Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:07:
Hoi, ik heb net mijn adapter er even af gegooid en toen pc opnieuw opgestart. Driver lijkt de nieuwste te zijn, daar heb ik even op gezocht.
Ik weet zo ook niet ofdat een eigen netwerkkaart zoveel extra zal brengen, ik had eerst altijd @home via de USB-adapter
Een USB adapter is wellicht sowieso niet zo'n goed idee. Zoals al een aantal keer vermeld, een PCI 10/100 of gigabit adapter kost bijna niets meer, en zorgt er in elk geval voor dat je een 'normale' ethernetverbinding kan opbouwen, en dus niet op 10 Mbit half duplex. Je gaat hoe dan ook een fatsoenlijke ethernetkaart nodig hebben, voor elke ISP.
Wel kreeg ik van Telfort het volgende antwoord gisteren via de mail:
Gezien het feit dat u op het WBA netwerk zit, waar alleen ADSL2+ over geleverd wordt, is dit voor mij een raadsel dat er in uw modem alleen ADSL2 staat. Een mogelijke reden zou kunnen zijn dat het modem ervoor kiest omdat dit een stabielere verbinding tot gevolg heeft. Dit heeft dan weer te maken met de afstand naar de wijkcentrale.
Hierdoor kan Telfort ook niet overgaan tot het over laten stappen op ADSL2+, omdat dat in de wijkcentrale zo al is.
Gezien het antwoord van Telfort blijkt dat je op het WBA (KPN) netwerk bent aangesloten.
(die postcodecheck - pcdb.bbned.nl - is overigens voor het BBNed netwerk, dat is een ander ADSL netwerk).
De vermelding ADSL2 of ADSL2+ is helemaal niet interessant voor je lijn, en dat is ook duidelijk helemaal niet het issue. Als ik het goed begrijp heb je problemen met de snelheid waarop je lijn synced (6.4 Mbit).
Denk dat het dan ook nuttiger is om het daarover te hebben ipv ADSL2 vs. ADSL2+ (dat maakt op een dergelijke lijnsnelheid ook geen bal uit, dat kan via ADSL1 ook nog).
Centrale: Gp
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1727 meter.
Ook de lijnlengte die vermeldt wordt: 1727 meter, lijkt me niet correct. Waarschijnlijk is je lijn stukken langer dan dat, of een stuk slechter van kwaliteit.
daar had ik altijd de volle snelheid... waar ik dan ook goed voor betaalde !!
Of je daarvoor 'genoeg' betaalde of niet is irrelevant. Dit is een technisch discussieforum, geen helpdesk waar je je ongenoegen kan uiten over Telfort of @Home of dat je 'teveel betaald'.
We kunnen het dus wel hebben over je technisch probleem en of daar eventueel een oplossing voor is.
Hoe kan ik je anders mailen, via je site?
Dat kan via
DM.
Je geeft overigens geen enkele informatie over je thuissituatie, bekabeling en dergelijke.
Waar in huis is je modem aangesloten, en met wat voor bekabeling, etc?
Dat heeft dan weer te maken met eigen inzet.
[
Voor 9% gewijzigd door
IEF op 26-01-2009 00:34
]