• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-12-2025
Hallo,

Ik ben op dit moment mijn "kamer" opnieuw aan het inrichten.
Nu was ik aan het kijken wat het beste is, en vraag hierbij jullie hulp.

Ik beschik over een normale computer (xp/vista/mce) en een macbook pro (15.4" 2008).
Nu ben ik aan het twijfelen of ik een Televisie zou aanschaffen?
Of zou ik mijn pc (of macbook als dit gaat) uit te breiden met een tv kaartje en gewoon een leuk schermpje erbij te zetten.

Ik zal zowiso kiezen voor een full hd scherm omdat ik digitale tv ga hebben op mijn kamer.

Hebben jullie hier advies of wat raden jullie me aan?

MVG Harings Rob

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

Wil je iedere keer je pc starten als je tv gaat kijken? Ga je digitaal kijken via je pc, en weet je wat je daar voor nodig hebt?

Sowieso is dit een heel persoonlijke beslissing. Er bestaat geen simpel antwoord op je vraag.

Verwijderd

Je kan je decoder van je digitale tv aan ieder scherm hangen. Je laptop er tussen zetten is dan onnodig. Het enige nadeel is dat je met een normaal pc scherm vaak geen boxen hebt.

Het gemakkelijkst is gewoon een tv te kopen met je decoder er onder.

• Reboot
Oke, daar had ik even niet aan gedacht wat jullie denken. Ik kan namelijk mijn digibox via een hdmi kabeltje aansluiten op een normaal computerscherm met een hdmi ingang als ik me niet vergis. Boxen is geen probleem want ben zowiso van plan apparte boxen te gebruiken. Als ik me niet vergis is een Computerscherm in HD beterkoop dan een TV-HD?

Alvast bedankt voor de hulp

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

Nogmaals, dit is persoonlijk!
Als ik me niet vergis is een Computerscherm in HD beterkoop dan een TV-HD?
Voor iemand die de moeite wil nemen zijn pc aan te zetten, een hoop uitgaven te doen voor de digitale ontvanger, die dan naar de pc gaat, of direct op het scherm zit, en erg geen moeite mee heeft dat dit soort schermen vaak geen extra aansluitingen heeft... Dan is het iderdaad een betere koop.

Iemand die liever gewoon een tv aan wil kunnen zetten zonder te wachten met opstarten (vastlopen, errors en andere vage dingen achterwege gelaten), die heeft een betere koop aan een hdtv.

Persoonlijk dus.

Kijk gewoon wat je zelf handig vind. Wat je budget is. Of je handig genoeg bent alles aan te sluiten en te installeren. Zoek wat verder op internet naar de mogelijkheden, en vraag niet alles zonder er ook maar een paar secondes over nagedacht te hebben.

Ik zou gewoon een hdtv kopen namelijk. Klik aan, geen gezeur met software, ik kan mijn pc gewoon gebruiken als ik de tv op de achtergrond aan heb staan.

[ Voor 24% gewijzigd door Nik op 22-01-2009 14:33 ]

• Reboot
Oke, ik ga er nog eens goed over nadenken, nachtje slapen en eens langsgaan bij een zaak die televisie's verkoopt :).

Badenkt voor je hulp

Groetjes

(ik laat je iets weten moest mijn beslissing vaststaan)
Pagina: 1