Toon posts:

low-level edit sd kaart tool? bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel zegt,

ik wil graag mn bestaande maps van mn navigatie kopieren naar een grotere SD kaart zodat ik er meer muziek bij kan zetten, maar nu zit er een beveiliging op de blaupunkt systeem waar niet echt wat over te vinden is.
Nu ben ik op zoek naar een low-level sd card tool waarmee ik de parameters van de SD kaart zoals de card id ook kan kopieren om te kijken waar het aan gekoppeld zit en zo toch mijn backup te realiseren...
Weet iemand zo'n tool?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je kan met DD onder Linux een kopie maken die bit voor bit gelijk is aan het origineel. :) Alleen de extra ruimte verlies je dan , dus daar moet je nog wat op vinden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:40:
Je kan met DD onder Linux een kopie maken die bit voor bit gelijk is aan het origineel. :) Alleen de extra ruimte verlies je dan , dus daar moet je nog wat op vinden.
Een bit voor bit kopie met winhex ook al geprobeerd...
helaas zonder resultaat, dus ik denk dat ik echt aan de low-level moet aan de id van de sd-card

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Volgens staat de card id vastgezet in een SD kaart.
De blaupunkt software / kaarten zijn gekoppeld aan deze ID om bit voor bit kopieren nutteloos te maken.
Een collega had een speciale applicatie van de leverancier nodig die de kaarten omzet voor de nieuwe SD kaart.
Maar ik kan er naast zitten. Ik zou als ik jou was de SD specificatie bekijken of dit het geval is.

edit:

Misschien kan het met deze tool van microsoft. Ik vond het op gps underground forums.
Het is voor volume id's en niet voor card id's. Ik heb deze niet uitgeprobeerd.

[ Voor 26% gewijzigd door Mammoth op 22-01-2009 14:45 ]

There could be only one, too bad it wasn't me

Verwijderd

Topicstarter
* klein schopje omdat er nog geen echte oplossing is