ADSL2PLUS en ADSL2 op zelfde centrale?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

hier in de regio Gennep zit ik zelf op ADSL2 terwijl een kennis van mij op ADSL2PLUS zit sinds afgelopen december.

Mijn vraag is ofdat dit ook voor mij kan gaan gelden, ADSL2PLUS?

Ik zag het in zijn draadloos modem staan, terwijl er bij mij dus ADSL2 staat.

Mijn afstand tot aan centrale = 1700 m > ADSL2 ongeveer 720 kb/sec
Afstand van kennis tot aan centrale = 400 m > ADSL2PLUS 1300 kb/sec

Ik hoor het wel,

Kooz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

Gezien de afstand naar de centrale zal er voor jou niets veranderen, zelfs al zou de "plus" er bij komen.

Daarnaast staat me iets bij dat we in Nederland nergens de uitgeklede ADSL2 gebruiken maar alleen ADSL2+. Wellicht dat je modem dat vermeld als ADSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
Croga schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:09:
Gezien de afstand naar de centrale zal er voor jou niets veranderen, zelfs al zou de "plus" er bij komen.

Daarnaast staat me iets bij dat we in Nederland nergens de uitgeklede ADSL2 gebruiken maar alleen ADSL2+. Wellicht dat je modem dat vermeld als ADSL2.
KPN gebruikt ADSL2 profielen voor snelheden tot 12 Mb/s(mijn xs4all only 8Mb/s heeft een ADSL2 profiel, terwijl het een ADSL2+ centrale is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

hier mijn modem met de ADSL2 vermelding.

Kooz
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/33elwft.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ed73 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:16:
[...]

KPN gebruikt ADSL2 profielen voor snelheden tot 12 Mb/s(mijn xs4all only 8Mb/s heeft een ADSL2 profiel, terwijl het een ADSL2+ centrale is).
Leuk, maar dat doet niets af aan het eerder gemaakte punt: Er is geen ADSL2 hardware in nederland in gebruik. Alle lijnkaarten in ASAM's zijn allemaal ADSL2+. (ADLT-L of SMLT-A)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:07
Jup, dat klopt.
Maar er zijn nog oude centrales met oude kaarten in combinatie met de nieuwe ADSL2+ kaarten.
Om gezeur te voorkomen hebben ze die gecapt tot ADSL2 met max 8/12Mbit.
Zodat iedereen dezelfde snelheid heeft.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mijn kennis woont nu wel in een nieuw gebouwde woning.
Misschien ligt hier dan wel het verschil.

Kooz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

IEF

Why so serious?

Een modem kan ook zelf besluiten om op ADSL2 te werken (ook al is het een ADSL2+ lijnkaart).
Meestal omdat dat het meest optimaal is op een wat slechtere kwaliteit lijn.

Gezien je screenshot van een ZyXEL modem ga ik er even vanuit dat je op het BabyXL netwerk aangesloten bent. Dit gehele netwerk is ADSL2+ (en dus niet ADSL2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

IEF schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:51:
Een modem kan ook zelf besluiten om op ADSL2 te werken (ook al is het een ADSL2+ lijnkaart).
Een modem kan zelfs 'liegen' over wat 'ie doet, bijvoorbeeld omdat de maker van het webinterfaceje het niet helemaal begrepen heeft. Dan staat er 'ADSL2' terwijl je modem gewoon ADSL2+ doet. De populariteit en de 'deployment' van ITU G.992.3/4 in Europa kun je verwaarlozen. Dat hele verhaal hebben we (gelukkig) overgeslagen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49
Helaas bij mij hier alleen de oude Adsl1 meuk, ik hoop dat ze er ooit nog is wat aan doen. Maar zal helaas wachten worden op VDSL(2) :'(

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2m7yjvd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:37
ADSL2+ is inderdaad standaard in nederland. Je kpn telefoonlijn is gewoon lang/kwaliteit minder en daarom is je sync rond de 6mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49
@ Hierboven

Nee dat is het helaas niet overal, en ik zit ook niet te ver van de centrale.

heb een tot 20Mbit abbo van Telfort en zit 950 meter van de centrale. ik haal gewoon de snelheid niet omdat ik nog op die ADSL 1 zooi zit aangesloten, dus tot 8Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:17:
Hoi,

hier mijn modem met de ADSL2 vermelding.

