAM
Harddisk: 320GB SATA 5400rpm

Acer Aspire 7730G voor +/- 900 eu, maar omdat ik via de Mediamarkt 20% korting krijg wordt de prijs dan ongeveer 700-800euro denk ik.
Het enige verschil aan specificaties is dat de 7730G een P7350 Processor heeft (2.00Ghz).
Plus de Acer heeft een 17" scherm met een resolutie van 1440x900.. (MSI = 15" 1680x1050)
Maar daarentegen wel weer een 640GB schijf heeft van 5400RPM... de GX620 heeft maar 320GB.

Zal er een merkbaar verschil in FPS te zien zijn tussen dezen processoren?
Zal er een groot kwaliteits verschil zijn tussen 15" op 1680x1050 en 17" op 1440x900?

Met vriendelijke groet,
Felzura103

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 15:38 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Beste ik zie dat je nieuw bent op GoT, dat is hartstikke fijn, maar de FAQ's heb je waarschijnlijk niet goed doorgelezen. Topics als deze zijn verboden op GoT en zodoende zal deze ook redelijk snel gesloten worden..

Tevens geef je aan dat je over 3 maanden een laptop wil kopen..
3 maanden is heel veel in notebookland, dus kijk een paar dagen voor aanschaf pas wat er te koop is.

Tevens vergelijk je een 15,4" model met 'n 17" model, wat ook nogal scheef is..
Waar ga je de laptop gebruiken? Sleep je 'm veel mee? Wat ga je ermee doen?

Hoeveel GB HDD heb je nodig? Heb je aan die 320GB genoeg of wil je perse 640GB?

Je vergelijkt twee totaal verschillende merken qua garantie, bouw, kwaliteit en dergelijke..

Enkele topics waar je verdere informatie op kan doen zijn:
[Ervaringen] MSI GX Laptop Series - Deel 1
[Ervaringen] Acer Aspire 5930G - Deel 1
Wat is er, in 2009, anders in CSL?
[NBBG] Allround Notebook - december 2008

Succes met de queste!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
De grootte van HD zal niet veel uitmaken, opslag doe ik toch op mijn desktop.
Hij zal elke dag meegenomen worden naar school en zal thuis ook veel gebruikt worden. Naast alle school activiteiten moeten de games ook redelijk soepel draaien, vandaar de 9600M GT.
Maar zoals jij zegt, 3 maanden is nog erg lang dus ik denk dat ik gewoon 3 maanden lang hier en daar wat door de GoT forums blader en tegen die tijd zal ik er vast wel uitkomen..

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat denk ik ook wel, en anders kun je gewoon de topics of nieuw gestarte Ervaringstopics bekijken!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:39
Met ^^

Als je je laptop meesjouwt moet je sowieso niet groter dan 15,4" nemen, anders moet je elke keer een monster meeslepen. De resolutie van de MSI is prettiger om op te gamen (en je graka word meer gebruikt dan op de acer). Als er in de Acer ook een 9600mGT zit zou je het KUNNEN overwegen, maar ik raad je sowieso de MSI aan. Qua cpu, maar vooral qua graka moet je eigenlijk het beste kopen wat er in jouw budget past. Upgraden is er (op een aantal peperdure MXM chips na) niet bij. Ook de cpu upgraden blijft een gok (pakt het bios hem wel etc) daarom kun je beter voor de MSI gaan. Een belangrijkere feature lijkt mij om te zoeken naar een Notebook met een 7200RPM schijf standaard ingebouwd (mocht je je garantie willen behouden). Hier heb je veel meer aan als je een vrij snelle laptop hebt.

Al met al is mijn persoonlijke ervaring met MSI gewoon erg goed, qua notebooks en pc hardware. Met Acer is dat beduidend minder. De laptops die ik ervan gehad heb waren allemaal binnen jaar retour (geen travelmates, die zijn wel weer wat beter qua degelijkheid). Je moet je goed afvragen of gamen je eerste doel is. Is dat het geval dan moet je al niet eens meer twijfelen en eigenlijk gewoon de snelst mogelijke laptop proberen te kopen met jouw budget. Als je wilt dat je laptop het na een jaar meezeulen nog steeds doet kan ik ook bijna elk merk aanbevelen op Acer na ;)

één is geen, twee is één

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in de NBBG die het best bij je wensen past. Deze topics zijn bovenin de CSL te vinden. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks, met die laatste kun je kijken of ze aan je eisen voldoen. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.