• dutchdj
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-05 12:18
Ik ben op zoek naar een redelijk specifiek moederbord, maar via de keuze's in pricewatch is het nog niet echt makkelijk om te vinden wat ik zoek..

ik weet dat asus iig 1 ( misschien meer) bord heeft wat aan mijn vraag voldoet. dus bestaan doen ze zeker.

het gaat om het feit dat ik compatibiliteit wil met Celeron D en dual / quad core, ddr 2 en ddr3
en dat er op het MB een aantal (min. 3) aansluitingen zijn voor casefans.

iemand een tip voor een bord, of een plek waar ik wel al deze eisen kan invullen en een lijst krijg met borden die aan m'n vraag voldoen

BvD,
Groeten Dutchdj

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom die casefan mogelijkheid? Je kan een casefan toch ook gewoon met een molex aansluiten?

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 19:24
Noork schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:48:
Waarom die casefan mogelijkheid? Je kan een casefan toch ook gewoon met een molex aansluiten?
Wellicht omdat hij de fanspeed wil kunnen verstellen?
Maar dan zou je een aparte FanController kunnen kopen inderdaad..

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 22:18
Als je in de pricewatch kijkt bij socket 775 moederborden, dan kan je sorteren op typen geheugen. Daar zie je vervolgens dat er een stuk of 15 borden bestaan met zowel ddr2 als ddr3 sloten.

Je kan dan op de sites van de fabrikanten kijken of ze die cpu's ondersteunen, en op de foto's van de borden naar de fanconnectors zoeken :).

Overigens heeft bijvoorbeeld mijn msi-bord wel 5 aansluitingen voor fans, maar ik er maar twee in het bios besturen, dus als je daarnaar opzoek ben kan je inderdaad misschien beter opzoek naar een losse fancontroller.

[ Voor 24% gewijzigd door Goron op 22-01-2009 12:59 ]

• dutchdj
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-05 12:18
thijszor schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:50:
[...]

Wellicht omdat hij de fanspeed wil kunnen verstellen?
Maar dan zou je een aparte FanController kunnen kopen inderdaad..
ik wil idd de fanspeed via software aan kunnen passen.. ik heb ooit 1 keer 1 pci kaartje gezien, dat weer werd aangesloten op usb en zo via software tot 8 fans controleerde, maar die is onvindbaar en al die fancontrollers in 5.25 vind ik niks

Verwijderd

Ik snap je eis om DDR3 compatible te zijn niet. Alles op S775 heeft daar niets aan. De vuist regel op S775 is alle geheugen snelheid boven de FSB is zo goed als zinloos. Dus waarom zou je geheugen nemen die zo veel sneller is, terwijl je er nauwelijks extra prestatie van krijgt?(i.e. 800mhz geheugen in dual channel is voldoende om een FSB van 1600mhz te vullen. Namelijk 800mhz 2x is 1600mhz.).
Pagina: 1