Kooz
[afbeelding]
Hoezo draait je lan op 10mbit half duplex?

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_WgV_ schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:24:
[...]

Hoezo draait je lan op 10mbit half duplex?
Dit is voor mij dus abracadabra !!

Verklaar je nader zou ik zeggen !

Kooz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je hebt een erg oude (coax) ISA netwerkkaart, of je moet je instellingen nog eens goed controleren. Elke PCI netwerkkaart kan voor zover ik weet 100 mbit full duplex aan. En anders heb je voor een paar euro er een die het wel kan.

Met 10 mbit half duplex ga je namelijk waarschijnlijk niet eens je ADSL lijn voltrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:11:
Of je hebt een erg oude (coax) ISA netwerkkaart
Coax gaat niet passen op zijn modem/router, hoor. :+
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:11:
of je moet je instellingen nog eens goed controleren.
dat inderdaad en de bekabeling.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Nu online

IEF

Why so serious?

Axelfoley007 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:16:
@ Hierboven

Nee dat is het helaas niet overal, en ik zit ook niet te ver van de centrale.

heb een tot 20Mbit abbo van Telfort en zit 950 meter van de centrale. ik haal gewoon de snelheid niet omdat ik nog op die ADSL 1 zooi zit aangesloten, dus tot 8Mbit.
Telfort levert zowel over het BabyXL/Tiscali Wholesale netwerk (volledig ADSL2+) als over het KPN netwerk. En bij die laatste kun je pech hebben inderdaad.
burne schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:16:
[...]

Een modem kan zelfs 'liegen' over wat 'ie doet, bijvoorbeeld omdat de maker van het webinterfaceje het niet helemaal begrepen heeft. Dan staat er 'ADSL2' terwijl je modem gewoon ADSL2+ doet. De populariteit en de 'deployment' van ITU G.992.3/4 in Europa kun je verwaarlozen. Dat hele verhaal hebben we (gelukkig) overgeslagen.
Kan zeker. Toevallig ken ik dit model modem (en de firmware versie) als m'n broekzak. Als die ADSL2 zegt in de webinterface, dan is het weldegelijk ADSL2 ;) Maar, zoals eerder vermeld, dat hoeft niet te betekenen dat je op een ADSL2 lijnkaart zit. Eerder omdat dat wellicht 'optimaler' is voor jouw situatie dan dezelfde snelheid op ADSL2+ modus.

[ Voor 43% gewijzigd door IEF op 23-01-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:17:
[...]

Coax gaat niet passen op zijn modem/router, hoor. :+

[...]

dat inderdaad en de bekabeling.
Ik zou niet weten of z'n modem een coax aansluiting heeft, omdat hij nooit een type heeft gegeven. Er wordt alleen gesuggereerd dat het eventueel om een Zyxel zou gaan.

Voor zover ik weet heeft de bekabeling wel degelijk invloed op het feit of 100 mbit (of 1000 mbit) haalbaar is of dat er terug gegaan moet worden naar 10 mbit, maar niet op het feit of er half duplex of full duplex gebruikt wordt.

Punt blijft dat TS dat eens goed moet bekijken en als het werkelijk een hardwarematige beperking is een upgrade moet overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:07:
[...]

Er wordt alleen gesuggereerd dat het eventueel om een Zyxel zou gaan.
Het is inderdaad een Zyxel, type P-2602R-D1A.
Ik kom op mijn pc binnen via een nieuwe, goede UTP kabel cat5. Dmv een USB-ethernet adapter kom ik binnen op mijn pc. E.e.a. werkt verder perfekt, eerder gebruikte ik deze adapter ook bij @home, nooit geen problemen mee gehad qua snelheid.

Zou ik het draadloos modem waarop wel ADSL2+ wordt gehaald, ook hier een keer kunnen testen? Lijkt me niet huisnummer of adres gebonden?

Kooz 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Nu online

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:59:
[...]

Het is inderdaad een Zyxel, type P-2602R-D1A.
Ik kom op mijn pc binnen via een nieuwe, goede UTP kabel cat5. Dmv een USB-ethernet adapter kom ik binnen op mijn pc. E.e.a. werkt verder perfekt, eerder gebruikte ik deze adapter ook bij @home, nooit geen problemen mee gehad qua snelheid.

