Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb momenteel een Raptor WD740GD van 74GB, maar ik wil natuurlijk altijd nog sneller als het even kan. Nou krijg ik het idee dat een 300GB VelociRaptor een stuk sneller zou moeten zijn. Nou vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met een dergelijke overstap, om te kunnen bevestigen of ontkrachten dat het er sneller van wordt.

Ook vroeg ik me af welke VelociRaptor ik dan moet nemen, de BLFS, HLFS of GLFS... Echt goeie vergelijkende tests kan niet namelijk niet vinden. Wel tests van verschillende sites, maar die kun je door verschillende testmethodieken natuurlijk niet naast elkaar leggen...

Mijn controller is overigens "gewoon" een ICH10 in AHCI-mode van een Intel P45-based moederbord.

Alle hulp is welkom :)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BLFS heeft geen heatsink, de GLFS en HLFS wel.
Volgens mij heeft de GLFS de SATA connector op de juiste plek, de HLFS niet.

Ik heb zelf de overstap gemaakt, beide in RAID0 en het beviel me uiteraard wel, geluid valt ook reuze mee.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als snelle bootschijf kun je beter een degelijke SSD nemen. Nu een SLC mtron kopen of even wachten op wat nieuw MLC spul..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
In SSDs zit m.i. nog iets teveel ontwikkeling. Je kunt nu een SSD kopen terwijl ze over een jaar veel sneller en goedkoper zullen zijn. Dus ik wil het nog ff op een iets minder dure (maar wel snelle) harddisk houden.

Qua VelociRaptor zou ik dus een GLFS moeten scoren. Das mooi, want dat zijn de minst dure :P

Maar weet iemand ergens een objectief vergelijk tussen een VelociRaptor en een WD740GD te vinden?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-07 16:24
Ik heb een review geschreven over de Velociraptor, inclusief benchmarks. Dat was echter nog wel op m'n onboard controller.

Zie: productreview: Western Digital Velociraptor WD3000GLFS, 300GB review door dvdheiden

Wellicht dat je die scores met jouw raptor 74GB kan vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik haal een gemiddelde van 61,7MBps en 8,3ms access times. In Vista x64 met zoveel mogelijk apps uitgezet... Ik geloof niet dat ik iets eraan het getweakt, jij wel? Want die Velociraptor lijkt nu wel belachelijk snel :D

Of zou het normaal kunnen zijn dat de gemiddelde doorvoersnelheid de helft hoger ligt, en een ruime milliseconde minder nodig heeft om koppen te positioneren?

日本!🎌

Pagina: 1