Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ervaringen] Meest ideale mono laser voor op studentenkamer?

Pagina: 1
Acties:

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Beste tweakers,

aangezien mijn inkjet altijd opdroogt en ik het printen op de universiteit door al de defecten zat ben, ben ik aan het kijken naar een goedkope zwart-wit laserprinter. Het zijn vooral teksten die ik wil afdrukken, en waarbij ik bij het printen van 20 pagina's niet constant denk dit kost me weer klauwen met geld, zoals ik dat altijd bij de inkjet dacht. :P

Nu kwam ik zelf terecht bij de volgende opties;

HP Laserjet P1005 - 69 euro.
Samsung ML-1640 - 60 euro.
Brother HL-2035 - 72 euro.

De toners van HP zijn de duurste, zo'n 46 euro. Vervolgens de Samsung met 43 euro. En de Brother 32 euro. Dus na het vervangen van de toner zijn de printers ongeveer in prijs gelijk aan elkaar, althans zo zie ik dat dan.

De HP ziet er wat simpeler uit en heeft slechts 600x600dpi dus die valt wat mij betreft als eerste af.
Vervolgens blijven de Samsung en Brother over. Ik hoor over Samsung vrij goede verhalen, en over de Brother eigenlijk niet echt... verhalen :). De Brother heeft als voordeel dat deze een resolutie heeft van 2400x600 in vergelijking met de 1200x600 van de Samsung. Of je dit ziet met veel tekst en af en toe een plaatje weet ik niet...
De Brother heeft wel een 'interne' papierbak i.t.t. de Samsung, dit lijkt me wel handig eigenlijk maar het gaat er mij vooral om dat ik af en toe een goedkoop printje kan maken met een printer die het gewoon goed blijft doen.
Ik zie online dat de drumkits van de Brother te vervangen zijn, en van de Samsung niet, maar ik begrijp eigenlijk niet precies of dit nu wel of niet vaak voorkomt en of het een voordeel is dat ze van de Brother wel te vervangen zijn. Ik denk namelijk wanneer dit zou moeten ik gewoon al toe ben aan een nieuwe printer. :P
Ook heb ik ergens gehoord dat in die Brother zo'n teller zit dattie na 1500 pagina's stopt met printen... weet niet of de Samsung ook zoiets heeft?

Mijn vraag dus, zijn er mensen die ervaring hebben met de Samsung of de Brother, of misschien een nuttige bijdrage kunnen doen? Ook over de printers van de merken in het algemeen misschien, aangezien ik zelf alleen ervaring heb met HP, Canon en Konica Minolta.

Thanks, en wellicht dat de volgende student ook nog iets aan dit topic heeft. :P

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik heb zelf erg goede ervaringen met de HP 10xx serie. Heb tijdenlang een HP 1020 gehad, nu een 1015 in combinatie met een JetDirect printerservertje.

Toners kosten 75 euro, maar daar doe je dan plm. 3000 pagina's mee. Printkwaliteit is verrassend goed voor een laserprinter.

Verwijderd

Wij hebben een HP laserjet gehad, die uiteindelijk wegens veroudering plaats heeft gemaakt voor een samsung. Die heeft wegens een klote apparaat zijn weer plaats gemaakt voor een HP LJ 1320. Brother lasers heb ik geen ervaring mee, maar ken meerdere mensen die niet blij waren met hun Samsung laserprinter.
Persoonlijk zou ik de HP niet laten vallen om de resolutie, want tekst ziet er op een laserprinter sowieso goed uit vergeleken met een inktjet.

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Mijn ervaring met HP is gemixed.

In den beginnen (<10 jaar geleden) was HP niet zo fantastich en vreselijk duur. Recentelijk weer eens aan HP gewaagt en ik moet zeggen dat het bijzonder goed systeem is.

Ik zou zelf dus ook voor de HP gaan. GOede kwaliteit. Misschien iets duurdere inkt, maar dat verdien je wel terg.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 14:52
Zelf verkopen we op mijn werk (computershop) de Samsung ML-1640 (voor iets hogere prijs dan...) en daar zijn onze klanten zeer tevreden over. De cassette is meegeleverd dus voor die prijs kun je zeker twee jaar printen als student.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Mmm interessant,
thnx iedereen!
Ik ga er nog eens over denken...
Niemand ervaring met Brother laserprinters?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb hier de 2030 staan, ongetwijfeld de voorloper van de 2035? Die vind ik persoonlijk ideaal, papierlade zodat je geen stof op je papier krijgt en het niet krom gaat staan. Ook doet hij dubbelzijdig printen (hij print eerst alle even pagina's aan 1 stuk door, daarna stapeltje papier omdraaien en hij print de oneven pagina's). Weet niet of de andere dat ook kunnen? Ik zou niet meer zonder willen in ieder geval.
Ook de opwarmtijd is erg kort, na het aanzetten is hij binnen een seconde of 3 a 5 klaar om te printen. Ook de kwaliteit is gewoon prima, met text print ik op 300 dpi, tonerbespaarstand (laagst mogelijke kwaliteit) en dat ziet er gewoon net zo goed uit als normale brieven/facturen die ik binnen krijg van bedrijven. Heb nu rond de 3000 printjes met de originele toner gedaan, hij geeft nu aan dat die bijna leeg is. Niet slecht voor een toner die half vol geleverd is.

Dus al met al ben ik uiterst tevreden over m'n brother!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11 14:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben ook voor veiligheid gegaan en heb een HP 1018. Briljant ding, cheap, redelijk snel (10-15ppm ofzo in de praktijk), start al met papier uitspugen nog voordat ik de muisknop helemaal tot de bodem heb ingedrukt heb ik soms het idee :P.

En 600dpi is natuurlijk meer dan zat om zeer scherp teksten af te drukken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb zelf goede ervaringen met een HP LJ1020. Snel, relatief stil, en heerlijk zuinig.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• -Paul-
  • Laatst online: 21:29
Ooit eens de goedkoopste Brother gekocht, werkt ook perfect.

• Carpento
  • Nu online
Kortom: slechte printers worden niet meer gemaakt :P

Voor wat betreft meegeleverde cartridges: bij de HP Laserjet 1020 (en aanverwanten) krijg je ook een cartridge bij. Was bij mij goed voor 1,5 a 2 jaar printwerk :p

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 18:48
Ik heb een Samsung (ML-1210) en ben daar al jaren erg tevreden mee.
Mijn oom heeft iets van 2 jaar geleden dezelfde printer aangeschaft. Hij print maar weinig (nog steeds bezig met zijn eerste toner) en ook hij is er erg tevreden mee.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
ik heb de brother HL-2035 aan een printerservertje hier in het netwerk hangen en dat ding doet het prima. hij is snel opgewarmd, en de dichte papierlade vind ik echt super handig (geen stof etc). hoeveel de afdrukjes echt kosten weet ik niet, werk nog met de eerste toner

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Dit klinkt allemaal zeer veel belovend...
Zo te zien niet echt negatieve ervaringen dus over deze (specifieke) low-cost printers, dat is natuurlijk wel beter.
Snel maar eens eentje aanschaffen dan, en gelijk die inkjet uit het raam (zit op 3e verdieping dus dat komt wel goed :P)!

Pagina: 1