Zou ik het draadloos modem waarop wel ADSL2+ wordt gehaald, ook hier een keer kunnen testen? Lijkt me niet huisnummer of adres gebonden?

Kooz 8)7
Lijkt me dat die USB ethernet adapter dan ofwel gaar is, of slecht geinstalleerd.

Waarom niet gewoon een PCI 10/100 of gigabit NICje? die dingen kosten echt geen drol meer.

Ik ga je van te voren al zeggen, het draadloos modem (ZyXEL 2602HW-D1A waarschijnlijk) gaat geen drol uitmaken qua lijnstandaard.

Lees eens de posts die hier gemaakt zijn. Je modem traint in op ADSL2 omdat dat 'optimaler' is voor je lijn(kwaliteit).

Het heeft dan meer zin om de bekabeling te checken e.d. naar je ISRA punt.
Je zou me eventueel je aansluitnummer of postcode/huisnr kunnen DM'en, dan kan ik wat verder kijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IEF schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:04:
[...]

Lijkt me dat die USB ethernet adapter dan ofwel gaar is, of slecht geinstalleerd.

Waarom niet gewoon een PCI 10/100 of gigabit NICje? die dingen kosten echt geen drol meer.

Ik ga je van te voren al zeggen, het draadloos modem (ZyXEL 2602HW-D1A waarschijnlijk) gaat geen drol uitmaken qua lijnstandaard.

Lees eens de posts die hier gemaakt zijn. Je modem traint in op ADSL2 omdat dat 'optimaler' is voor je lijn(kwaliteit).

Het heeft dan meer zin om de bekabeling te checken e.d. naar je ISRA punt.
Je zou me eventueel je aansluitnummer of postcode/huisnr kunnen DM'en, dan kan ik wat verder kijken voor je.
Hoi, ik heb net mijn adapter er even af gegooid en toen pc opnieuw opgestart. Driver lijkt de nieuwste te zijn, daar heb ik even op gezocht.
Wel kreeg ik van Telfort het volgende antwoord gisteren via de mail:

Gezien het feit dat u op het WBA netwerk zit, waar alleen ADSL2+ over geleverd wordt, is dit voor mij een raadsel dat er in uw modem alleen ADSL2 staat. Een mogelijke reden zou kunnen zijn dat het modem ervoor kiest omdat dit een stabielere verbinding tot gevolg heeft. Dit heeft dan weer te maken met de afstand naar de wijkcentrale.
Hierdoor kan Telfort ook niet overgaan tot het over laten stappen op ADSL2+, omdat dat in de wijkcentrale zo al is.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet

Ik weet zo ook niet ofdat een eigen netwerkkaart zoveel extra zal brengen, ik had eerst altijd @home via de USB-adapter en daar had ik altijd de volle snelheid... waar ik dan ook goed voor betaalde !!

Dit zijn mijn gegevens via http://pcdb.bbned.nl:

Resultaat pcdb.bbned.nl (postcodecheck bbned)
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling!
Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Gp
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1727 meter.

Hoe kan ik je anders mailen, via je site?
Kooz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Nu online

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:07:
Hoi, ik heb net mijn adapter er even af gegooid en toen pc opnieuw opgestart. Driver lijkt de nieuwste te zijn, daar heb ik even op gezocht.

Ik weet zo ook niet ofdat een eigen netwerkkaart zoveel extra zal brengen, ik had eerst altijd @home via de USB-adapter
Een USB adapter is wellicht sowieso niet zo'n goed idee. Zoals al een aantal keer vermeld, een PCI 10/100 of gigabit adapter kost bijna niets meer, en zorgt er in elk geval voor dat je een 'normale' ethernetverbinding kan opbouwen, en dus niet op 10 Mbit half duplex. Je gaat hoe dan ook een fatsoenlijke ethernetkaart nodig hebben, voor elke ISP.
Wel kreeg ik van Telfort het volgende antwoord gisteren via de mail:

Gezien het feit dat u op het WBA netwerk zit, waar alleen ADSL2+ over geleverd wordt, is dit voor mij een raadsel dat er in uw modem alleen ADSL2 staat. Een mogelijke reden zou kunnen zijn dat het modem ervoor kiest omdat dit een stabielere verbinding tot gevolg heeft. Dit heeft dan weer te maken met de afstand naar de wijkcentrale.
Hierdoor kan Telfort ook niet overgaan tot het over laten stappen op ADSL2+, omdat dat in de wijkcentrale zo al is.
Gezien het antwoord van Telfort blijkt dat je op het WBA (KPN) netwerk bent aangesloten.
(die postcodecheck - pcdb.bbned.nl - is overigens voor het BBNed netwerk, dat is een ander ADSL netwerk).

