• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zit met het volgende: ik heb een DVD-speler aangeschaft met een HDMI-uitgang, zodat (hopelijk) DVD's en andere media (er zit ook een USB-plus uitgang op) wat scherper op mijn HD-ready (1366x768) scherm te zien zullen zijn.

Maar de tv, waar twee HDMI-ingangen opzitten, lijkt de DVD-speler niet te willen zien als ik ze beide verbind met een HDMI-kabel. SCART werkt wel. In menu's van zowel de tv als de DVD-speler staat niets over HDMI. In de handleiding staat ook niet veel.

Wat zie ik over het hoofd?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Welk type speler heb je, en welk type tv heb je?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Blaze85
  • Niet online
GGS_206 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:44:
Welk type speler heb je, en welk type tv heb je?
Philips tv, LG DVD-speler.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-12 15:42

Wish

ingwell

Met type wordt type nummer bedoeld, niet het merk. Er zijn aardig wat Philips TV's en LG DVD spelers in omloop ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Wish op 22-01-2009 15:47 ]

No drama

• Maikel64
  • Laatst online: 12-12 14:55
Type nummers?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Blaze85
  • Niet online
Oh ja, sorry: LG DVX392H

Philips geen idee, is al een paar jaar oud.

Ligt het soms aan de HDMI versies 1.3 enzo?

• Wish
  • Laatst online: 12-12 15:42

Wish

ingwell

Toch wel handig als je het Philips type nummer kunt opsnorren. Vind het namelijk vreemd dat je niks in de menu's kunt vinden over HDMI. Misschien is het ook relevant voor de HDMI versies, maar daar heb ik dan weer geen kaas van gegeten.

No drama

• Blaze85
  • Niet online
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Deze dus, stond gelukkig op de achterkant van m'n tv.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat suggesties:
- Zet de input van de TV op HDMI want televisies schakelen meestal niet automatisch naar het HDMI kanaal zoals bij SCART wel het geval is.
- Controleer dat de DVD-speler een progressief signaal uitstuurt dus 480p, 576p of beter. Televisies ondersteunen doorgaans geen 480i of 576i op de HMDI ingang.
- HDMI versies maken doorgaans niet uit. Hooguit dat je geen DTS of Dolby Digital via HMDI kan weergeven. Ook dat is iets wat televisies doorgaans niet kunnen. PCM geluid kan wel.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Blaze85
  • Niet online
ari3 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:05:
Wat suggesties:
- Zet de input van de TV op HDMI want televisies schakelen meestal niet automatisch naar het HDMI kanaal zoals bij SCART wel het geval is.
- Controleer dat de DVD-speler een progressief signaal uitstuurt dus 480p, 576p of beter. Televisies ondersteunen doorgaans geen 480i of 576i op de HMDI ingang.
- HDMI versies maken doorgaans niet uit. Hooguit dat je geen DTS of Dolby Digital via HMDI kan weergeven. Ook dat is iets wat televisies doorgaans niet kunnen. PCM geluid kan wel.
Het is opgelost, ik moest op de AV-knop drukken en HDMI inderdaad selecteren. 720p werkt zo prima.

Pfff, ik ben gewend dat de tv automatisch naar het kanaal gaat wat je aanzet :'). Beetje onhandig zo dat HDMI. Is dat met nieuwe tv's nog steeds zo?

iig bedankt allemaal!

[ Voor 3% gewijzigd door Blaze85 op 22-01-2009 16:36 ]

• 2dope
  • Laatst online: 05-12 09:09
Blaze85 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:36:
[...]

Het is opgelost, ik moest op de AV-knop drukken en HDMI inderdaad selecteren. 720p werkt zo prima.

Pfff, ik ben gewend dat de tv automatisch naar het kanaal gaat wat je aanzet :'). Beetje onhandig zo dat HDMI. Is dat met nieuwe tv's nog steeds zo?

iig bedankt allemaal!
je kan bij de meeste (nieuwe) TV's wel een "voorkeur input" instellen om bijvoorbeeld HDMI als standaard kanaal/source te gebruiken bij het aanzetten van de TV.

Uit de TS van het Panasonic plasma topic:
Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

• Blaze85
  • Niet online
2dope schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:47:
[...]

je kan bij de meeste (nieuwe) TV's wel een "voorkeur input" instellen om bijvoorbeeld HDMI als standaard kanaal/source te gebruiken bij het aanzetten van de TV.

Uit de TS van het Panasonic plasma topic:

[...]
Ah, mooi :).
Pagina: 1