De vermelding ADSL2 of ADSL2+ is helemaal niet interessant voor je lijn, en dat is ook duidelijk helemaal niet het issue. Als ik het goed begrijp heb je problemen met de snelheid waarop je lijn synced (6.4 Mbit).

Denk dat het dan ook nuttiger is om het daarover te hebben ipv ADSL2 vs. ADSL2+ (dat maakt op een dergelijke lijnsnelheid ook geen bal uit, dat kan via ADSL1 ook nog).
Centrale: Gp
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1727 meter.
Ook de lijnlengte die vermeldt wordt: 1727 meter, lijkt me niet correct. Waarschijnlijk is je lijn stukken langer dan dat, of een stuk slechter van kwaliteit.
daar had ik altijd de volle snelheid... waar ik dan ook goed voor betaalde !!
Of je daarvoor 'genoeg' betaalde of niet is irrelevant. Dit is een technisch discussieforum, geen helpdesk waar je je ongenoegen kan uiten over Telfort of @Home of dat je 'teveel betaald'.

We kunnen het dus wel hebben over je technisch probleem en of daar eventueel een oplossing voor is.
Hoe kan ik je anders mailen, via je site?
Dat kan via DM.

Je geeft overigens geen enkele informatie over je thuissituatie, bekabeling en dergelijke.
Waar in huis is je modem aangesloten, en met wat voor bekabeling, etc?

Dat heeft dan weer te maken met eigen inzet.

[ Voor 9% gewijzigd door IEF op 26-01-2009 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Er is geen verschil in de hardware in die centrale, je bent aangesloten via het KPN ADSL netwerk. Je kennissen wonen dichterbij de centrale en hebben daarom een hoger ingesteld profiel door KPN en dat is ADSL2+. De lagere profielen (8Mb en lager) zijn ADSL2 op dat netwerk.

Geen hardware verschil dus, afstand tot de centrale is veel groter. Die 1700 meter klopt niet, is een schatting/indicatie van BBned.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ga ik eerst een netwerkkaart aanschaffen !

Kooz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, heb eerst een snelle laptop aan mijn modem gehangen, maar geen enkel verschil met mijn eigen snelheid.
Dus een nieuwe netwerkkaart is niet DE oplossing voor mij.

Kooz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:03:
Hoi, heb eerst een snelle laptop aan mijn modem gehangen, maar geen enkel verschil met mijn eigen snelheid.
Dus een nieuwe netwerkkaart is niet DE oplossing voor mij.

Kooz
Afgezien dat half-duplex snelheids beperkend werkt.. Verkeer kan nu maar 1 kant tegelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pennywiser schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:14:
[...]

Afgezien dat half-duplex snelheids beperkend werkt.. Verkeer kan nu maar 1 kant tegelijk op.
wat bedoel je hiermee ? Ik zie even door de bomen het bekende bos niet meer.
Met een laptop en een reset van mijn modem bleef het modem nog steeds ADSL2 aangeven.

Kooz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:49:
[...]

wat bedoel je hiermee ? Ik zie even door de bomen het bekende bos niet meer.
Met een laptop en een reset van mijn modem bleef het modem nog steeds ADSL2 aangeven.

Kooz
Bij half-duplex kun je alleen verkeer 1 kant opsturen (van je router naar je pc bijvoorbeeld), en daarna weer terug. Met full-duplex kun je tegelijkertijd heen-en-terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Dat zal door een andere netwerkkaart dan ook niet veranderen.
Het probleem is dat hij momenteel op 10Mbit half-duplex werkt, dit is niet wenselijk.
Doorgaans zou hij 100Mbit full-duplex moeten zijn, een oorzaak hiervoor kan zijn: een 10Mbit hub in het netwerk of een handmatige configuratie van je netwerkkaart op 10Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:04:
Dat zal door een andere netwerkkaart dan ook niet veranderen.
Het probleem is dat hij momenteel op 10Mbit half-duplex werkt, dit is niet wenselijk.
Doorgaans zou hij 100Mbit full-duplex moeten zijn, een oorzaak hiervoor kan zijn: een 10Mbit hub in het netwerk of een handmatige configuratie van je netwerkkaart op 10Mbit.
Hoi Puch-Maxi, ik gebruik op dit moment geen netwerkkaart, maar een USB netwerkadapter.
Maar deze werkt hetzelfde als een netwerkkaart, ik heb dit gisteren getest met een andere laptop eraan.
Kooz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Oke, je hebt deze usb netwerkadapter rechtstreeks op het modem aangesloten ?
Toen jij getest hebt met een andere laptop, gaf hij toen ook 10Mbit aan ?
Even voor de duidelijkheid: Door een andere netwerkkaart krijg je geen ADSL2+.
Omdat je LAN werkt op 10Mbit zou dit eventueel nadelig kunnen werken voor je download snelheid. (10Mbit/s= 1,25MB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent niet heel erg duidelijk. Als je een andere netwerkkaart (of je laptop, whatever) aansluit op je modem, komt er dan wel of niet 100M/Full Duplex te staan?

En zit je direct aangesloten op het modem, of zit er nog een ander apparaat tussen?

Theoretisch is de doorvoersnelheid van 10 Mbit 1,25 MB/s, zoals Puch-Maxi zegt, maar als je veel upload/download tegelijk hebt (bijv. torrent), dan mag je in je handjes knijpen als je er meer dan 500 kB/s uit perst. Je zegt dat je je snelheid op 720 kB/s getest hebt (en dat is waarschijnlijk alléén download), dus je moet echt zo gauw mogelijk van de half duplex af en als het kan ook gewoon 100 Mbit aan je LAN zijde zien te krijgen.

Dit bovenstaande heeft echter niets te maken je ADSL2 / ADSL2Plus, maar kan je wel degelijk een snellere verbinding opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En zit je direct aangesloten op het modem, of zit er nog een ander apparaat tussen?

Ik heb de laptop aangesloten om de UTP kabel, die rechtstreeks vanaf het modem komt.
Het modem en laptop heb ik beide opnieuw opgestart maar de snelheid bleef exact gelijk.

Over het ISRA punt: ik heb tijdens het aansluiten mijn kruipruimte nader bekeken en daar zag ik een dikke blauwe kabel richting mijn keuken omhoog gaan. En in de keuken staat dus 30 cm van het telefoonstopcontact, het Zyxel modem. Hiervandaan ca een meter of 6 UTP kabel richting mijn pc-hoek.

Ik ben toch echt benieuwd hoe dat nu precies zit met half duplex en hoe ik dan naar full kan krijgen.

Later.
Kooz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:20:

*En zit je direct aangesloten op het modem, of zit er nog een ander apparaat tussen?

*Je zegt dat je je snelheid op 720 kB/s getest hebt (en dat is waarschijnlijk alléén download), dus je moet echt zo gauw mogelijk van de half duplex af en als het kan ook gewoon 100 Mbit aan je LAN zijde zien te krijgen.

Dit bovenstaande heeft echter niets te maken je ADSL2 / ADSL2Plus, maar kan je wel degelijk een snellere verbinding opleveren.
dit was de eigenlijke quote !
Kooz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Nu online

IEF

Why so serious?

1) Er is nu lang genoeg gesproken over ADSL2 / ADSL2+. Als alles optimaal aangesloten is, is dit de snelheid die je kunt halen, niet meer.

2) In theorie is een 10 mbit verbinding naar je modem zat voor je gezien je downloadsnelheid van je modem.
Toch is het verstandig om gewoon een fatsoenlijke netwerkkaart te gebruiken. Een 10/100 PCI netwerkkaart voor een paar euro is al voldoende.

Dit topic gaat op slot, je ene probleem is 'onoplosbaar' - dit heeft simpelweg te maken met de afstand/kwaliteit van je koperlijn. Dit zul je moeten accepteren of naar een andere ISP via een ander medium moeten gaan kijken.

Het andere probleem, daar is nu vaak genoeg een oplossing voor gegeven. Gebruik fatsoenlijke ethernet bekabeling (zorg dat deze 100% in orde is), in combinatie met een PCI 10/100 netwerkkaart.
Probleem opgelost.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.